Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-09-16, 09:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Jan.Itor
Följer inte den här tråden så det kanske tagits upp tidigare, men det ser ut som om Hog Riders Västerås gått och blivit ha?

http://vlt.se/nyheter/vasteras/1.564622

vi får väl se hur lång tid det tar innan dom stoppar huvet i sanden
denna gång, gick ju inge bra sist när dom bråka med X-Team bla, att hålla sig undan hos en HA klubb i karlstad var väl det ända valet som fanns, vad kommer hända nu ? tror dom att dom ska ta över i v-ås eller ska dom hålla sig till avtalet ?? kan ju bli spännande, känns som att det kommer braka låss
snart ...!
Citera
2009-09-16, 09:55
Medlem
JJDecays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Benknäckarn
denna gång, gick ju inge bra sist när dom bråka med X-Team bla, att hålla sig undan hos en HA klubb i karlstad var väl det ända valet som fanns, vad kommer hända nu ? tror dom att dom ska ta över i v-ås eller ska dom hålla sig till avtalet ?? kan ju bli spännande, känns som att det kommer braka låss
snart ...!

Vilket avtal syftar du på om man får vara nyfiken
Citera
2009-09-16, 10:10
Medlem
NmlOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Benknäckarn
snart ...!

Några av de som enligt dig stack huvudet i sanden är ju uppenbarligen med i matchen fortfarande. Kanske blir det mer som det var tänkt nu, om/när man får en organisation i ryggen som verkligen står upp för sina medlemmar!? Oavsett vilken HA-klubb dom valt att hänga hos, umgås med, har det ju varit utanför Västerås, så "att hålla sig undan"...mm...nää...
Citera
2009-09-16, 10:12
Medlem
NmlOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JJDecay
Vilket avtal syftar du på om man får vara nyfiken

Jag tror han syftar på antigreppsavtalet...typ...eller?
Citera
2009-09-16, 13:28
Medlem
JJDecays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NmlOne
Jag tror han syftar på antigreppsavtalet...typ...eller?

Ja det är möjligt, när var det ifrån, 95?
Lite underligt att inte HA reagerade kraftigare då X-Team/BMC slogs mot Hog riders tidigare. Dom var väl ganska bundis...HA supporters till max antar jag.
Citera
2009-09-16, 15:58
Medlem
NmlOnes avatar
Citat:
Ja det är möjligt, när var det ifrån, 95?
Lite underligt att inte HA reagerade kraftigare då X-Team/BMC slogs mot Hog riders tidigare. Dom var väl ganska bundis...HA supporters till max antar jag.

Den ska väl vara från 1995.

Att inte HA reagerade kraftigare är väl egentligan inte så konstigt tycker jag. Hog Riders är, eller snarare var, ju så pass stora organisatoriskt själva.

Menar du att jag är HA supporter till max? Inte alls. Fascinerad av bikerkulturen i huvud taget men råkar ha åsikter i det här fallet bara...
Citera
2009-09-16, 16:33
Medlem
My name is Earls avatar
Citat:

Menar du att jag är HA supporter till max? Inte alls. Fascinerad av bikerkulturen i huvud taget men råkar ha åsikter i det här fallet bara...
JJ syftar nog på Hog Riders.
Citera
2009-09-16, 17:15
Medlem
JJDecays avatar
Citat:
Den ska väl vara från 1995.

Att inte HA reagerade kraftigare är väl egentligan inte så konstigt tycker jag. Hog Riders är, eller snarare var, ju så pass stora organisatoriskt själva.

Precis som Earl säger, jag syftade på att Hog Riders var maxat HA supporters. Det verkade dom ju inte sticka under stol med.

När det väl small mellan BMC sfären och Hog Riders trodde jag nog Hog Riders skulle ha mer backning från HA.
Citera
2009-09-18, 10:03
Medlem
mcmonsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Jan.Itor
Följer inte den här tråden så det kanske tagits upp tidigare, men det ser ut som om Hog Riders Västerås gått och blivit ha?

http://vlt.se/nyheter/vasteras/1.564622
Det finns fler klubbar som har sådan skylt hängande hos sig... det betyder inte att man är på väg att bli HA dock...
Citera
2009-09-18, 13:36
Medlem
JJDecays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mcmonster
Det finns fler klubbar som har sådan skylt hängande hos sig... det betyder inte att man är på väg att bli HA dock...

Av vad jag både läst här och hört folk i trakterna säga så är det ju runt 4pers från fd. Hog Riders i Västerås som är hängisar eller proppar (vet ej vilket) i HA Karlstad.
Några från RD i Sala är ju detsamma hos HA i Stockholm. Kan ju tänkas (rena spekulationer) att när dessa herrar är fullvärdiga så bildas ett nytt chapter i Västerås/Sala området??
Citera
2009-09-18, 15:15
Medlem
NmlOnes avatar
Citat:
Av vad jag både läst här och hört folk i trakterna säga så är det ju runt 4pers från fd. Hog Riders i Västerås som är hängisar eller proppar (vet ej vilket) i HA Karlstad.
Några från RD i Sala är ju detsamma hos HA i Stockholm. Kan ju tänkas (rena spekulationer) att när dessa herrar är fullvärdiga så bildas ett nytt chapter i Västerås/Sala området??

När det gäller västeråskillarna har jag för mig att det är 5st som är hängsiar.

Kommer inte ihåg hur många från RD i Sala som sökt in i HA, ett par stycken va? Har väl oerhört svårt att se att ett nytt chapter skulle bildas i Sala i det fallet!?
Citera
2009-09-19, 09:23
Medlem
JJDecays avatar
Citat:
När det gäller västeråskillarna har jag för mig att det är 5st som är hängsiar.

Kommer inte ihåg hur många från RD i Sala som sökt in i HA, ett par stycken va? Har väl oerhört svårt att se att ett nytt chapter skulle bildas i Sala i det fallet!?

Nej det vet inte jag heller...Rena spekulationer att så kan bli fallet. Men Hog Riders lokal är ju kvar, och det har synts ganska många MC Sweden åkandes till och från lokalen.

Så det är en ren hypotes att när fd. Hog Riders killarna har fullt ryggtryck och får tillåtelse att starta ett nytt chapter, så finns chansen att så blir. Förmodligen i Västerås då, troligen inte i Sala (då jag hört att deras lokal är till salu).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in