Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-05-19, 20:58
Medlem
Leif.Jennekvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mcmonster
Tillslag mot HA Göteborg idag.

http://www.expressen.se/Nyheter/1.1993849/polistillslag-mot-hells-angels

Även GP Skriver om det..

http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1.372742-tillslag-mot-hells-angels

Citat:
I en noga planerad räd forcerade polisen först porten till området, sedan ingången till klubbhuset.
- Vi ringde inte på dörrklockan först, konstaterar Gustafsson.

HAHAHA, det hoppas jag verkligen inte att ni gjorde
Senast redigerad av Leif.Jennekvist 2010-05-19 kl. 21:00.
Citera
2010-05-19, 21:01
Medlem
erp.bs avatar
svt:s version

Polistillslag mot Hells Angels
Publicerad 19 maj 2010 - 19:34
Uppdaterad 19 maj 2010 - 19:44

Polisen i Västra Götaland slog på onsdagskvällen till mot Hells Angels klubblokal i Gunnilse i Göteborg.
Flera personer har frihetsberövats.

Aktionen var enligt polisen ett resultat av en längre tids utredning, spaning och planering. Det är del av den nationella satsningen mot organiserad brottslighet.

-Vi är mycket nöjda med utfallet, säger polisens talesman Stefan Gustafsson till TT.
En förundersökning om misshandel, rån och grova vapenbrott ligger till grund för tillslaget.

Förstärkning från rikskrim

I aktionen, som pågick ännu vid 19.30-tiden, deltog även personal från Rikskriminalen. Arbetet leds av Sven Alhbin, biträdande chef för länskriminalen.
När polisen kom fanns enligt uppgift ett 20-tal personer på gården. Av dem väntas drygt ett dussin bli frihetsberövade.
De som grips förhörs och identifieras. Åklagare fattar sedan beslut om de ska anhållas eller inte. Förundersökningsledare är kammaråklagarna Stina Lundqvist och Per-Håkan Larsson.

Utan våldsamheter

Polisens ingripande skedde utan att det uppstod några våldsamheter.
-Men vi fick använda visst våld för att ta oss in, säger Stefan Gustafsson.
-Vi ringde inte på dörrklockan först...
För några dagar sedan gjordes ett tillslag mot en mc-klubb i Svenljunga med kopplingar till Hells Angels.
-Det var ett fristående fall; det har inget med det här att göra, säger Gustafsson.
(TT)
Citera
2010-05-19, 22:08
Medlem
jamssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leif.Jennekvist
Även GP Skriver om det..

http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1.372742-tillslag-mot-hells-angels

HAHAHA, det hoppas jag verkligen inte att ni gjorde

Undrar om "Megas" ande vilar över detta "brutala tillslag"? Payback?

M.V.H.
jamsson.
Citera
2010-05-19, 22:10
Medlem
Snilleblixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0ff0
I skal oprette en profil (gratis) og downloade deres client, men hele programmet kan ses her, en venlig sjæl uploadede det lige bagefter:

http://www.veoh.com/browse/videos/category/lifestyle/watch/v20091603DcEjKWr6

Intressant repotage, synd att man inte fatta allt bara.
Citera
2010-05-19, 22:11
Medlem
mcmonsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jamsson
Undrar om "Megas" ande vilar över detta "brutala tillslag"? Payback?

M.V.H.
jamsson.
Mycket möjligt, men det kommer aldrig vi att få veta.
Citera
2010-05-19, 23:32
Medlem
Apocryphas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0ff0
I skal oprette en profil (gratis) og downloade deres client, men hele programmet kan ses her, en venlig sjæl uploadede det lige bagefter:

http://www.veoh.com/browse/videos/category/lifestyle/watch/v20091603DcEjKWr6
Ingen som skulle kunna tänka sig att lägga filmen på megaupload eller liknande. Jag får inte veohspelaren att fungera på min dator.
Citera
2010-05-20, 05:14
Medlem
jamssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mcmonster
Mycket möjligt, men det kommer aldrig vi att få veta.

Säg inte det. en vacker dag kanske det ligger en bok i bokdiskarna signerad Mega & Weirup, eller nått sånt Skulle vara rätt intressant å ta del av en sådan bok. Mega behöver väl lite inkomster nu.

M.V.H.
jamsson.
Citera
2010-05-20, 08:03
Medlem
He He jag kan ju säga att min jobba kompis inte kom till jobbet idag,
och han har inte ringt sig sjuk heller =)
Har försökt ringa han men mobilen är avstängd
Citera
2010-05-20, 08:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Volvo700hk
He He jag kan ju säga att min jobba kompis inte kom till jobbet idag,
och han har inte ringt sig sjuk heller =)
Har försökt ringa han men mobilen är avstängd

Åfan, sånt är jobbigt. Jag kan meddela att min dotters dagmamma just skickade ett SMS om att hon är sjuk. Om nu någon bryr sig.

Ikväll blir det kul att läsa alla förstå-sig-påare i den här tråden som bestämt vet att moppekillarna i Gunnilse minsann är hederliga medborgare som intet ont gjort...
Citera
2010-05-20, 08:50
Medlem
bättre vi lyssnar på dig.... du verkar ju veta allt gullet
Senast redigerad av Volvo700hk 2010-05-20 kl. 09:30.
Citera
2010-05-20, 09:56
Medlem
Kenty-59s avatar
Citat:
Tre gripna vid MC-klubb

Polisen i Umeå grep tre personer vid Red Devils klubbhus på Teg efter ett tillslag. Misstanke finns om dopingbrott och narkotikabrott.

Enligt polisen gjordes tillslaget vid 18-tiden på onsdagskvällen. Vissa beslag har gjorts.

De tre som greps misstänks för narkotikabrott och dopingbrott. Insatsen gjordes i samband med en landsomfattande razzia mot MC-klubbar. Polisen är förtegen om vad beslagen handlar om.
http://www.vk.se/Article.jsp?article=351708
Kan det finnas nån koppling med tillslaget i Göteborg, tillslagen skedde ju vid samma tid.
Tänkte om dom haft affärer ihop Umeå och Göteborg..
Citera
2010-05-20, 13:19
Medlem
jamssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kenty-59
Kan det finnas nån koppling med tillslaget i Göteborg, tillslagen skedde ju vid samma tid.
Tänkte om dom haft affärer ihop Umeå och Göteborg..

Känns som att det är ett "Grandslam" på gång. http://gt.expressen.se/nyheter/1.1994052/polisens-vapen-en-monsterbil.

Citat:
Under tillslaget råkade en polisman sparka till en grästuva. Under tuvan låg ett automatvapen gömt.
En del av bakgrunden till tillslaget går att finna i, enligt uppgift till GT, den långa konflikt mellan Hells Angels och en medlem som placerats i så kallad "bad standing", vilket i praktiken betyder att han är fredlös.
Fick villan nerbränd

Mannen fick sin villa nerbränd i oktober föra året och han har också utsatts för beskjutning i Olskroken.
Efter mordförsöket i Olskroken placerade polisen honom i skyddat boende.
Enligt uppgift till GT har polisen nu stora förhoppningar att krossa den största Hells Angels-avdelningen i Göteborg. Polisen hoppas också kunna lösa flera gamla mord och få fram bevisning i stora vapen- och knarkärenden.

Gårdagens aktion har därför föregåtts av en längre tids spaning, utredning och planering.

Det verkar som att polisen syr ihop säcken nu. Det blir nog en låååång semester för en del.

M.V.H.
jamsson.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in