Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-09-21, 15:49
Medlem
Blackhearts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wurzten

Man får räkna med ett visst mått av ironi i Hr Slocums inlägg.

Phu, vilken tur :-)
Men ibland vet man inte om man läser vissa inlägg, ha ha
Citera
2009-09-21, 16:03
Medlem
Softails avatar
Ska nu Hog Riders Sverige följa sina danska kollegor så är väl den naturliga gången att dom byter färger till rött och vitt. Om dom sedan kommer att bli MC Sweden är kanske inte så säkert.

http://www.hogriders.dk/
Citera
2009-09-21, 23:40
Medlem
SpasticOphelias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Softail
Ska nu Hog Riders Sverige följa sina danska kollegor så är väl den naturliga gången att dom byter färger till rött och vitt. Om dom sedan kommer att bli MC Sweden är kanske inte så säkert.

http://www.hogriders.dk/

Rätta mig gärna om jag felar, men har inte hoggarna hängt ner skylten för gott i Sverige?
Citera
2009-09-22, 01:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NmlOne
Den ska väl vara från 1995.

Att inte HA reagerade kraftigare är väl egentligan inte så konstigt tycker jag. Hog Riders är, eller snarare var, ju så pass stora organisatoriskt själva.

Menar du att jag är HA supporter till max? Inte alls. Fascinerad av bikerkulturen i huvud taget men råkar ha åsikter i det här fallet bara...

Nu vet väl inte jag, mitt arma luder, men någon kan väl upplysa mig om när HA skulle ha gått in och försvarat sina rövslickare?
Jag känner inte till ett enda sånt fall, men jag kan ha fel...
Citera
2009-09-22, 09:31
Medlem
Huvudet på spiken!
Alla dessa team/crew/supporter etc. finns till endast för att underlätta moderklubbens leverne. Ta strafftid, utföra jobbiga prylar, skriva fordon och abonnemang på samt allmän uppassning. Detta är altså ett rent envägsarrangemang. Det funkar aldrig åt andra hållet så att säga.
Synd att gemene man inte fattat detta fullt ut utan fruktar hela tiden moderklubbens backup som är nonexistent. Då hade folk kunnat göra livet ännu surare för underhuggarna.
Vad gäller anledningen till att HA inte hjälpte HR i konflikten finns svaret tidigare i HR tråden.
Citera
2009-09-22, 13:25
Medlem
JJDecays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slocum
Huvudet på spiken!
Alla dessa team/crew/supporter etc. finns till endast för att underlätta moderklubbens leverne. Ta strafftid, utföra jobbiga prylar, skriva fordon och abonnemang på samt allmän uppassning. Detta är altså ett rent envägsarrangemang. Det funkar aldrig åt andra hållet så att säga.
Synd att gemene man inte fattat detta fullt ut utan fruktar hela tiden moderklubbens backup som är nonexistent. Då hade folk kunnat göra livet ännu surare för underhuggarna.
Vad gäller anledningen till att HA inte hjälpte HR i konflikten finns svaret tidigare i HR tråden.

Kommer faktiskt inte ihåg anledningen till varför, får kolla tråden vid tillfälle. Dock spännande att dessa HR killar ändå väljer att gå mot HA, när dom då tidigare inte hade back-up..
Citera
2009-09-24, 09:43
Medlem
NmlOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JJDecay
Kommer faktiskt inte ihåg anledningen till varför, får kolla tråden vid tillfälle. Dock spännande att dessa HR killar ändå väljer att gå mot HA, när dom då tidigare inte hade back-up..

Som sagt, varför skulle HA backa upp HR vid det tillfället? Inte direkt förvånande enligt mig, att de som valt att stanna kvar och köra vidare söker sig till HA.
Citera
2009-09-24, 10:53
Medlem
joppes avatar
Hur tror ni det går med den här situationen i Danmark?

http://politiken.dk/politik/article794962.ece

En medlem af AK81 (HAs undergäng i Danmark) skjuter en medlem av ett blattegäng på McD. Killen åker fast, erkänner mordförsök men går med på att sammarbeta med polisen och berättar allt han vet om AK81 och HA.

En fullvärdig HA-medlem får 9 år för att ha gett order om likvidering, de två andra AK81 medlemmar som var med vid händelsen får också 9 år. Killen som sköt och sammarbetade med polisen fick 7 år.

Hur kommer killens 7 år på kåken att vara? Kan hans säkerhet garanteras?
Citera
2009-09-24, 11:53
Medlem
JJDecays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joppe
Hur tror ni det går med den här situationen i Danmark?

http://politiken.dk/politik/article794962.ece

En medlem af AK81 (HAs undergäng i Danmark) skjuter en medlem av ett blattegäng på McD. Killen åker fast, erkänner mordförsök men går med på att sammarbeta med polisen och berättar allt han vet om AK81 och HA.

En fullvärdig HA-medlem får 9 år för att ha gett order om likvidering, de två andra AK81 medlemmar som var med vid händelsen får också 9 år. Killen som sköt och sammarbetade med polisen fick 7 år.

Hur kommer killens 7 år på kåken att vara? Kan hans säkerhet garanteras?

Garanterat hans sämsta 7 år kommer nu...Han skulle nog inte gett sig in i leken från första början...
Citera
2009-09-24, 23:48
Medlem
SpasticOphelias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JJDecay

Det är väl supportklubbarnas uppgift att backa upp HA, inte tvärtom
Citera
2009-09-25, 00:09
Medlem
guldankans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpasticOphelia

Jag kunde inte skrivit det bättre själv

'
Citera
2009-09-25, 09:49
Medlem
JJDecays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpasticOphelia

Visst är det väl så... alltså ytterligare en anledning till idiotin att vara en supporter klubb
Varför ta skit och spö för att "hejja" på annan klubb? helt obegripligt för mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in