Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2010-05-21, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissYou
Varför behövs det ligor i ett demokratiskt land? Du kan inte vara född i landet

Om du dessutom tror, att politikerna är ute och stoppar HA , så är du otroligt naiv. Nej du, det är polisen och enbart de , som kan stoppa HA och andra kriminella gäng som har som enda nöje att ställa till jävulskap ...Politiker har totalt ingenting med saken att göra - däremot som sagt Polisen och svenska folket..

Jag har alltid tyckt poliskåren har varit flat - men nu jävlar - 300 poliser och pansarvagn samtidigt - och kronofogden i släpet ..nu röjer vi i Sverige - tack gode gud att det äntligen händer något för få stopp på skiten
Citera
2010-05-21, 22:28
Medlem
Citat:
Om du dessutom tror, att politikerna är ute och stoppar HA , så är du otroligt naiv. Nej du, det är polisen och enbart de , som kan stoppa HA och andra kriminella gäng som har som enda nöje att ställa till jävulskap ...Politiker har totalt ingenting med saken att göra - däremot som sagt Polisen och svenska folket..

Jag har alltid tyckt poliskåren har varit flat - men nu jävlar - 300 poliser och pansarvagn samtidigt - och kronofogden i släpet ..nu röjer vi i Sverige - tack gode gud att det äntligen händer något för få stopp på skiten

Nästa gång - hoppas jag det är 300 svenska poliser med pansarvagn - och dessutom k-pist dragna vapen som slår till mot all skit som figurerar ..Öga mot öga - tand för tand..Vad skiten har kunnat härja under årtionden - för att de har mc?..så katastrofalt dåliga och fega människor som nu polisen tar hand ..en mot en mot svenska polisen är de ganska så mjuka - jag kan garantera det...tuffa på ytan - men sällan någon normal svensk tjänsteman eller kollektivanställd är så jävla mjäkig som de som ska vara så tuffa ..ett hån ...300 poliser med k-pist får dessa att pinka ner sig..och spy av nervositet...de är inte tuffa - de är ett hån mot alla
Citera
2010-05-21, 23:03
Medlem
Softails avatar
Citat:
Varför behövs det ligor i ett demokratiskt land? Du kan inte vara född i landet

Och i ett demokratiskt land finns det ej heller några förbud mot det.
Citera
2010-05-21, 23:04
Medlem
Detta är väl intressant, polisen slog till mot HA Sweden

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article7168060.ab
Citera
2010-05-21, 23:07
Medlem
aivs avatar
Det alla missar är ju att detta inte är någon nyhet direkt, ända sen HA började nämnas i sverige så har polisen fått order om att störa deras verksamhet så mycke som möjligt.
I början så hoppade många av eftersom snuten tog in dom dagligen, dom som fanns kvar reagerade dock tvärtom och växte sej starkare och började köra med samma metod tillbaks.. (gjorde anmälningar varje gång)

Problemet som polisen alltid har haft och som många här tydligen inte inser är att HA är en helt laglig organisation som inte är dömda för något brott enligt svensk lag.(som kan bevisas i domstol)
Med andra ord är det som alltid, snuten tar en jävla massa folk som enligt svensk lag är oskyldiga som dom är tvungna att släppa ganska omgående..

Det blir stora rubriker i media att hela klubben är borta, sant i typ ett dygn.. Nu senast jag läste tidningen så satt det kvar 2 medlemmar häktade som var från gunnilse, bra jobbat polisen! (läs misslyckat)
Att ta med alla utan några underlag är väl kanske inte det ultimata men det är ju bara för media som vanligt, till och med åklagaren fick ju förklara för polisen att det inte gick att åtala alla för att äga samma vapen (GP)

Tycka vad man vill om deras rykte men enligt svensk lag är dom oskyldiga och har samma rättigheter som alla andra, Ingen som skriver här har ju inte en aning om vad som egentligen försigår inom klubben utan bara spekulerar i saker..
Senast redigerad av aiv 2010-05-21 kl. 23:53.
Citera
2010-05-21, 23:26
Medlem
fy fan,, 300 snutar asså.. de skojjar man inte om,,
Citera
2010-05-21, 23:32
Medlem
Dequiallos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pocoloco2
Bahhh.. 300 snutsvin? Det är ba och klippa te den första grisen så han både skiter ner sig och pisser på sig så löper dom andra299 som rädda små harar.
Citera
2010-05-21, 23:37
Medlem
Softails avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pocoloco2

Nej verkligen inte, det lär väl hamna på runt 1,5 miljoner skattekronor för denna insats. Då bara räknat på poliserna som deltog, och den tid dom var där.
Senast redigerad av Softail 2010-05-21 kl. 23:40.
Citera
2010-05-21, 23:50
Medlem
jamssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kenty-59
Dom är flitiga umeåpolisen..
Men tror dom legat på dom rätt hårt innan dom här två senaste razziorna också, vill minnas det var nån medlem som grät ut i VK förra året för han kände sig trakasserad..

Är nog lika bra att dom skaffar sig svängdörrar på klubbhusen nu, det lär nog bli fler besök

M.V.H.
jamsson.
Citera
2010-05-22, 00:33
Medlem
Citat:
Ångrar mig - jag hoppas verkligen att det är 700 poliser nästa gång med pansarvagn med skarpladdade k-pistar som är taggade - och stormar kriminella gängs nästen..och absolut inte tvekar om det behöver tryckas på hanen....Nu är det nog - vi har tagit efter USA i långt och mycket - och dags ta efter vad gäller kriminella gäng också...Dock tycker jag synd om svenska polisen som får ta mycket stryk - värre lär det bli..Inget direkt kul för någon trycka på hanen - men förstås ett måste mer och mer

Jag gissar 95% av svenska folket håller med mig ..

Tror absolut inte att 95% håller med dig om man förklarar konsekvenserna av att ha en poliser som har rätt att gå över gränsen.

Det är ingen slump att vi har de lagar vi har. Visserligen låter de vissa kriminella element att komma undan men samtidigt hindrar det polis och åklagarmyndigheterna att gå helt berserk. Många verkar tro att om bara polisen fick rätt att agera på ett visst sätt mot en viss grupp att de inte skulle använda det på fel sätt.

Gång på gång har polisen visat att om de ges vissa rättigheter då kommer de att använda dessa rättigheter när det egentligen inte var menat att användas.

Jag är på polisens sida men samtidigt vet jag att poliser är också människor, människor med makt, jag vill inte att fel poliser får fel makt. För då kan jag och andra oskyldiga bli drabbade.
Citera
2010-05-22, 01:33
Bannlyst
Två frågor.

1. Vad tar sig övriga HA-lokaler till nu? Rimligen bör det bli en del kalla fötter runt om i Sverige som hastigt får en brinnande lust att gräva ner diverse tingestar som man slentrianmässigt förvarat i klubblokalen.

2. Denna Mega, finns det någon specifik tråd om honom? Känns som att det är en snubbe man skulle kunna läsa på lite mer om.
Citera
2010-05-22, 02:14
Medlem
nedboys avatar
Vad är det för tattare som hittat hit till denna tråd? Ifrågasätta HA's kriminella status. Alla vet väl utan tvivel att HA och dess medlemmar är kriminella dårar som bara skapar olycka och trasiga liv där de drar fram?
Det har vi varit stört säkra på i över 10 år nu! Vad för stenar lever ni under?

Denna räd som polisen gjorde var nog dessvärre ett undantag och inte en ny ordning, tyvärr!
Dock är jag gladeligen med och betalar skatt för polisinsatsen mot dessa lågbegåvade kräk. Kan de inte bara beslagta hela jävla gården och elda upp den?
Den polis som av "misstag råkar" sätta eld på stället under utredningen blir min hjälte. Gården skall naturligtvis beslagtas av kronofogden så pengarna från försäkringen går tillbaks in till skattebetalarna.
Då skulle kostnaden för räden minska.

Fyfan va bra den här sommaren började! Nu skall detta firas med goda vänner och en liten fylla.

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in