Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-03-18, 22:57
Medlem
Kotss avatar
Jag är inte helt säker men jag tror dom är fler än 3 iaf. Kanske kan kolla upp de.
Citera
2010-03-19, 15:41
Medlem
[quote=dnan0912]Jag trodde att de hade stadgar som säger att de måste vara fler än så för att hålla ett chapter vid liv?[/QUOTE

Det ska väl enligt HAs regler vara minnst fem medlemmar i ett chapter. Bandidos verkar inte ha
några sådana regler men jag är rätt säker på att HA har det.
Citera
2010-03-20, 16:14
Medlem
petardylovers avatar
"Det finns redan en stödförening till Hells Angel kallad AK 81, men där tas inte medlemmar under 18 år emot.
– Så det här är ett ställe för dem som är för unga för AK 81, men vill stödja oss. De kan bli medlemmar och få känna på miljön, säger HA:s talesman Jörn Jönke Nielsen till kvällstidningen B.T. "

Källa: http://sydsvenskan.se/danmark/article639828/Hells-Angels-startar-ungdomsklubb.html

Detta är skrämmande tycker jag, barn ska inte vara i såna miljöer.
Citera
2010-03-20, 23:22
Medlem
Smutzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av petardylover
"Det finns redan en stödförening till Hells Angel kallad AK 81, men där tas inte medlemmar under 18 år emot.
– Så det här är ett ställe för dem som är för unga för AK 81, men vill stödja oss. De kan bli medlemmar och få känna på miljön, säger HA:s talesman Jörn Jönke Nielsen till kvällstidningen B.T. "

Källa: http://sydsvenskan.se/danmark/article639828/Hells-Angels-startar-ungdomsklubb.html

Detta är skrämmande tycker jag, barn ska inte vara i såna miljöer.

Såg precis om det på http://www.dn.se/nyheter/varlden/hells-angels-startar-ungdomsklubb-1.1064727

Det kanske bör förtydligas att detta gäller Danmark men det kanske även är Sveriges framtid vi skådar? Varför gör de såhär, väljer unga skurkar andra gäng framför änglarna? Jag antar att de vanliga kriminella gängen rekryterar lovande aspiranter oavsett ålder, anpassar sig HA bara efter konkurrensen?
Senast redigerad av Smutz 2010-03-20 kl. 23:24.
Citera
2010-03-20, 23:36
Medlem
jamssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smutz
Såg precis om det på http://www.dn.se/nyheter/varlden/hells-angels-startar-ungdomsklubb-1.1064727

Det kanske bör förtydligas att detta gäller Danmark men det kanske även är Sveriges framtid vi skådar? Varför gör de såhär, väljer unga skurkar andra gäng framför änglarna? Jag antar att de vanliga kriminella gängen rekryterar lovande aspiranter oavsett ålder, anpassar sig HA bara efter konkurrensen?

Det är väl snarare så att man söker lättlurade offer som man kan utnyttja. Börjar H.A i DK bli desperata? Skall dom också börja utnyttja barn i sin sold. Inte bättre än pedofiler

M.V.H.
jamsson.
Citera
2010-03-21, 01:55
Medlem
Eller så är det så enkelt att man vill jävlas med myndigheterna lite. Hitta på lite prylar så att fokus flyttas från ett ställe till ett annat.

Allvarligt talat. Inte fan behöver HA ragga bland 14-åringar. Vad skulle nästa steg vara i så fall? 81-loggor på ungarna i förlossningssalen? Speciella HA-västar när dagisungarna ska ut och gå?

Jag tror för mitt liv inte att det här är på allvar.
Om det visar sig vara det så är HA slut i Skandinavien. Inte för att jag skulle bry mig om det heller...
Citera
2010-03-21, 10:08
Medlem
Dequiallos avatar
Riktigt bra initiativ av HA att börja med ungdomsverksamhet. Något måste till för att hålla ungdomarna borta ifrån schakalernas inflytande. Hellre att dom formas av HA än av nydanskarna.
Citera
2010-03-21, 10:22
Medlem
My name is Earls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dequiallo
Riktigt bra initiativ av HA att börja med ungdomsverksamhet. Något måste till för att hålla ungdomarna borta ifrån schakalernas inflytande. Hellre att dom formas av HA än av nydanskarna.
Ja visst är det bra att de introduceras för knark och våld i rätt ålder av helylle änglarna, det båder ju också gott för affärsmöjligheterna några år fram.
Citera
2010-03-21, 10:35
Medlem
Dequiallos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av My name is Earl
Ja visst är det bra att de introduceras för knark och våld i rätt ålder av helylle änglarna, det båder ju också gott för affärsmöjligheterna några år fram.
Ja jag menar det. Och den där smileyn kan du stoppa upp i arslet.
Citera
2010-03-21, 11:23
Medlem
syl81s avatar
om inte dom tar hand om dom så gör någon annan det...hård uppfostran är den rätta!
Citera
2010-03-21, 11:35
Bannlyst
Jönke vet vad han gör. Jönke må vara medlem i HA, men han är även en dansk medborgare också.
Citera
2010-03-21, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuckyPeopleCenter
Jönke vet vad han gör. Jönke må vara medlem i HA, men han är även en dansk medborgare också.

kan du ge ett exempel på en situation där ha i danmark låtit danska samhällets intressen gå före sina egna?

mvh
/d
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in