Såg nåt på tv för länge sen om skådisen Mickey Rouge och HA men han var nog aldrig medlem utan hängde nog bara med dom. Country artisten David Allan Coe har ju annars varit medlem i Outlaws MC.
techno reggae ragga ska dub trance minimal ROCK ROCK ROCK ROCK
Läser nr 2 Scanbike 2008, bra tidning
8:a bikers får frågan: Vilken musik vill ni helst höra på Bikerfesten?
Svaren blev inte direkt blandade. Hårdrock för hela slanten, 70-80tals rock, AC DC, klassisk rock'n Roll, KISS, Rock, blues och självklart Heavy Metal.
Läser med intresse om Wino's Crew i Valderes som hittat sin nish, partyn fritt från techno och cirkus. Vad är circus föresten?
Hur står det till i BikerSverige, är det stockkonservativa och extremt trångsynta personer som råkar komma tilltals i detta nummer, har jag som vanligt snöat in på en konspiration i mitt eget huvud? Är det Scanbike som smekfullt försöker styra in sina läsare på den rätta vägen? Är detta ett påbud ala SverigeModellen, rock rock rock or the highway
Lite på alvar, lite på skoj
Föresten, vilka klubbar kör mycket techno på sina fester
*
Senast redigerad av Bludder 2008-03-26 kl. 20:50.
Det där har faktiskt ändrats lite över åren och kan säker komma att ändras igen. När jag i min ungdom började åka på hojevenemang runt om landet (på gammal Trajja) var det ingen metal som gällde kan jag lova. Det var BLUES,BLUES och BLUES. De som körde klubbarna då var ju en generation över oss och det var deras musiksmak som helt rådde. Endast blues och klassisk rock i högtalarna på den tiden.
Efter några år började den yngre generationen komma upp i 25årsåldern och började söka in i de etablerade klubbarna. I och med detta tog de med sig sin musik in i choppersvängen d.v.s. hårdrock och i viss mån punk. Denna stilen har varit näst intill dominerande de senaste tio åren tillsammans med det vanliga coverbandstuket och en liten technovåg under 90-talet. Techno slog aldrig igenom hos landsbygdens klubbar utan märktes bara hos ett fåtal i storstadsregionerna. Främst HA + B och de som kopierade deras stil.
Snart kommer nästa generationsväxling i hojklubbarna om subkulturen som sådan inte är på väg att dö ut som några hävdar och då kommer säkert en ny stil in. Kanske hip-hop eller rockabilly, vad vet jag? Men visst bikers och metal går hand i hand. Tänk efter så här. Dagens 40åriga Harleyryttare med skägg, tatueringar och hästsvans. Vad tror du han var i skolan på 80-talet? Hårdrockare eller syntare?
Verifierar Slocums inlägg.
Blues och boogierock a´la ZZ-top var det som gällde.
Man märkte väl generationskiftet när Balls Mc hade ett technotält på ett party på 90-talet.
HA i Staterna körde väl mest country. I varje fall förr om åren.
8:a bikers får frågan: Vilken musik vill ni helst höra på Bikerfesten?
Svaren blev inte direkt blandade. Hårdrock för hela slanten, 70-80tals rock, AC DC, klassisk rock'n Roll, KISS, Rock, blues och självklart Heavy Metal.
Läser med intresse om Wino's Crew i Valderes som hittat sin nish, partyn fritt från techno och cirkus. Vad är circus föresten?
Hur står det till i BikerSverige, är det stockkonservativa och extremt trångsynta personer som råkar komma tilltals i detta nummer, har jag som vanligt snöat in på en konspiration i mitt eget huvud? Är det Scanbike som smekfullt försöker styra in sina läsare på den rätta vägen? Är detta ett påbud ala SverigeModellen, rock rock rock or the highway
Lite på alvar, lite på skoj
Föresten, vilka klubbar kör mycket techno på sina fester
*
jag har varit på 2 HA fester en i Gbg och en i Helsingborg Båda var nästan bara techno.
Hells Angels supporterorg Red Devils etablerar sig i Halland. Det sker genom att Hog Riders i Gällinge byter färger. Samtidigt uppges att ett lokalt mc-gäng i Mellanskåne ha upptagits som s k hangarounds till Red Devils i Trelleborg.
Sorry om jag missat om det redan skrivits här, vilket är detta lokalt mc-gäng i Mellanskåne
Hells Angels supporterorg Red Devils etablerar sig i Halland. Det sker genom att Hog Riders i Gällinge byter färger. Samtidigt uppges att ett lokalt mc-gäng i Mellanskåne ha upptagits som s k hangarounds till Red Devils i Trelleborg.
Sorry om jag missat om det redan skrivits här, vilket är detta lokalt mc-gäng i Mellanskåne
*
roadburners kanske? inte mellanskåne ,men vem vet?
www.Svenskmaffia.seSorry om jag missat om det redan skrivits här, vilket är detta lokalt mc-gäng i Mellanskåne
*
Det finns en uppenbar kandidat klubb, men eftersom första tecknet brukar vara att den egna hemsidan stängs och detta inte hänt så avvaktar jag fakta och återkommer.