Den fullvärdige Hells Angels-medlemmen bröt upp lägenhetsdörren, frihetsberövade kvinnan som bodde där och såg till att inga ljud läckte ut.
Då hade han nyligen släppts ur fängelset efter en hustrumisshandel.
Nu straffas mannen, som tidigare friats för ett knivmord, på nytt.
Alla tre nekade
Den nu 47-årige Hells Angels-mannen forcerade först den ensamstående kvinnans ytterdörr med hjälp av en kraftig kofot. Därefter tejpades lägenheten igen från insidan för att inga ljud skulle läcka ut.
Sedan hölls kvinnan inlåst under tiden som mannen försökte tvinga fram ett svar på var hennes förre pojkvän befann sig.
på brevet samt förtydligande text, 2022-12-22 13:25 _ diarienr: 5000-K948645-22
Av det som är överstruken på lappens baksida går att tyda:
sida av lappen ge den till Rafat. Sãg till
han att &o lappen till Andreas(chatnoir) omgående.
Skriv av denna
och
Han bor ed
Anders har golat han sägeri förhör att han lämnade av haschet ed platsen och att han kom till Kortedala för att diskutera
narkotika med mig.
Han måste göra rätt för sig. Fick höra att han är släppt, hitta honom och säg till han att han måste säga på rättegången att
haschet skulle lämnas till en annan kille han inte ville namnge. Men att det inte var till mig utan någon jag kände och att
jag inte skulle gynnas ekonomiskt av det alls. Jag harinte sagt ett ord förhör jag kan anpassa mig efter det. Han måste
i
också tillbaka det han sagt i förhör
om att jag :O med - gang.
ta
38
Den fullvärdige Hells Angels-medlemmen bröt upp lägenhetsdörren, frihetsberövade kvinnan som bodde där och såg till att inga ljud läckte ut.
Då hade han nyligen släppts ur fängelset efter en hustrumisshandel.
Nu straffas mannen, som tidigare friats för ett knivmord, på nytt.
Alla tre nekade
Den nu 47-årige Hells Angels-mannen forcerade först den ensamstående kvinnans ytterdörr med hjälp av en kraftig kofot. Därefter tejpades lägenheten igen från insidan för att inga ljud skulle läcka ut.
Sedan hölls kvinnan inlåst under tiden som mannen försökte tvinga fram ett svar på var hennes förre pojkvän befann sig.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!