Citat:
Ursprungligen postat av jamsson
Kan man lugga en flintskallig? Sen är det väl inte så begåvat att stå utanför med ett olagligt automatvapen. Känns som att man placerat begåvningsreserven i RWC. Dom anses ju stå längst ner i hierarkin i H.A. sfären. Ja bland dom aktiva alltså.
Mycket krut för så lite. Undrar om det hela var värt det? Nu finns risken att dom blir dömda för rätt så allvarliga brott. Människorov, grovt rån, försök till grov rån samt en av dem grovt vapenbrott. Dessutom narkotikabrott. Undrar vad dom tänker med?

Du har säkert helt rätt i att utgifterna och riskerna i det här fallet inte är försvarbara i relation till de pengar som är realistiskt att få in i det här fallet, jag tror dock du måste lyfta blicken lite.
Det
kan ju vara så att man ser sig tvingade att aldrig ta lätt på en endaste skuld, just för att andra skyldiga som faktiskt har betalningsförmåga inte ska försöka smita undan. Det primära syftet behöver alltså inte vara att få betalt av just den här fattiglappen utan snarare att "hålla stilen" vilket de hoppas ska minimera betalningsproblem i framtiden.
Jag skulle i alla fall vara jävligt snabb med att skaffa fram pengar om jag hade en skuld åt några som hotar skuldsatta med automatvapen även om de är hemlösa.
Men det är bara min gissning, jag känner inte dem.