Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-07-26, 20:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av xtroverto
Det kan vara vitt skilda saker. Inre, yttre, etc.

Men det är så ofattbart många lokala patchar också.

Ja men inte officerspositioner och dess patchar.
Citera
2016-07-26, 20:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Cougars
Är inte helt hundra på det. Som gammal göteborgare så förstår jag att X vet en hel del även om han han är ute och seglar ibland. Helt klart är han inne i svängen på ett eller annat sätt.

X akt!
Citera
2016-07-26, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Syko
X akt!
Visa många med Frontside då?
Citera
2016-07-26, 22:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av xtroverto
Visa många med Frontside då?

Nu är jag inte med? Är ju inte den typen av patchar ni pratar om. Sen citerar du något annat där någon skriver att du känner till en del!
Citera
2016-07-27, 06:17
Medlem
snomoss avatar
Jag har varit med i klubbsvängen i rätt många år men har faktiskt inte sett SEC som i betydelsen Security. Bara som secretary

Fast det är ju inte så att jag lusläser patchar på gubbar jag träffar iofs. Slänger bara en kortis för att se vilken typ av rang han är. Vi har pres, vice pres, Secretary, RC, TG, SOA (fast här är det mer av klubblokals väktare), Treasurer (kassör) + såklart Member och ev Prospect.

Träffar rätt sällan 1% visserligen och varken bryr mig så mycket eller har koll på vad deras andra patchar betyder än ev rang. Senaste åren har varit lite tunt med att åka på andra klubbars fester utan numera är det bara ett par runs per år plus någon utlandsresa. Vi börjar bli gamla tror jag
Citera
2016-07-27, 09:44
Medlem
Citat:
Nu är jag inte med? Är ju inte den typen av patchar ni pratar om. Sen citerar du något annat där någon skriver att du känner till en del!

Mmmm X är så äkta😂
Citera
2016-07-27, 14:18
Medlem
SEC och SECTY, varför olika namn på samma sak, vet ni någon annan patch med samma innebörd med olika namn?

Och hur många har Frontside, jag har verkligen inte sett många, har ni?

Hur vanligt anser ni att det är att klubbarna bär SEC?
Citera
2016-07-28, 01:53
Medlem
Kanske bara är dum och har bara kontakter i en klubb men får hålla med Xtroverto här då jag också hört båda förklaringarna...
Citera
2016-07-28, 11:52
Medlem
Om ni är så balla och leker med män i skinnvästar så varför inte fråga en hells angels medlem vad d olika patcharna betyder? Nä juste detta är flashback här kan man vara vem som helst.
Citera
2016-07-28, 18:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Streetripper
Mmmm X är så äkta😂

Äkta vad? Han kan vara allt från A till Ö men står kvar vid att han känner till mer än Svensson kan läsa sig till!

Jag har mina tankar vilket jag håller för mig själv!
Citera
2016-07-28, 18:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Martin.1972
Om ni är så balla och leker med män i skinnvästar så varför inte fråga en hells angels medlem vad d olika patcharna betyder? Nä juste detta är flashback här kan man vara vem som helst.

Det 'r en fundering men det är ju inte så det ligger till här. En del skojar 'lite andra känner till lite. Andra ser ingen anledning att dela med sig av saker som inte redan går att ta reda på för vem som.
Citera
2016-07-29, 01:49
Medlem
Citat:
Äkta vad? Han kan vara allt från A till Ö men står kvar vid att han känner till mer än Svensson kan läsa sig till!

Jag har mina tankar vilket jag håller för mig själv!

Hahahaha ok😂
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in