Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-11-01, 10:23
Medlem
Roadrages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingella
Behöver jag fortsätta

I rest my case
Ledsen att göra dig besviken, men ja, du behöver nog fortsätta om du ska övertyga mig om att HA är mediakåta. Det kanske är så att vi har lite olika uppfattning om vad mediakåthet är, så jag får väll förklara vad det betyder för min del.

Att vara mediakåt är för mig att ständigt söka rubriker eller på annat sätt försöka att exponera sig själv i olika medior, som tex Dano gör och flertalet av de nya gängen som tex CIS, Top Dogz etc.

HA brukar endast figurera i media när dom har möjlighet att göra lite "bra" PR för sin klubb eller som i fallet Brian Sandberg, när det är tex ett boksläpp på gång.
Hade HA sökt mediaexponering såsom dom "mediakåta" grupperna/personerna gör, då hade du förmodligen sett nya helsidor varje dag i tidningarna och hur många tv program som helst där HA visar hur tuffa dom är, för tro mig, det är inte så att media inte försöker få HA medlemmar att ställa upp på intervjuver.

I fallet Acar håller jag fullständigt med dig om att han är mediakåtheten personifierad, men som sagt, han är inte med i HA hur mycket du än trycker på det. Sen så får vi väll se hur lång "karriär" han får inom RD.

I dom andra länkarna du presenterade har du som sagt var Brian Sandberg som gör PR för sin bok som var aktuell vid tillfället, och även om jag håller med om att han är en flashare så håller jag inte med om att han är mediakåt.
I Danmark har dom också en lite annan relation till media. Där försöker dom att använda media som en länk till allmänheten för att visa att dom inte är så jävla farliga som polis försöker att framställa dom

I en annan av länkarna har du det berömda Ashbergklippet där det endast är herr Möller som sitter och pratar fast än hela studion är full med HA folk. Denna händelse önskar nog HA ogjort då dom inte riktigt fick ut det dom förmodligen ville med detta. Efter denna parodi så har du heller inte sett något tv program i Sverige där HA deltar frivilligt. Jo Möller hade visst någon liten show där han berättar om sitt antikvitetssamlande och sin förkärlek för övningsskytte.

I det tredje klippet har du mister HA himself, "Sonny" Barger, Och är det någon som överhuvudtaget skall synas i media så är det för fan han. Han är en levande legend som har gjort HA till vad det är idag. Tror fan det att han får förfrågningar om att ställa upp på inslag i olika sammanhang.
Han brukar inte heller hålla på att framsälla HA som en kriminell organisation, som Dano brukar hålla på, utan hans avsikt med mediakontakterna är att ge folk den andra sidan av HA-myntet som annars inte visas i media.

Det jag ville säga med detta är att du kan inte jämföra OG, CIS och andra "oranisationers" mediakåthet och självhävdelsebehov med den "goodwill" som HA ibland kastar åt mediahundarna.
Citera
2010-11-01, 10:31
Medlem
Citat:
Behöver jag fortsätta

I rest my case

Fortsätt med att inte dra in Denho Acar i HA! det är Red Devils det handlar om !
Citera
2010-11-01, 10:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chriztah
Vart kan man läsa den artikeln? Hittar den ingenstans..

Mvh

Var Göteborgsposten som hade den artikeln!
Citera
2010-11-01, 12:55
Medlem
guldankans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chriztah
Vart kan man läsa den artikeln? Hittar den ingenstans..

Mvh

Acar påstår sig ha blivit utsedd till vicepresident i turkisk lokalavdelning av Red Devils MC
men i rubriken i tiodningen står det LEDER BÅDE OG OCH HA.

http://mcrazzia.blogspot.com/2010/10/acar-pastar-sig-ha-blivit-utsess-till.html

ööööö
Citera
2010-11-01, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roadrage
Ledsen att göra dig besviken, men ja, du behöver nog fortsätta om du ska övertyga mig om att HA är mediakåta. Det kanske är så att vi har lite olika uppfattning om vad mediakåthet är, så jag får väll förklara vad det betyder för min del.

Att vara mediakåt är för mig att ständigt söka rubriker eller på annat sätt försöka att exponera sig själv i olika medior, som tex Dano gör och flertalet av de nya gängen som tex CIS, Top Dogz etc.

HA brukar endast figurera i media när dom har möjlighet att göra lite "bra" PR för sin klubb eller som i fallet Brian Sandberg, när det är tex ett boksläpp på gång.
Hade HA sökt mediaexponering såsom dom "mediakåta" grupperna/personerna gör, då hade du förmodligen sett nya helsidor varje dag i tidningarna och hur många tv program som helst där HA visar hur tuffa dom är, för tro mig, det är inte så att media inte försöker få HA medlemmar att ställa upp på intervjuver.

I fallet Acar håller jag fullständigt med dig om att han är mediakåtheten personifierad, men som sagt, han är inte med i HA hur mycket du än trycker på det. Sen så får vi väll se hur lång "karriär" han får inom RD.

I dom andra länkarna du presenterade har du som sagt var Brian Sandberg som gör PR för sin bok som var aktuell vid tillfället, och även om jag håller med om att han är en flashare så håller jag inte med om att han är mediakåt.
I Danmark har dom också en lite annan relation till media. Där försöker dom att använda media som en länk till allmänheten för att visa att dom inte är så jävla farliga som polis försöker att framställa dom

I en annan av länkarna har du det berömda Ashbergklippet där det endast är herr Möller som sitter och pratar fast än hela studion är full med HA folk. Denna händelse önskar nog HA ogjort då dom inte riktigt fick ut det dom förmodligen ville med detta. Efter denna parodi så har du heller inte sett något tv program i Sverige där HA deltar frivilligt. Jo Möller hade visst någon liten show där han berättar om sitt antikvitetssamlande och sin förkärlek för övningsskytte.

I det tredje klippet har du mister HA himself, "Sonny" Barger, Och är det någon som överhuvudtaget skall synas i media så är det för fan han. Han är en levande legend som har gjort HA till vad det är idag. Tror fan det att han får förfrågningar om att ställa upp på inslag i olika sammanhang.
Han brukar inte heller hålla på att framsälla HA som en kriminell organisation, som Dano brukar hålla på, utan hans avsikt med mediakontakterna är att ge folk den andra sidan av HA-myntet som annars inte visas i media.

Det jag ville säga med detta är att du kan inte jämföra OG, CIS och andra "oranisationers" mediakåthet och självhävdelsebehov med den "goodwill" som HA ibland kastar åt mediahundarna.

HA har mer erfarenhet av media, det är den ända skillnaden. Dano och Co är inte lika vana att handskas med media bara, men målet är ändå att synas.

Om HA vill ge en annan bild av sig själva, varför heter då Brians bok "Gangster"?

Citat:
http://images.nordjyske.dk/May_2010/%7B676B3376-1DC1-4CF7-9DCB-82FEEF07DDF4%7D_large.jpg
Citera
2010-11-01, 13:05
Medlem
Karlstadsavdelningen får ett omnämnande i VF:
http://www.vf.se/nyheter/karlstad/karlstadsbo-hotades-med-hells-angels
Citera
2010-11-01, 13:35
Medlem
Roadrages avatar
Citat:
HA har mer erfarenhet av media, det är den ända skillnaden. Dano och Co är inte lika vana att handskas med media bara, men målet är ändå att synas.

Om HA vill ge en annan bild av sig själva, varför heter då Brians bok "Gangster"?
HA har mer erfarenhet världen över ja, men i Sverige har Dano vunnit den "tävlingen" med hästlängder. Det är för övrigt inte den enda skillnaden som du säger.
Den största skillnaden är att Dano&Co framställer sig som rent kriminella organisationer medan HA bestämt nekar till att vara en kriminell organisation, och vill med sin mediasamverkan få ut en lite annan bild av dom än vad media och myndigheter hela tiden pumpar ut till allmänheten.

Jag har inte läst Brians bok så det får bli rena spekulationer från min sida till varför han döpte boken till Gangster.
Samhället betraktar ju honom redan som en gangster så då kan han lika bra slå mynt av det och få en lockande titel till sin bok som då kommer att sälja ännu bättre. Titeln "Gangster" skall med andra ord ses med glimten i ögat.

Som sagt, rena spekulationer från min sida.
Citera
2010-11-01, 13:52
Medlem
Apocryphas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BloodNGuts
Karlstadsavdelningen får ett omnämnande i VF:
http://www.vf.se/nyheter/karlstad/karlstadsbo-hotades-med-hells-angels
Man kan tycka vad man vill om HA men de får uppmärksamhet för massa konstigheter de inte har ett smack att göra med.
Citera
2010-11-01, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av guldankan
Acar påstår sig ha blivit utsedd till vicepresident i turkisk lokalavdelning av Red Devils MC
men i rubriken i tiodningen står det LEDER BÅDE OG OCH HA.

http://mcrazzia.blogspot.com/2010/10/acar-pastar-sig-ha-blivit-utsess-till.html

ööööö

Som valigt är rubrikerna missvisande för att sälja lösnummer, men man bör väl läsa innehåller också eller?
Citera
2010-11-01, 15:30
Medlem
Wurztens avatar
Citat:

Det är en jäkla skillnad på dessa herrar. Barger, Möller och Sandberg är högintelligenta herrar och ledarfigurer av rang. Min bild av Acar ser annorlunda ut

Sandbergs bok handlar om Sandberg och inte HA. Att han är en gangster betyder inte att HA är en gangsterorganisation.

Men jag håller med Roadrage om att HA inte är speciellt mediakåta speciellt inte senaste decenniet. Möller syntes flitigt i TV på 90-talet men sedan kriget så har HA i Sverige haft en låg medial profil. Barger är en amerikansk ikon, trots att han är en buse så ses han av mycket vanligt folk som en self-made-man. Lite grand på samma sätt har Jönke och även numera Sandberg setts på i Danmark.
Citera
2010-11-01, 21:26
Medlem
guldankans avatar
I onsdags bombhotades NSD:s redaktion i Luleå. Polisen har nu spårat IP-numret från hotmailet - och hotet kommer från polishuset i Luleå.

http://mcrazzia.blogspot.com/2010/11/nattidningen-payback-skriver-polisen.html

Kvack Kvack
Citera
2010-11-01, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av guldankan
I onsdags bombhotades NSD:s redaktion i Luleå. Polisen har nu spårat IP-numret från hotmailet - och hotet kommer från polishuset i Luleå.

http://mcrazzia.blogspot.com/2010/11/nattidningen-payback-skriver-polisen.html

Kvack Kvack

varför blir man inte förvånad???? det enda aina är ute efter är att få mer pengar till sitt distrikt...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in