2023-01-29, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mackan9988
Har du ens läst FUPen??
Han har inte golat ner någon..
Anders säger i förhör att han körde en ryggsäck med knark till Jamal å han hänger ut Jamal som gängmedlem i Bergsjön hm golbög kallas det läs allt står bla hur Jamal skulle hjälpa till med att sälja knarket
Citera
2023-01-29, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raggarbajs2022
Anders säger i förhör att han körde en ryggsäck med knark till Jamal å han hänger ut Jamal som gängmedlem i Bergsjön hm golbög kallas det läs allt står bla hur Jamal skulle hjälpa till med att sälja knarket

Vad är Anders förklaring till hur han fick tag på knarket? Är Patrik Anders bror? Är han också HA medlem?
Citera
2023-01-29, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Happpyyy
Vad är Anders förklaring till hur han fick tag på knarket? Är Patrik Anders bror? Är han också HA medlem?

De förklarar som så att Patrik Anders bror helt random hittade 5 kg knark i skogen. Han är ej medlem.

Som sedan Anders körde till Jamal för att ta reda på vad det va för något... enligt deras utsaga. Det kunde varit mossa eller något liknande trodde Anders....
Citera
2023-01-30, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SKYNIIS
Fy faan! Dom jävla förortsblattarna tar över hela Gbg...

Citat:
Ursprungligen postat av Napoliontedd
Denna gången hörde Erik av sig till Tjompen och Tjompen ringde i sin tur mig och berättade vad som hänt. Därefter ringer Tjompen till Jonas i "Goth Town" och frågar om dem har något med detta att göra. Jonas säger att han ska kolla upp detta med Anders i GT, han ringde tillbaka efter 1 timme och förklarade att dom inte hade något med detta att göra.
2 timmar efter samtalet med Jonas, Så ringer en blatte till Tjompen och säger att Erik ska betala och att det inte finns någon på Jorden som kan rädda Erik i detta. Blatten vill ha ett möte, Tjompen säger att han även kommer ta med Linus till mötet.
Du kan ta med vem du vill säger blatten. (I efterhand tar vi reda på att blatten som ringer heter Jamal).
FÖRTYDLIGANDE: På något sätt har blatten plötsligt fått reda på att Erik sökt hjälp av Tjompen och fått tag på Tjompens telefonnummer. För innan detta har vi inte haft någon som helst kontakt med blattarna, och Erik har inte nämnt något om oss eller att han sökt någon hjälp, han har inte ens hunnit prata med blattarna igen mellan att han kontaktade Tjompen och detta.
Några dagar senare ringer Blatten alltså denne Jamal, upp till Erik och kräver ett möte på Måndag kl 16:00 i Kviberg. Jamal hör även av sig till Tjompen under söndagen, kvällen innnan, och berättar att det ska bli ett möte på Måndag kl 16:00 i Kviberg.
Jag (Linus) pratar med Tjompen och förklarar att jag känner lite falanger i Göteborg. Därefter ringer jag upp en falang i Frölunda. De ville hjälpa mig att kolla upp vilka/vem den här blatten (Jamal) är och kommer ifrån.Det visade sig att blattarna höll till i Bergsjön."Frölunda-falangen" som jag hade kontakt med påstod att de hade stort inflytande över dessa blattar från Bergsjön och visade sig vara väldigt angelägna om att hjälpa oss reda ut vad som pågick. De ville själva boka in ett möte med blattarna innan jag och Tjompen skulle möta dem.
MÅNDAG
Jag och Tjompen åker på ett möte med "Frölunda-falangen" i köpcentret i Sisjön Där bjöd "Frölunda-falangen" oss på lunch och berättade att de skulle ha möte med "Bergsjön-blattarna" kl.14:00. "Frölunda-falangen" förklarade återigen att de gärna hjälper oss reda ut den här situationen. De hävdar att de hjälper oss för att jag(Linus) är en god vän till dem, och eftersom att de har så enkelt att disskutera med "Bergsjön-blattarna".
"Frölunda-falangen" åker och har ett möte med "Bergsjön-blattarna".Sedan får jag och Tjompen ett telefonsamtal, "Frölunda-falangen" vill träffas igen. Vi säger till dom att komma till Berget där vi sitter och väntar. "Frölunda-falangen" kommer till oss på Berget. En av dem förklarar att de pratat med Bergsjön och gjort en överenskommelse. Dealen var att jag, Tjompen och Erik åker på mötet som "Bergsjön-blattarna" redan begärt kl.16:00 i Kviberg. Detta för att "Bergsjön-blattarna" ENBART ville höra Eriks version (gällande den här påhittade skulden som de skulle driva in åt Karlsson och Andreas). "Frölunda-falangen" gick i god för att en del av överrenskommelsen var att detta skulle vara ett fredligt möte, alltså inga vapen, och ingen fight. Det enda jag (Linus) fick till mig var att jag skulle vara trevlig och ödmjuk.
När klockan var 15.50 stressade "Frölunda-falangen" på oss, och sa att vi måste åka dit nu innan det blir försent. Vi samlade ihop oss och så åkte vi. Även Jimmy följde med oss ifrån klubben.Frölunda åkte i en bil före oss. De hade "verktyg" i bilen och sa att de skulle stanna en bit innan mötesplatsen för att ha koll och säkerhetsställa så att "Bergsjön-blattarna" skötte sig enligt överenskommelsen, detta visste även Bergsjön om.
På plats i Kviberg stannar vi. Jag, Tjompen, Erik och Jimmy kliver ur bilen.Framför oss står 5 st blattar/negrer som var uppstudsade som fan.Dem sökte bråk direkt. De reagerade på Jimmy, för vi var en person mer än vad vi sagt, så de skickade iväg honom och sa åt honom att sätta sig i bilen igen.Eftersom vi fått till oss att ha överseende med blattarna och bara vara trevliga går Jimmy respektfult och sätter sig i bilen igen, medans jag Tjompen och Erik står kvar.
Blattarna går på mig (Linus) direkt och säger att jag ska ringa min far! Blattarna är inte ens intresserade av att prata om den påhittade skulden eller om Erik över huvudtaget. Det första dem gör är att gå emot mig och säger åt mig att ringa till min far som inte ens har något med detta att göra.Jag stod lite i chock där med telefonen i handen. Jag förstod inte ens varför dem ville att jag skulle ringa upp honom, men oavsett vad så kunde jag inte ens göra det, för klubben tillåter inte det. Så jag säger till alla blattarna med respekt/ödmjukhet att tyvärr så får jag inte ringa min far, han är OUT. Jag vägrade ringa för jag visste att det var fel mot klubben. Jag frågade blattarna om det gick bra att Tjompen som stod bredvid mig ringer upp honom istället.Blattarna svarade inte ens på det, när dem förstod att JAG(Linus) inte skulle ringa honom började dem alla gå runt mig, och SMACK! sa det så började dem slå mig. Jag hamnar på marken där dem fortsätter med fotbolls-sparkar tills jag däckar. Blattarna slår även Tjompen 2 gånger så han hamnar på marken. Då kör Jimmy som satt i bilen rakt mot blattarna så dem fick hoppa undan bilen. Blatttarna drog sedan in i deras bil och körde därifrån.
Erik släpade in både mig(Linus) och Tjompen i bilen, och sedan drog vi hemåt mot klubben.
Två dagar efter så kommer Anders från Goth Town till Berget, och pratar med Ymmot. Anders berättar att "Frölunda-falangen" och "Bergsjön-blattarna" pratat med dem på Goth Town och sagt att Berget nu är skyldiga "Bergsjön-blattarna" 1 miljon kr, 400 000 för Erik's påhittade skuld och nu vill dem ha ytterliggare 600 000 för att Jimmy nästan kört på den ena negern, trots att han inte ens nuddade honom. Dessutom krävde "Bergsjön-blattarna" att de skulle få ge Jimmy ordentligt med stryk för detta.(Jag har ingen aning om varför dem valt att gå till Goth Town och prata om detta)
Samtidigt har jag(Linus) sedan första dagen efter detta hände åkt runt och roddat fram "verktyg" högt och lågt, och har inget annat i skallen än hämnd nu. Det ska inte vara möjligt att ett gäng blattar kommer undan med att ha gjort såhär mot tre medlemmar, vi är inte deras jävla horer!
Senare under veckan får jag ett samtal mitt på dagen från Tjompen, som låter arg och uppstressad och han undrar vart jag var. Jag var hemma. "Men vi ska på möte", säger Tjompen som sitter i bilen med Ymmot halvvägs till Sverigemötet.Tjompen säger att Ymmot har ringt mig. Med det hade han INTE, han erkänner själv att han har skickat ett meddelande till mitt gamla nummer, som jag bytte för ett halvår sedan!Så jag hade ingen aning om detta möte med Sverige, jag hade inte fått någon information alls om det!
Jag ville gå på det här mötet och berätta för mina bröder om vad fan som hänt, men jag fick inte ens reda på att det skulle hållas förens det var försent, Tjompen sa till mig att det inte fanns något att göra åt saken och att han och Ymmot skulle fixa det.Dumlojal som jag är valde jag att lita på att mina bröder skulle fixa detta, men dem verkar ju antingen vart för fega eller för hjärndöda för att öppna käften och stå på sig. För de valde uppenbarligen att sälja ut och låta mig svartmålas i detta.

Direkt efter Sverigemötet så möts vi alla upp på Berget, där jag får till mig att jag ska går till min far och driva skulden åt "Bergsjön-blattarna".Jag säger detta till min far, och han skriver ner sitt svar i ett brev som jag sedan skickar ner till klubben.
Dagen efter detta får jag och alla andra i avdelningen ett meddelande på signal appen om att vi ska infinna oss på klubben nästkommande dag. Jag skriver till Ymmot att jag inte kan ta mig dit den dagen för både jag själv och mina barn låg hemma sjuka och hade testat oss positiva för Corona. Trots detta hade de skickat hem en prospect till mig som gav mig ett uppdrag, jag skulle försöka fixa fram ett "verktyg" som jag själv har köpt och betalat för till klubbhuset under kvällen, detta var tydligen väldigt viktigt för dem så jag fick lämna telefonen hemma och ta mig ut på kvällen iallafall bara för att försöka lösa det åt dem.
Samma natt, medans jag är ute och fixar, så åker 2 st bilar hem till mig där bara min tjej, min syster var hemma med mina tre barn som låg och sov. Tjejen och syrran tyckte det var jättekonstigt att dessa 2 bilar åkte fram och tillbaka utaför huset och stannade flertal gånger utanför grinden.Med tanke på att de är medvetna om vad som hänt med mig det senaste och att de visste vad jag var ute och "fixade" med så blev de livrädda.Nån idiot kliver även ur bilen och går längs staketet och ropar flera gånger "Linus!", så att barnen vaknar och blir rädda.
När jag kommer hem på natten får jag reda på att det är mina egna bröder från Berget som åkt hem till mig efter mötet och skrämt upp min familj. Så på morgonen ringde jag Rune för jag måste få reda på vad fan det är som händer. Rune sa att han inte kunde prata för han var lite upptagen så han passa över till P2, sa att jag skulle ringa honom istället.När jag väl får tag på P2 pratar vi på som vanligt till en början, och efter ett tag säger han "Tyvärr har du samma status som din far".Då visste jag inte ens om att jag åkt ur klubben! Helt chockad frågar jag vad det beror på, men det kunde han inte svara på.
Jag är riktigt pissed off hur jag har blivit behandlad!!! Jag har ej gjort något fel. Det här med brödraskap verkar inte vara så viktigt för dem, Berget sålde ut mig för att dem inte vågade bråka med blattarna.
Vet ej idag varför jag är OUT ur klubben. // Linus

Är det samma Jamal som nu är i FUPen med Anders?
Citera
2023-01-30, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Happpyyy
Är det samma Jamal som nu är i FUPen med Anders?
Japp samma Jamal
Citera
2023-01-31, 13:35
Medlem
Varför blev Linus dödad?
Senast redigerad av Menace.II.Society 2023-01-31 kl. 13:38.
Citera
2023-01-31, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raggarbajs2022

De har jag missat, har bara sett att J skulle ta reda på vad de var för någonting….
Läste inget om några pengar..
Citera
2023-01-31, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mackan9988
De har jag missat, har bara sett att J skulle ta reda på vad de var för någonting….
Läste inget om några pengar..
Asäger i förhör att han bror P,ville lämna det till polisen.men A ville kolla om det gick att tjäna pengar på det.så därför kör han till J ,som ska hjälpa han med det…
Citera
2023-02-01, 09:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Menace.II.Society
Varför blev Linus dödad?
Det undrar jag med
Citera
2023-02-01, 09:15
Medlem
Kommer va lugnt, de e för mycke drama på spel för att orsaka en osämja
Citera
2023-02-01, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raggarballe1312
Det undrar jag med
Han ska ha blåst sina egna "bröder" oklart hur och sedan gått över till Satudarah när han blev out har jag lyckats forska fram men jag vill ha en mer detaljerad beskrivning. Säskilt vad det berodde på och hur kriminell han faktiskt var? För minns hans instagramkonto som han hade förut jävligt aktiv. Som en posterboy åt HA han verkade. Kändes som en kille som tyckte det var coolt med gäng, tatueringar och att åka motorcykel efter att ha kollat sons of anarchy. Inte mer än så.
Citera
2023-02-01, 16:55
Bannlyst
https://www.gp.se/nyheter/g%C3%B6teb...gen-1.91235571

Hells Angels-man bröt sig in – höll kvinna fången

Den fullvärdige Hells Angels-medlemmen bröt upp lägenhetsdörren, frihetsberövade kvinnan som bodde där och såg till att inga ljud läckte ut.
Då hade han nyligen släppts ur fängelset efter en hustrumisshandel.
Nu straffas mannen, som tidigare friats för ett knivmord, på nytt.
Alla tre nekade

Den nu 47-årige Hells Angels-mannen forcerade först den ensamstående kvinnans ytterdörr med hjälp av en kraftig kofot. Därefter tejpades lägenheten igen från insidan för att inga ljud skulle läcka ut.

Sedan hölls kvinnan inlåst under tiden som mannen försökte tvinga fram ett svar på var hennes förre pojkvän befann sig.

-------------------------------------------------

Vem pratar vi om här?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in