Citat:
Det du skriver är en sanning med en oerhört stor modifikation.Det är inte bara Mega som har uttalat sig negativt om hur det var att komma med i HA. I boken Svensk Maffia beskrev en annan snubbe Hells Angels som ett företag, han sa att det inte var mer broderskap i HA än i vilket annat random företag som helst. Han hade tvärt om känt att samanhållningen och broderskapet var större innan han blev fullvärdig medlem. Han sa även det att du riskerar att skaffa dig farliga fiender under din tid i HA, och när du sedan inte är kvar i klubben så har du ingen som står bakom dig utan du får stå ensam mot folk som kanske vill hämnas på dig.
Men sedan kan det givetvis fungera lite olika beroende på vilken HA avdelning vi pratar om, HA finns ju i olika städer och samanhållning kan säker variera lite beroende på vilken avdelning det är. Och andra medlemar kanske har en annan syn på HA än den jag beskriver, men ändå.
Mega är en insatt person i HA, han var som sagt sergeant at arms. Och andra personer som intervjuades var också fullvärdiga medlemar. Dem rekommenderade unga människor som dras till 1% miljön att hålla sig borta från den, det var inte värt det. Du vet, i slutändan när allt kommer till kritan, då är det pengar och egenvinning som styr. Jag kan garantera dig att det i denna miljön finns personer som är beredda att offra sin broder för egen vinning, exempelvis för ett fullvärdigt medlemskap.
Men sedan kan det givetvis fungera lite olika beroende på vilken HA avdelning vi pratar om, HA finns ju i olika städer och samanhållning kan säker variera lite beroende på vilken avdelning det är. Och andra medlemar kanske har en annan syn på HA än den jag beskriver, men ändå.
Mega är en insatt person i HA, han var som sagt sergeant at arms. Och andra personer som intervjuades var också fullvärdiga medlemar. Dem rekommenderade unga människor som dras till 1% miljön att hålla sig borta från den, det var inte värt det. Du vet, i slutändan när allt kommer till kritan, då är det pengar och egenvinning som styr. Jag kan garantera dig att det i denna miljön finns personer som är beredda att offra sin broder för egen vinning, exempelvis för ett fullvärdigt medlemskap.
Man skall ha klart för sig att du får dom fiender du själv skapar dig, det finns inga, och då menar jag absolut inga som helst krav på dig som fullvärdig medlem att begå brott. Däremot så öppnar det sig väldigt många möjligheter för dig att tex tjäna snabba pengar, MEN det är en helt annan sak om du själv väljer att ge dig in i något sådant.
Att Mega slutade som han slutade är inte någon annans fel än hans egna, det som står i diverse böcker är bara halva sanningen, den andra sanningen kommer aldrig att komma fram, för klubben väljer att inte prata om det, och varför skulle dom? Dom har ingenting att bevisa! Mega gjorde bort sig fler än en gång, både gentemot klubben och mot många andra.
Sedan har du helt rätt i att det finns individer inom klubben som egentligen aldrig borde vara i närheten av klubben ens, som säkert skulle offra en broder för ett klipp.
Om man har någon som helst insyn (när vi nu snackar om Mega och då givet Göteborg) så finns det ju en anledning till att det finns flera avdelningar, och kan ju säga att det inte är för att man är så in i helvete fina bröder.