Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-03-30, 20:03
Medlem
McLembits avatar
Konstigt att som en del påstår att H.A är så hatade, men ett flertal stora klädkedjor vill tjäna pengar på dom (parasita). Konstigt tycker jag, är Kappahl och Carlings marknadsföringsgrupp så jävla efterblivna eller är det helt enkelt så att H.A inte är så hatade som vissa vill påstå . Själv tror jag på det senare.
Citera
2010-03-30, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av McLembit
Konstigt att som en del påstår att H.A är så hatade, men ett flertal stora klädkedjor vill tjäna pengar på dom (parasita). Konstigt tycker jag, är Kappahl och Carlings marknadsföringsgrupp så jävla efterblivna eller är det helt enkelt så att H.A inte är så hatade som vissa vill påstå . Själv tror jag på det senare.

Det är nog en kombination. Folk i dessa marknadsföringsgrupper har väl inte så mkt erfarenhet av tunga grabbar som kan skapa problem för dom. Men dom är så pass smarta att dom fattar att många diggar HA så dom gör märken som påminner om deras.
Det här med att HA är hatade förstår jag inte riktigt. Menar du bland vanligt folk då eller vad?
Citera
2010-03-30, 21:44
Medlem
Wurztens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av McLembit
Parasitera ? Det är en rätt snäv krets människor som associerar den tröjan med HA.

http://sydsvenskan-img.se/archive/00071/kappahl384_71018a.jpg

Kapp-Ahl började förresten sälja tröjan igen två gdagar senare när deras företagsjurister skrattat färdigt åt det påstådda varumärkesintrånget
Citera
2010-03-30, 22:03
Medlem
Svartskjortas avatar
Jag var inne på någon sida som hade massor av piratkopierade HA prylar. Det var bland annat dödskallen, texten Hells Angels och ringar och massor av annat. Försökte hitta sidan igen, men utan att lyckas. Någon annan som varit där inne? De sålde förutom HA prylarna massor av andra saker.
Citera
2010-04-01, 19:04
Moderator
oilslicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuckyPeopleCenter
Vad jag minns så behövdes det inte domstol i Kappahls fall då de ändrade sig självmant.

Det var väl ändå inte det h*n sa heller?
Citera
2010-04-01, 19:14
Moderator
oilslicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wurzten
Parasitera ? Det är en rätt snäv krets människor som associerar den tröjan med HA.

Jo tack visst är det så.
Jag hörde från en bekant som är som "LPC" dvs en som verkligen vill vara med att en raggare fick stryk på ett chapter för att han hade en supporttröja ifrån OMC.
Hur fan skulle den stackarn veta vilka som var vän/fiende med vilka, och varför skulle han bry sig?
Han hade tröjan säkert för att den var lite ball.

1% klubbarna har blivit en jävla sandlåda.
Nu är det nog bara ickeåkare som stödjer dom.....

7
Citera
2010-04-01, 19:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av oilslick
Jo tack visst är det så.
Jag hörde från en bekant som är som "LPC" dvs en som verkligen vill vara med att en raggare fick stryk på ett chapter för att han hade en supporttröja ifrån OMC.
Hur fan skulle den stackarn veta vilka som var vän/fiende med vilka, och varför skulle han bry sig?

7
Härligt att en med insyn i 1%-världen yttrar sig. Din påskkärring.
Senast redigerad av LuckyPeopleCenter 2010-04-01 kl. 19:43.
Citera
2010-04-01, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oilslick
Jo tack visst är det så.

7

Håller med dig fullt ut, vad har den här killen med 1% arnas sandlåde krig att göra?
Citera
2010-04-05, 17:53
Medlem
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article6898591.ab

Första sidan på Aftonbladet, orkade inte läsa igenom det såg bara bilden, haha.
Citera
2010-04-06, 09:33
Medlem
http://nwt.se/forshaga/article686192.ece
Citera
2010-04-06, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sibbann
såg du inte vad märket hette? tog du ingen bild med mobilen!

Silent 13 Cruisers, dom hade tagit bort tröjorna eller slutsålt dom i Helsingborgs Carlings butik när jag väl skulle ta en bild, dom visste inte när dom fick in ett nytt parti. Dumt av mig att inte fotta första gången, irriterar mig nått fruktansvärt!
Citera
2010-04-06, 16:29
Medlem
flazbazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wurzten

http://sydsvenskan-img.se/archive/00071/kappahl384_71018a.jpg

Jag tänkte Pirate Bay när jag såg den ...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in