Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-10-18, 22:44
Medlem
guldankans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Josm
Men eftersom det råder ingen tvekan att HA sysslar med organiserad brottslighet så antar jag att dem har affärer/uppgörelser med krogar runt om.

Det är ju knappt Syrianerna vill ha kvar sina krogar, det går inte att fuska där något vidare längre, dom köper Kaffe hak i stället, det där med att MC klubbar skulle vara genomkriminella är överdrivet, händer nog ibland men överdrivet.

Vet inte om du märkt det men det finns kassa/ kvittomaskiner i garderoberna numera. Du har läst Snabba Cash va?

Läs detta om du får tid:

"Mc-gängen är inte kriminella"

– Vår bild är nog den att de här mc-gängen är inte kriminella organisationer eller egentligen kriminella utan att det finns personer i gänget som är involverade i kriminalitet.
På Brottsförebyggande rådet skiljer man på två typer av grov organiserad brottslighet.
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=114&artikel=4090647
Senast redigerad av guldankan 2010-10-18 kl. 22:52.
Citera
2010-10-19, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av guldankan
Det är ju knappt Syrianerna vill ha kvar sina krogar, det går inte att fuska där något vidare längre, dom köper Kaffe hak i stället, det där med att MC klubbar skulle vara genomkriminella är överdrivet, händer nog ibland men överdrivet.

Vet inte om du märkt det men det finns kassa/ kvittomaskiner i garderoberna numera. Du har läst Snabba Cash va?[/b]

Läs detta om du får tid:

"Mc-gängen är inte kriminella"

– Vår bild är nog den att de här mc-gängen är inte kriminella organisationer eller egentligen kriminella utan att det finns personer i gänget som är involverade i kriminalitet.
På Brottsförebyggande rådet skiljer man på två typer av grov organiserad brottslighet.
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=114&artikel=4090647

Jag vet. Men finns flera fall där dem pressar krögare på så kallade beskyddarpengar och liknande brottslighet. Och har du missat vad som händer över sundet? Tror knappast att HA krigare för sin väst. Kontrollen över knarket och horor etc.
Citera
2010-10-19, 21:16
Medlem
guldankans avatar
Citat:
Jag vet. Men finns flera fall där dem pressar krögare på så kallade beskyddarpengar och liknande brottslighet. Och har du missat vad som händer över sundet? Tror knappast att HA krigare för sin väst. Kontrollen över knarket och horor etc.

Finns säkert flera fall där krögare varit skyldiga någon pengar genom åren, inte gör det alla Juggar till indrivare & busar för att några Juggar under några år kontrollerade delar av Stockholms krogliv.

Och jag tror HA krigar för sin väst, sin heder, för sin klubb helt enkelt. Och du får tro vad du vill.

.
Senast redigerad av guldankan 2010-10-19 kl. 21:25.
Citera
2010-10-19, 22:23
Medlem
1000krs avatar
stormaktstiden börjar ta slut
Citera
2010-10-19, 22:45
Medlem
Wurztens avatar
Citat:
Finns säkert flera fall där krögare varit skyldiga någon pengar genom åren, inte gör det alla Juggar till indrivare & busar för att några Juggar under några år kontrollerade delar av Stockholms krogliv.

Och jag tror HA krigar för sin väst, sin heder, för sin klubb helt enkelt. Och du får tro vad du vill.

.
Man behöver inte vara raketforskare för att se att mycket av det som hänt i Köpenhamn de senaste åren har med haschhandeln att göra. Visst krigar de för hedern, men även för profiten.
Citera
2010-10-20, 10:46
Bannlyst
Orkade inte läsa igenom tråden. Hittade detta för någon dag sedan och undrar hur allting gick och vad gällde det för nycklar? http://nyheter24.se/nyheter/inrikes/45350-hells-angels-hotar-med-blodbad

Hittade dom personen? och varför var just dom där nycklarna så viktiga?
Det är rätt grymt vad HA kan göra, dom har ju större inflyttande än både Polisen & Säpo
och verkar kunna lösa brott bättre än ordningsmakten.

Finns många exemplar men orkar inte söka igenom allt.
Citera
2010-10-20, 18:32
Bannlyst
Jag har en liten fråga och hoppas på att få svar här? Kanske låter fett dumt, Men är Dano acar VICE PRES i en HA avd i skåne någonstans eller är det som jag tror bara skitsnack som allt annat han går ut med????????? Tack för serjösa svar och inget tramms.
Citera
2010-10-20, 18:35
Medlem
My name is Earls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SWEDEN.SWEDEN
Jag har en liten fråga och hoppas på att få svar här? Kanske låter fett dumt, Men är Dano acar VICE PRES i en HA avd i skåne någonstans eller är det som jag tror bara skitsnack som allt annat han går ut med????????? Tack för serjösa svar och inget tramms.
Inte riktigt, ryktet säger att han är vice press för en Red Devils avdelning i Turkiet.
Citera
2010-10-20, 19:14
Medlem
Citat:

Korkat uttalande. Skulle invandrar gängen gå runt och störa sig på HA enbart på grund av deras väst eller något liknande. Uppenbart har dem hamnat i konflikt på grund av att dem har samma intressen i den kriminella världen.
Citera
2010-10-20, 20:28
Medlem
Vukovics avatar
Citat:
Korkat uttalande. Skulle invandrar gängen gå runt och störa sig på HA enbart på grund av deras väst eller något liknande. Uppenbart har dem hamnat i konflikt på grund av att dem har samma intressen i den kriminella världen.

Japp.... Konkurrans handlar det om och inte klädesplagg/fritidsintressen.
Citera
2010-10-20, 22:27
Medlem
guldankans avatar
Citat:

Upplys oss gärna så håller jag mig till fakta som Peter Schjerva på http://payback.name levererar

.
Citera
2010-10-20, 22:41
Medlem
Wurztens avatar
Citat:
Upplys oss gärna så håller jag mig till fakta som Peter Schjerva på http://payback.name levererar

.
Där finner du inte fakta utan rättshaverists bittra strid mot väderkvarnarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in