2010-11-03, 23:33
Medlem
Hur går det för Mega nu? Enligt Svensk Maffia så har han flyttat utomlands, stämmer detta?
Citera
2010-11-03, 23:36
Medlem
Mr Coffees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gulabananen
HA ÄR och FÖRBLIR en motorcykelklubb, dom säger nåt annat vet inte vad dom pratar om...
Man MÅSTE ha hoj, och hojkort för att vara runt HA och det säger väl allt, sen är det väl en självklarhet att man inte kan åka hoj hela tiden
Vad är det för varumärke de är så måna om att skydda hela tiden då om de bara sitter och mekar hoj hela kvällarna?
Citera
2010-11-04, 00:24
Medlem
Softails avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Coffee
Vad är det för varumärke de är så måna om att skydda hela tiden då om de bara sitter och mekar hoj hela kvällarna?

Varför skyddar Coca-Cola och Harley-Davidson sina varumärken, dom tillverkar ju bara läsk och motorcyklar?
Citera
2010-11-04, 00:27
Medlem
Mr Coffees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Softail
Varför skyddar Coca-Cola och Harley-Davidson sina varumärken, dom tillverkar ju bara läsk och motorcyklar?
De säljer alltså en vara. Om inte HA säljer beskydd/olagliga substanser utan bara mekar hoj och dricker bira så finns det väl ingen anledning att hota personal på Lindex för att de säljer barnkläder med dödskallar?
Citera
2010-11-04, 00:48
Medlem
scream2mes avatar
Citat:
De säljer alltså en vara. Om inte HA säljer beskydd/olagliga substanser utan bara mekar hoj och dricker bira så finns det väl ingen anledning att hota personal på Lindex för att de säljer barnkläder med dödskallar?

HA har (om inte jag fattat saken fel) Copyright på sin logga. Jag vill dessutom minnas att dom inte alls hotade personalen på företaget som det stog om i tidningen för ett år sen (eller när det nu var) utan dom hotade företaget med stämmning om dom inte tog bort kläder med "deras" logga på.

Detta är bara som jag minns och det kan vara helt fel så rätta mig gärna ni som vet bättre.

Nu till din dumma kommentar.
Företag världen över profilerar gärna på (i detta fallet HA) allt som dom kan tjäna pengar på. Så varför HA skulle gå med på att sitt Copyright skyddade varumärke användes utan deras tillstånd, utan att dom fick något för det är lite ologiskt.
Citera
2010-11-04, 00:50
Medlem
Mr Coffees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scream2me
HA har (om inte jag fattat saken fel) Copyright på sin logga. Jag vill dessutom minnas att dom inte alls hotade personalen på företaget som det stog om i tidningen för ett år sen (eller när det nu var) utan dom hotade företaget med stämmning om dom inte tog bort kläder med "deras" logga på.

Detta är bara som jag minns och det kan vara helt fel så rätta mig gärna ni som vet bättre.

Nu till din dumma kommentar.
Företag världen över profilerar gärna på (i detta fallet HA) allt som dom kan tjäna pengar på. Så varför HA skulle gå med på att sitt Copyright skyddade varumärke användes utan deras tillstånd, utan att dom fick något för det är lite ologiskt.
De knallade in i butiken och pratade med butikspersonalen direkt. De gick inte genom några lagliga ombud och advokater. Butikspersonalen hade nog mycket lite att göra med om det fanns HA-loggor på deras barnkläder.
Citera
2010-11-04, 01:03
Medlem
scream2mes avatar
Citat:
De knallade in i butiken och pratade med butikspersonalen direkt. De gick inte genom några lagliga ombud och advokater. Butikspersonalen hade nog mycket lite att göra med om det fanns HA-loggor på deras barnkläder.

Det är som du säger inte personalens ansvar vad som finns i en butik. Men om du är missnöjd med en vara som du köpt på ICA, går säkert även du till kassörskan och reklamerar den.
Det kan låta som en långsökt liknelse men det är så ditt resonemang låter.

Dom flesta börjar ju faktiskt gå till den närmsta dom kan tänka sig. I detta fallet en i personalen funkar inte det går man vidare högre upp osv.

Sen vet jag inte vad du menar med lagliga ombud. Var man har själv rätt att vara sitt eget lagliga ombud vad gäller rättighetstvister. Så varför dom inte skulle kunna gå själva till butiken förstår jag inte.
Citera
2010-11-04, 01:03
Medlem
Softails avatar
Citat:

H-A säljer bl.a. kläder med dödskallar.
Citera
2010-11-04, 01:10
Medlem
Softails avatar
Som dom själv uttrycker det:

"HELLS ANGELS and the skull logo (R) are trademarks owned by Hells Angels Motorcycle Corporation, registered in the USA and in many other countries. All logos and designs of Hells Angels are trademark-protected (TM) and protected according to international law. Copying and other use is not allowed."
Citera
2010-11-04, 12:40
Medlem
Citat:

Så du menar att om man inte säljer beskydd/olagliga substanser så behöver man inte bry sig om sitt namn och logga??? Det fattar jag faktiskt inte! Även om man inte säljer dessa tjänster/varor vill man väl inte att idioter springer omkring och utger sig för att vara med i samma klubb!
Citera
2010-11-04, 14:41
Medlem
Mr Coffees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eagleinthesky
Så du menar att om man inte säljer beskydd/olagliga substanser så behöver man inte bry sig om sitt namn och logga??? Det fattar jag faktiskt inte! Även om man inte säljer dessa tjänster/varor vill man väl inte att idioter springer omkring och utger sig för att vara med i samma klubb!
Det finns alltså risk för att någon tror att små barn är medlemmar i Hells Angels?
Citera
2010-11-04, 16:29
Medlem
My name is Earls avatar
Citat:
Det finns alltså risk för att någon tror att små barn är medlemmar i Hells Angels?
Så du menar att man inte skall bry sig om varumärkesintrång?
Vad är då vitsen med ett registrerad varumärke?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in