Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-08-03, 12:47
Medlem
Dequiallos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JJDecay
I Värmland på party..
United MC`s explosive meeting. Nästan hela Karlstadsavdelningen var där och visade lite attityd vad jag har förstått. Finns anledningar till det också.
Citera
2009-08-03, 12:51
Medlem
Wurztens avatar
Citat:
Har väl alltid, mer eller mindre hävdat att HA har haft lite mer vett och etikett än andra 1% gäng, mot andra bikerklubbar... Denna helg har dock fått denna inställning att rubbas.

På fest stövlade HA rakt in i klubbens memberroom, krävde klubben på Tequila och finaste Whiskeyn... Det var inte reko och visar iaf mig att det den nya generationens hojåkare - 1% verkar sakna vett, etikett, respekt..

Tragisk utvekling tyvärr...
Vägra handla bong, kräva finare sprit än vad som finns i baren osv. Allt vanligare beteende tyvärr från de yngre i den sfären. De äldre sköter sig men borde uppfostra de sina bättre.
Citera
2009-08-03, 13:24
Medlem
JJDecays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dequiallo
United MC`s explosive meeting. Nästan hela Karlstadsavdelningen var där och visade lite attityd vad jag har förstått. Finns anledningar till det också.

Har ingen aning om det finns anledningar eller inte. Som jag ser det finns det ingen anledning nångång att komma till en fest och bete sig så!

Om det nu är att dom har otalt med nån i den klubben (vilket jag tycker verkar konstigt då det e genuina gubbar), så kan man göra det any other day. Behöver inte vara översittare. Det som hände var ju att övriga deltagare tappade den uns av respekt att HA skulle ha mer vett o etikett.

Men det är ju min åsikt, dom ville väl isåfall visa sig på styva linan?
Citera
2009-08-03, 13:29
Medlem
Anledningar?

Och dessa anledningar skulle ha varit, vadå? Gissar på att arr klubb inte visat tillräcklig respekt, eller nåt annat som 1% polisen måste ta tag i.

Kanske just sådan här små incidenter som gör att det finns gott om bikers som tycker att vi klarade av vår fria liv på hojarna bättre förr. Utan självutnämnda överförmyndare.
Citera
2009-08-03, 13:32
Medlem
JJDecays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wurzten
Vägra handla bong, kräva finare sprit än vad som finns i baren osv. Allt vanligare beteende tyvärr från de yngre i den sfären. De äldre sköter sig men borde uppfostra de sina bättre.

Så ser jag på det också. en tråkig utveckling. Sen kommer det alltid finnas dom spm säger att kan du inte ta detta ska du lägga ner att vara i biker världen. Oftast, inte alltid men oftast är dom som yttrar sig så, inte ens i närheten av bikervärlden!

För nog fan är det trevligare när det är positiv och gemytlig stämning på en fest än fester där det ska bli negativ stämning pga. strul av en eller annan sort.

Enklaste varianten vore, det är två skilda världar. 1% världen och den gamla genuina klubbvärlden. Dessa har bara västen och hojen gemensamt. Därför skulle de egentligen inte beblandas.

Lägger nog fan ner detta med bikersvängen och köper båt
Citera
2009-08-03, 13:48
Medlem
mcmonsters avatar
Citat:
Så ser jag på det också. en tråkig utveckling. Sen kommer det alltid finnas dom spm säger att kan du inte ta detta ska du lägga ner att vara i biker världen. Oftast, inte alltid men oftast är dom som yttrar sig så, inte ens i närheten av bikervärlden!

För nog fan är det trevligare när det är positiv och gemytlig stämning på en fest än fester där det ska bli negativ stämning pga. strul av en eller annan sort.

Enklaste varianten vore, det är två skilda världar. 1% världen och den gamla genuina klubbvärlden. Dessa har bara västen och hojen gemensamt. Därför skulle de egentligen inte beblandas.

Lägger nog fan ner detta med bikersvängen och köper båt
Jag håller med att det är roligare utan folk som har attitydsproblem på festen...
Lite konstigt dock, att det fortsätter att dimpa ner inbjudningar till varenda jävla fest hos HA... Om alla nu tycker att det är sånt problem med att ha dom på sina fester, så ge fan i att skicka ut inbjudningar till dom...

Kanske är lite så att folk gillar att frotera sig med dom på sina fester trots allt...
Citera
2009-08-03, 16:41
Medlem
Fomcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Benzoiloveit
Full krig i Australien med HA och så krigar dom i Danmark hahaha vart mer ska dom kriga

Skön länk
http://www.youtube.com/watch?v=kN84gA21DME
Citera
2009-08-03, 17:34
Medlem
Inbjudan?

Innebär det att om man inte skickar en inbjudan till sin fest till HA, så kommer de inte? För det kan väl inte vara så att de skulle kunna tänkas komma objudna? Eller att klubben får en liten påminnelse...

Någon som vet hur det skulle funka?
Citera
2009-08-03, 17:45
Medlem
Roadrages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BurtMunro
Innebär det att om man inte skickar en inbjudan till sin fest till HA, så kommer de inte? För det kan väl inte vara så att de skulle kunna tänkas komma objudna? Eller att klubben får en liten påminnelse...

Någon som vet hur det skulle funka?
Det blir nog svårt att hålla en fest hemlig för dom. Djungeltelegrafen går ganska snabbt i hojsvängen.

Fast vad fan vet jag. Det är nog bäst att någon som var med när riktiga bikers fanns svarar på den frågan. Jag har ju noll koll.
Citera
2009-08-03, 19:02
Medlem
SuperStocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dequiallo

Vad var anledningen?
Citera
2009-08-03, 21:21
Medlem
JJDecays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roadrage
Det blir nog svårt att hålla en fest hemlig för dom. Djungeltelegrafen går ganska snabbt i hojsvängen.

Fast vad fan vet jag. Det är nog bäst att någon som var med när riktiga bikers fanns svarar på den frågan. Jag har ju noll koll.

Dom kommer oavsett dom får en inbjudan eller ej! Skillnanden mellan 1% och icke 1%.
Vi som inte är 1% åker inte objudna på fest, det gör 1%. Belive me, har hållt fest utan att skicka inbjudan till 1%are, dom kom iaf..
Citera
2009-08-04, 01:03
Bannlyst
Gamla Hells Angels. Många av dom har varit med länge i branchen. Jag gjorde ett par jobb åt dom när dom var i krig med Bandidos. Jag har hört att dom kanske ska starta ett nytt chapter i rosengård. Jag kommer personligen inte göra något, men det finns vissa gäng som nog inte kommer gilla att dom gör affärer i deras område
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in