Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-11-13, 19:58
Medlem
tjenaretjenares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xtroverto
Det tror jag inte, och vad jag minns så jobbade han inte på KA4 eller i Göteborg, utan det var uppåt landet. Sett till hans personlighet så går den hand i hand med var han kommer ifrån, tycker jag.

Hursom, han fick iaf byta stad.

Kan ju vara så att han bodde/jobbade i en annan stad under några år. Sen finns det väl en del från Borås hållet och sånt som är med i Göteborgsavdelningarna
Citera
2017-11-13, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjenaretjenare
Kan ju vara så att han bodde/jobbade i en annan stad under några år. Sen finns det väl en del från Borås hållet och sånt som är med i Göteborgsavdelningarna
En annan sak apropå de som är kvar, är att flera enligt mig är kvar just för att vara kvar. Klart man mattas av med tiden, men se på några av dem som fortfarande är still going och är aktiva, det blir sån kontrast mot de övriga. Kanske något du har märkt också. Liksom inte fel att lämna in när man börjar bli ett rundningsmärke.
Citera
2017-11-13, 20:11
Medlem
tjenaretjenares avatar
Citat:
En annan sak apropå de som är kvar, är att flera enligt mig är kvar just för att vara kvar. Klart man mattas av med tiden, men se på några av dem som fortfarande är still going och är aktiva, det blir sån kontrast mot de övriga. Kanske något du har märkt också. Liksom inte fel att lämna in när man börjar bli ett rundningsmärke.

Ja speciellt av de gamla gardet i de äldre avdelningarna, de vet ju dock inte hur livet utan klubben är om de varit med i 15-20 år iom hur samhället förändrats. Det är ju inte så att de kan testa i två månader och sen gå tillbaka om de inte skulle trivas med det så det är antingen on eller off helt enkelt. Skulle inte förvåna mig om en del känner att de är färdiga med sin kriminella bana och med att hävda sig/sprida skräck eller för den delen engagera sig i mc-kulturen över huvudtaget.
Citera
2017-11-13, 20:18
Medlem
Citat:
Ja speciellt av de gamla gardet i de äldre avdelningarna, de vet ju dock inte hur livet utan klubben är om de varit med i 15-20 år iom hur samhället förändrats. Det är ju inte så att de kan testa i två månader och sen gå tillbaka om de inte skulle trivas med det så det är antingen on eller off helt enkelt. Skulle inte förvåna mig om en del känner att de är färdiga med sin kriminella bana och med att hävda sig/sprida skräck eller för den delen engagera sig i mc-kulturen över huvudtaget.

Exakt, när man ser dem på träffar, fester, whatever så brukar jag undra vad fan är det som fortfarande lockar. Några skulle ju upphöra att existera som individer, deras allt är ju livet med västen. Men som sagt, flera har gjort mer än vad man kan begära, det blir nästan bara tragiskt att dra ut på det mer, känns det som.
Citera
2017-11-13, 20:20
Medlem
tjenaretjenares avatar
Citat:
Exakt, när man ser dem på träffar, fester, whatever så brukar jag undra vad fan är det som fortfarande lockar. Några skulle ju upphöra att existera som individer, deras allt är ju livet med västen. Men som sagt, flera har gjort mer än vad man kan begära, det blir nästan bara tragiskt att dra ut på det mer, känns det som.

Ja är det någon särskild du tänker på? Skicka i PM om du vill
Citera
2017-11-15, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marklin123
Hur är detta relevant överhuvudtaget?
Nä det är ju sant. Men äpplet faller inte långt från trädet...tänkte jag! O lite 1+1 osv....
Citera
2017-11-16, 20:13
Medlem
tjenaretjenares avatar
Så Friis flyttade till Thailand?
Citera
2017-11-16, 22:23
Medlem
Citat:
Så Friis flyttade till Thailand?

Han driver en ställningsfirma tror den ligger i Ljungbyhed.
Tog dom hojen av han?
Citera
2017-11-17, 00:00
Medlem
felpost
Senast redigerad av xtroverto 2017-11-17 kl. 00:21.
Citera
2017-11-17, 22:50
Medlem
Basterdss avatar
Citat:
Så du menar att det bara är så lätt å kliva av? P.g.a många olika skäl sitter många "fast". Å får gå å "skrota".
Hur vore det om de införde pension?! Även en viss avgångsvederlag efter långt å troget tjänande? Då skulle ni nog se en hel del kliva av! Menva vet jag?!
Citera
2017-11-17, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Basterds
Så du menar att det bara är så lätt å kliva av? P.g.a många olika skäl sitter många "fast". Å får gå å "skrota".
Hur vore det om de införde pension?! Även en viss avgångsvederlag efter långt å troget tjänande? Då skulle ni nog se en hel del kliva av! Menva vet jag?!
Efter 25-30 år i gemet så är det givetvis inga problem att kliva av, det är liksom inte så svårt för en 55-60-taggare att motivera sin avgång. Så är det.

(Klubbarna gråter väl inte heller om man en dag har bytt ut stofilerna mot unga, taggade nybyggare)
Citera
2017-11-23, 16:53
Medlem
Har en liten fråga och tycker den evt kan passa här då HA är bla det största mc gänget,

hur ser mc gäng på gatugäng som använder rygg patches tex som mongrel mob och black power,
låt säga att en grupp personer vill synas av olika anledningar här i sverige men ej är en mc klubb
är det ok att bära rygg patches då ? självklart inga patches där det står MC eller 1%
vad jag förstått så är det ok så länge det ej står MC och sådant ?
hur är det med under patchen skulle det vara ok om det stod tex. sweden ?
om det skulle stå gruppens namn + ett anat lands namn under tex usa så kan det ju inte vara något problem heller att bära den i sverige ? jag menar raggare har ju sina tröjor med tryck,
men hur skulle tex ha reagera på det ? självklart om man är ett gäng av outlaw typ så får man ju såklart inte kliva sina grannar på tårna det fattar man ju , men är man en grupp trevliga personer kan man göra detta då eller måste det va nån sverigemodell ? finns ju flera gäng i sverige med patches som inte är MC gäng eller ja dom hävdar dom är det som jag läst tacksam för svar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in