Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2010-03-22, 07:26
Medlem
jamssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BloodNGuts
Ytterligare en häktad i Karlstad:

http://www.nwt.se/article678846.ece

Dom åker in på löpande band kan man säga, inget å undra över att dom vill puffa för sin defence fund.

Har dom köbrickor i häktet?

M.V.H.
jamsson.
Citera
2010-03-22, 07:38
Medlem
AnotherFakeNames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NosaCastro
Eller så är det så enkelt att man vill jävlas med myndigheterna lite. Hitta på lite prylar så att fokus flyttas från ett ställe till ett annat.

Allvarligt talat. Inte fan behöver HA ragga bland 14-åringar. Vad skulle nästa steg vara i så fall? 81-loggor på ungarna i förlossningssalen? Speciella HA-västar när dagisungarna ska ut och gå?

Jag tror för mitt liv inte att det här är på allvar.
Om det visar sig vara det så är HA slut i Skandinavien. Inte för att jag skulle bry mig om det heller...

Äh, de vill väl bara ge kidsen samma chans till utveckling som de själva hade. Kärnan i DK har ju hängt ihop ända sedan de själva var ett moppegäng
Citera
2010-03-23, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuckyPeopleCenter
Inte såhär på rak arm, men det är ju bra om man kan hitta saker där man kan kombinera bådas intressen. Eller kanske tänka på sig själv men gynna någon annan i samma tankegång.

här är inlägget som det hänvisades till tidigare -

https://www.flashback.org/sp22092360

låter ju förjävligt om depå nått sätt har en baktanke för att kunna använda barn/tonåringar för att de ej är strafmyndiga...

mvh
/d
Senast redigerad av n.f.f.r.i.p 2010-03-23 kl. 18:49.
Citera
2010-03-23, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jamsson
Nja vapenhantering lär man sig nog med fördel hos någon lokal skytteförening, och förebilderna är nog bättre där Det är inte bra när kriminella tar över rollen som förebilder och uppfostrare.

M.V.H.
jamsson.

Dom värsta i samhället är polisen sj..
En polis kan göra precis vad han vill utan att få nåt straff.
Varför skulle en person i någon lokal skytteförening vara bättre förebild?
Citera
2010-03-23, 21:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av n.f.f.r.i.p
här är inlägget som det hänvisades till tidigare -

https://www.flashback.org/sp22092360

låter ju förjävligt om depå nått sätt har en baktanke för att kunna använda barn/tonåringar för att de ej är strafmyndiga...

mvh
/d
Det där du länkade till får Joppe stå för, jag vet inte riktigt vad han menar.
Citera
2010-03-23, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuckyPeopleCenter
Det där du länkade till får Joppe stå för, jag vet inte riktigt vad han menar.

nä det är klart, hans beskrivning av vad han tror, verkar rätt väl insatt iaf

utveckla gärna lite själv vad du tror, nått måste du väl haft i tankarna när du skrev det där om gynna båda sidorna? (klubben/danmark)

må bäst
d
Citera
2010-03-23, 21:52
Medlem
jamssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blackmoney
Dom värsta i samhället är polisen sj..
En polis kan göra precis vad han vill utan att få nåt straff.
Varför skulle en person i någon lokal skytteförening vara bättre förebild?

Nja det är ju inte bara poliser där Vad jag menar är att kidsen inte skall fostras in i kriminalitet. Men visst, rötägg finns överallt i samhället. Men jag tror nog att när det gäller specifikt vapenhantering så tror jag nog att en skytteförening är en bättre plats att lära sig att hantera vapen på än i en H.A. klubb. Men förvisso, jag har aldrig tagit del av deras vapenutbildning

Sen förebild, ja jag tror nog att om en individ skall anpassas till samhället så tror jag nog att det är större chans att hitta en bra förebild i en skytteförening än i en H.A klubb. Sen kanske vi har lite olika syn på förebilder, men som sagt skall junior inte halka in på brottets bana så är det nog att föredra att han inte hamnar i en H.A. klubb eller någon av dess underorganisationer. Det är ju inte scouterna vi pratar om

M.V.H.
jamsson.
Citera
2010-03-24, 10:34
Medlem
http://gt.expressen.se/nyheter/1.1929039/24-aring-misstanks-ha-kidnappats-av-hells-angels-man

RWC som varit framme igen. Hur mycket kan man pressa av en snubbe som bor på stadsmissionen är frågan?
Citera
2010-03-24, 10:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CarltonKody
Hur mycket kan man pressa av en snubbe som bor på stadsmissionen är frågan?
Så mycket som han är skyldig?
Citera
2010-03-24, 11:47
Medlem
jamssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarltonKody
http://gt.expressen.se/nyheter/1.1929039/24-aring-misstanks-ha-kidnappats-av-hells-angels-man

RWC som varit framme igen. Hur mycket kan man pressa av en snubbe som bor på stadsmissionen är frågan?

Kan man lugga en flintskallig? Sen är det väl inte så begåvat att stå utanför med ett olagligt automatvapen. Känns som att man placerat begåvningsreserven i RWC. Dom anses ju stå längst ner i hierarkin i H.A. sfären. Ja bland dom aktiva alltså.

Mycket krut för så lite. Undrar om det hela var värt det? Nu finns risken att dom blir dömda för rätt så allvarliga brott. Människorov, grovt rån, försök till grovt rån samt en av dem grovt vapenbrott. Dessutom narkotikabrott. Undrar vad dom tänker med?
Senast redigerad av jamsson 2010-03-24 kl. 11:50.
Citera
2010-03-24, 11:52
Bannlyst
Citat:
Kan man lugga en flintskallig? Sen är det väl inte så begåvat att stå utanför med ett olagligt automatvapen. Känns som att man placerat begåvningsreserven i RWC. Dom anses ju stå längst ner i hierarkin i H.A. sfären. Ja bland dom aktiva alltså.

Mycket krut för så lite. Undrar om det hela var värt det? Nu finns risken att dom blir dömda för rätt så allvarliga brott. Människorov, grovt rån, försök till grov rån samt en av dem grovt vapenbrott. Dessutom narkotikabrott. Undrar vad dom tänker med?
Bara för att du har läst en artikel där det stod att RWC får springa ärenden och städa så ska du inte tro att de hunsas med dem, utan det finns en respekt.

Dessutom kan man likaväl vända på budskapet i artikeln - var inte skyldig RWC pengar får då får du ett vapen uppkört i käften. Sedan vet vi/ni inget om de bakomliggande orsakerna, han kanske hade skjutit upp betalningen lite väl länge nu, så att folk tröttnade. Då är det skitsamma om han bor på frälsis eller är uteliggare, då ska man få honom att fatta att nu är gränsen nådd.
Citera
2010-03-24, 11:56
Medlem
Smutzs avatar
Citat:

Mycket krut för så lite. Undrar om det hela var värt det? Nu finns risken att dom blir dömda för rätt så allvarliga brott. Människorov, grovt rån, försök till grov rån samt en av dem grovt vapenbrott. Dessutom narkotikabrott. Undrar vad dom tänker med?

Du har säkert helt rätt i att utgifterna och riskerna i det här fallet inte är försvarbara i relation till de pengar som är realistiskt att få in i det här fallet, jag tror dock du måste lyfta blicken lite.

Det kan ju vara så att man ser sig tvingade att aldrig ta lätt på en endaste skuld, just för att andra skyldiga som faktiskt har betalningsförmåga inte ska försöka smita undan. Det primära syftet behöver alltså inte vara att få betalt av just den här fattiglappen utan snarare att "hålla stilen" vilket de hoppas ska minimera betalningsproblem i framtiden.

Jag skulle i alla fall vara jävligt snabb med att skaffa fram pengar om jag hade en skuld åt några som hotar skuldsatta med automatvapen även om de är hemlösa.

Men det är bara min gissning, jag känner inte dem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in