Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-12-28, 12:46
Medlem
HanSomForsvanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av guldankan
Men herre gud, bara för att dom är änglar skrivs det i tidningen. Bor man i Norrland och går på krogen i mellandagarna så händer det saker, det är nästan lag på det. Det har hänt i hela landet och givetvis inte bara mellan västfolk & vanligt krogfolk. Det händer i alla städer i hela landet när folk dricker sprit.

Krogslagsmål tillhör den svenska kulturen och särskilt i Norrland.

Däremot är det sällsynt med fyllebråk på just MC klubbar vid fest.

Antar att du har rätt när du säger att det kunde lika gärna vara 2 svensons som ryker ihop. Va jag menar är att det var tanklöst av Presidenten att låta sig provoceras och jag vidhåller att han nog får sig en avhyvling för detta. Geeez
Citera
2010-12-28, 18:40
Medlem
Tjurskallens avatar
Nu har dom i allafall släppt HA snubben och Red and White snubben. Men misstanke kvarstår och utredning pågår.
Citera
2010-12-29, 00:41
Medlem
Enstackares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HanSomForsvann
Antar att du har rätt när du säger att det kunde lika gärna vara 2 svensons som ryker ihop. Va jag menar är att det var tanklöst av Presidenten att låta sig provoceras och jag vidhåller att han nog får sig en avhyvling för detta. Geeez

Vansinnigt mycket tjaffs uppe i norr av dom nu. Mycket PR... rundar dom av året med pres mitt i ett fyllesvammel i Överkalix? Stiligt.
Citera
2010-12-29, 02:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av svenskmexikan
Inte så farligt, ser ut som ett litet fyllebråk, de är nog ute
snart igen.

Dom är redan ute.
Citera
2010-12-29, 02:47
Bannlyst
Citat:

Hur vanligt folk normalt gör är väl ingenting som HA bör relatera till, eftersom man inte gör det i övriga fall heller.
Har man en idé om hur man vill att klubben ska skötas, interna regler och lite annat sånt så är det ju skitsamma vad övriga Sverige normalt gör.

Sen är det givetvis så att säkert ett par hundra svenskar runtom i Sverige slutade sina julfyllor med anmälningar för olaga hot, hot mot tjänsteman, misshandel eller våld mot tjänsteman - men det är ju oviktigt.
Bara för att majoriteten av svenska folket betalar skatt, inte utnyttjar systemet och inte begår brott så behöver det ju inte gå hand i hand med hur klubben vill bedriva sin verksamhet.
Citera
2010-12-29, 09:34
Medlem
HanSomForsvanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvajandeBalle
Hur vanligt folk normalt gör är väl ingenting som HA bör relatera till, eftersom man inte gör det i övriga fall heller.
Har man en idé om hur man vill att klubben ska skötas, interna regler och lite annat sånt så är det ju skitsamma vad övriga Sverige normalt gör.

Sen är det givetvis så att säkert ett par hundra svenskar runtom i Sverige slutade sina julfyllor med anmälningar för olaga hot, hot mot tjänsteman, misshandel eller våld mot tjänsteman - men det är ju oviktigt.
Bara för att majoriteten av svenska folket betalar skatt, inte utnyttjar systemet och inte begår brott så behöver det ju inte gå hand i hand med hur klubben vill bedriva sin verksamhet.

Onödig negativ publicitet som garanterat skulle kunna undvikas brukar inte uppskattas av ledare inom den kriminella världen vad jag förstått. Därav kan man förvänta sig att någon inom organisationen ger honom en reprimand. Är jag helt fel ute?
Citera
2010-12-29, 12:16
Medlem
guldankans avatar
Citat:
Onödig negativ publicitet som garanterat skulle kunna undvikas brukar inte uppskattas av ledare inom den kriminella världen vad jag förstått. Därav kan man förvänta sig att någon inom organisationen ger honom en reprimand. Är jag helt fel ute?

Svar ja
Citera
2010-12-29, 15:28
Medlem
Ptolemaioss avatar
Sånt där händer normalt i Överkalix, varför det blev så stora rubriker är bara på grund av nyhetsvärdet HA Luleå har. Tyvärr.
Citera
2010-12-29, 19:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ptolemaios
Sånt där händer normalt i Överkalix, varför det blev så stora rubriker är bara på grund av nyhetsvärdet HA Luleå har. Tyvärr.

Givetvis, konstigt vore det väl annars. Är man en profil, hockeyspelare, komiker, partiledare, känd nazist, modebloggare eller lokal kändisgangster så är det givetvis intressantare för folk i allmänhet än om fläsk-Benny och tjack-Frank börjar slåss på den lokala pizzerian.

Men allt sånt är man ju väl insatt i om man befinner sig i den situationen.
Citera
2010-12-29, 20:44
Medlem
Ptolemaioss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvajandeBalle
Givetvis, konstigt vore det väl annars. Är man en profil, hockeyspelare, komiker, partiledare, känd nazist, modebloggare eller lokal kändisgangster så är det givetvis intressantare för folk i allmänhet än om fläsk-Benny och tjack-Frank börjar slåss på den lokala pizzerian.

Men allt sånt är man ju väl insatt i om man befinner sig i den situationen.

Mycket sant, men nu vet vi ju inte vem som började vad. Kan tänka mig flertalet Överkalixbor som stärkta av alkohol skulle kunna tänka sig att vara uppkäftiga mot de omskrivna personerna. Även om man vet att man är under media- och polisbevakning så finns det ju situationer där de inte kan backa utan att förlora ansiktet. Säger inte det är så det gått till, bara min amatörmässiga gissning.
Citera
2010-12-29, 21:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ptolemaios
Mycket sant, men nu vet vi ju inte vem som började vad. Kan tänka mig flertalet Överkalixbor som stärkta av alkohol skulle kunna tänka sig att vara uppkäftiga mot de omskrivna personerna. Även om man vet att man är under media- och polisbevakning så finns det ju situationer där de inte kan backa utan att förlora ansiktet. Säger inte det är så det gått till, bara min amatörmässiga gissning.

Det är inte alls orimligt. Många dricker sprit, känner sig lite unga och fräsiga på nytt, funderar över situationen och därefter: http://www.youtube.com/watch?v=F4Azn8Ia8f8
Citera
2010-12-29, 21:48
Medlem
gobbegroggs avatar
https://www.flashback.org/t745983p209

I denna tråden påstår någon clown att HA har blivit bötade på 250 lakan av en grupp/gäng som kallar sig Kartellen. Här inne har väl folk lite koll. Även om jag vet att detta inte stämmer vill jag ha det dementerat av folk som vet och inte någon trollfigur som kallar sig "clittan".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in