Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-07-31, 00:12
Medlem
http://www.svd.se/nyheter/utrikes/europol-mc-gang-vaxer-pa-balkan_5062521.svd
Citera
2010-07-31, 00:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nwodasd
http://www.nsd.se/nyheter/artikel.aspx?ArticleID=5508178

"De här männen är kända av polisen sedan tidigare, säger Inge Barsk, kriminalinspektör i fallet."

haha måste vara världens bästa namn på en polis

till och med du måste dra på smilbanden åt det leffe..
Citera
2010-07-31, 15:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Leif.Jennekvist
Snacka om stake, slå ner en kvinnlig polis bakifrån Lulelå Crew framåt, jag dör av skratt

ska ha det som min signatur...sikket pärla!
Citera
2010-07-31, 23:59
Medlem
nedboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leif.Jennekvist
Snacka om stake, slå ner en kvinnlig polis bakifrån Lulelå Crew framåt, jag dör av skratt

Vi har precis avhandlat hur dessa gossar hotar och misshandlar kvinnor i annan tråd. De säger bara emot hela tiden, som de vore helt blinda. En HA gubbe blev dömd för misshandel av en tjej 15-16 år gammal. Även då hittar de alla möjliga ursäkter, hon var hora å fan vet å hans moster klämmer de ur sig.

De försvarar sig alltid med att någon annan har gjort samma sak och då är det okej att HA strutar gör det. Varje jävla gång en HA strut hotar, misshandlar en kvinna så är det bara undantag eller notiser. Kvinnorna är ju alltid horor eller missbrukare, någonting som gör att de förtjänar stryk av HA strutar.

de é manligt de!?

EDIT:

Fy fan! Vad va det jag sa? Där kom den:
Citat:
Ursprungligen postat av b-o
http://www.expressen.se/Nyheter/1.1734242/vald-mot-kvinnor-vanligaste-polisbrottet

Ja vad ska man säga ?
Citera
2010-08-03, 09:08
Medlem
gadden666s avatar
Jag slänger in min tidigare ställda fråga igen, i hopp om att ngn har lite koll.........

Enligt lokala medier, så har HA köpt fastighet i Lidköping. Någon som hört mer om detta köp och sitter ngn på lite skvaller om en ev ny etablering?

http://www.lidkopingsnytt.nu/2010/07...g-i-lidkoping/
Citera
2010-08-03, 22:23
finns det inget gäng eller nåt som jobbar på att jämna hela HA med marken? alltså att det skulle vara deras enda mål?
Citera
2010-08-04, 07:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jobbigfan
finns det inget gäng eller nåt som jobbar på att jämna hela HA med marken? alltså att det skulle vara deras enda mål?
Det gänget, eller nåt:et måste iså fall agera samtidigt över hela världen, från supportrar via klubbar upp till myndighetsnivå. Vi snackar en infiltration större än fan själv. Skulle dom lyckas så står definitivt nåt annat gäng, MC eller maffia, redo att ta över. Sannolikheten för att det blir till det bättre är ganska liten. Sådana grupperingar har alltid funnits och kommer alltid att finnas, med eller utan HA. Får jag då välja (utan att sympatisera med) väljer jag HA som ändå är för det mesta hoj och klubbfolk i botten.
Citera
2010-08-04, 08:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bajenvrak
Red Devils är enbart en officiell supporterklubb till HA, de har en egen klubb struktur, en hel avdelning blir sällan fullvärdiga medlemar utan enbart vissa. Du söker även som individ. Fd RD medlemar blir HA proppar för att en vacker dag själva bli HA om det sig vill(blir tillräckligt många proppar kan inte RD behålla sitt charter utan läggs ner). Därför tror man ofta att en RD avdelning helt upptas i HA vilket är fel. RD är alltså per automatik inte en väg in i HA om inte individen själv söker sig till HA.

R&W/X-Team är support crew till klubbarna, här är inte båge ngt krav. Sällan blir ngn av dessa medlemar i klubbarna(Bandidos undantaget). Skulle det bli aktuellt skulle dessa individer få gå samma väg som vilken annan proppe. Dessa support crews är ett skandinaviskt påfynd. X-Team finns även i Tyskland och de visar inga tecken på att avta. När det gäller R&W finns de enbart i Sverige, i Danmark lade de ner.

/B
Rätt, förutom att fd. RD går in som hängisar i HA, ingen genväg där inte
Citera
2010-08-04, 13:48
Medlem
nedboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jobbigfan

Det finns ett gäng som man kommer tänka på. Det är dock inte deras enda mål. Men det är deras enda mål med HA. Det finns bara för dem en lösning och det är att jämna dem med marken.
De misslyckas dock totalt. Just för att de är så inkompetenta.
Nu förstår nog alla att jag talar om polisen.
Citera
2010-08-04, 21:57
Medlem
ElMacoGrandes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arsedestroyer
Jag förstår inte varför en del ska sitta och hetsa upp sig framför skärmen och spotta ur sig diverse verbala dynghögar, så fort det skrivs om bågemuppar?

Gör en egen "usch vad jag avskyr personer och klubbar som pysslar med motorcyklar med högt styre och långt framhjul"-tråd istället...

I många (om inte dom flesta) fall så tror jag att författarens åsikter baseras på erfarenheter han/hon har fått från media, och inte från verkliga livet..

Hehe...ja, det är antagligen pysslandet med motorcyklar som folk ogillar
Citera
2010-08-05, 03:08
Bannlyst
En fråga:

Suttit och läst lite i "Dubbermord i S-tälje" tråden och många gäng och namn nämns där.

FB medlemmar besitter otvivelaktigt en enorm kunskap på gäng, mafian, gangsters etc.

Så, .....jag skulle vilja fråga er alla om vem/vilka Ni anser vara Sveriges mest inflytelserika, mäktigaste, kompetenta, starkaste organisation inom organiserad brottsliget ?

Är det HA? Jugge-maffian? Södertälje Nätverket? Ryssarna?
Citera
2010-08-05, 12:25
Medlem
mcmonsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asshat
En fråga:

Suttit och läst lite i "Dubbermord i S-tälje" tråden och många gäng och namn nämns där.

FB medlemmar besitter otvivelaktigt en enorm kunskap på gäng, mafian, gangsters etc.

Så, .....jag skulle vilja fråga er alla om vem/vilka Ni anser vara Sveriges mest inflytelserika, mäktigaste, kompetenta, starkaste organisation inom organiserad brottsliget ?

Är det HA? Jugge-maffian? Södertälje Nätverket? Ryssarna?
Jag skulle tippa på att ryssarna har mest kompetens med tanke på att dom ofta har en hel del gammalt militärfolk och KGB:are med i sina organisationer. Pengar har dom ganska gott om också vilket är lika med inflytande.
Å andra sidan så är ju HA djupt etablerade i det svenska samhället med alla sina kontakter. Jag tror att dom båda grupperna är de grupper som har störst inflytande i den svenska undre världen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in