Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-12-13, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av igglepiggle
Är en gubbe på den gatan jag bor som var med i nån hojklubb. Han har en riktigt fet HD, som låter som ett jetplan, man är sugen på att springa ut och dra ett fälgkors i huvudet på han när han startar sin hoj.

Han känns som ett misslyckat fetto.

Han hade på sig nån ful mupp väst. Men jag lade aldrig på minnet vad det stod på den.

Men såg han här om dagen med 81 mössa, förmodar att det stod support på den också. Men t shirt med red devils och såg ut som har bar på en red devils väst.

Pajasklubb? Är det verkligen det. Det är väl någon typ av underklubben till HA? Maskinisten är ju från Red Devils innan HA.
Pajasklubb var väl att ta i men det finns folk där som man undrar vad fan de gör där, som är så långtifrån allt de tror de är en del av. Roande men ibland lite irriterande.

Finns många från RD som enskilt klivit in i HA, handplockade, så det finns en del som har det lilla extra.
Senast redigerad av xtroverto 2016-12-13 kl. 19:34.
Citera
2016-12-13, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xtroverto
Pajasklubb var väl att ta i men det finns folk där som man undrar vad fan de gör där, som är så långtifrpn allt de tror de är en del av. Roande men ibland lite iriterande.

Då är förmodligen den här gubben en av dom
Citera
2016-12-13, 19:38
Avslutad
Citat:
Pajasklubb var väl att ta i men det finns folk där som man undrar vad fan de gör där, som är så långtifrån allt de tror de är en del av. Roande men ibland lite irriterande.

Intressant att du visar en sån tydlig självinsikt med ditt inägg. Du skrev ju precis att det inte är din hood så du borde knappast känna dem, eller....
Citera
2016-12-13, 20:04
Medlem
RD finns ju lite överallt, upplysningsvis, så vilket klientel de har i sina led har jag inte missat. Vet även vad vissa i HA har sagt. RD är nära HA men ändå inte.
Citera
2016-12-15, 18:49
Medlem
Citat:
RD finns ju lite överallt, upplysningsvis, så vilket klientel de har i sina led har jag inte missat. Vet även vad vissa i HA har sagt. RD är nära HA men ändå inte.

Är det bara Harley och buell som ha och bmc godkänner?

Hur ser det ut med Triumph?
Citera
2016-12-15, 23:01
Medlem
svenskmexikans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SoderbergXXX
Är det bara Harley och buell som ha och bmc godkänner?

Hur ser det ut med Triumph?

American made brukar vara regeln.

Saludos
Citera
2016-12-15, 23:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av svenskmexikan
American made brukar vara regeln.

Saludos

Fast detta gäller bara när man kör med västen på sig va?
Citera
2016-12-17, 08:12
Medlem
Citat:
Fast detta gäller bara när man kör med västen på sig va?

Ja. Jag har en grussmiskare också och inte fan har jag klubbväst på mig när jag kör den

OBS. Är inte med någon enprocentklubb men skulle tro att ingen där har väst på sig om man är ute och rejsar med en sporthoj eller grussmiskare
Citera
2016-12-17, 08:29
Medlem
Det senaste från turerna kring HA-gården i Karlstad:

http://www.vf.se/karlstad/ha-har-nya-lokaler-pa-gang/

Citat ur artikeln i VF: "Idag, fredag, hålls hovrättsförhandlingarna mellan Solstadens motorsport och Karlstads kommun. Förlorar Hells Angels-klubben även den här rättsliga tvisten kommer klubben att flytta, enligt advokaten Ismo Salmi."

http://nwt.se/karlstad/2016/12/16/ha-garden-i-hartsoga-nu-i

Citat ur artikeln i NWT: "Tvisten är den gamla vanliga – om Solstadens motorsport får vara kvar som hyresgäst i HA-gården.
Kommunen som äger fastigheten har i flera år försökt bli av hyresgästen på gården. Den som man under buller och bång köpte dyrt på exekutiv auktion våren 2013."
Citera
2016-12-17, 08:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av igglepiggle
Beror helt på varför du blir utkastad. HA Sverige är inte det var en gång i tiden. Är ju någon form av demokrati där alla får rösta. Är det en eller flera medlemmar som tycker att klubben går åt fel håll men majoriteten tycker att det är åt rätt håll så kan de bli uteslutna.

De får då lämna allt som är klubbens tillhörighet. HA kläder, väst, osv. Men smycken, hojar går ju lätt att smälta ner, måla om, osv.

Men har du mkt skulder till andra medlemmar, eller gjort något kraftigt fel så kan du bli rejält bötad. Men det är upp till varje avdelning att bestämma det.

Sen kan det också spela in vad du gjort för klubben. T.ex så tror jag inte att TM skulle bli så hårt behandlad om han gick ur/blev utslängd. Då han varit så viktig för klubben i Sverige genom åren.

Finns fler i hans position som både är med och lämnat där det inte hänt så mkt. Sen är det ju som vanligt att få vill vara dumma mot en snubbe som många gillar eller de som är extra labila i klubben. De är ju även farliga om de inte är med i klubben längre även om de inte har samma backning.

Men som jag sagt förut. HA Sverige är inte längre vad dom en gång var. Mer ekonomisk kärlek än broderlig. Folk går inte med för att de älskar hojar och brödraskap. Utan för att tjäna pengar och få respekt. Sen har konkurrensen blivit mkt tuffare, många som har vapen och våldskapital idag.
Detta är hur jag ser det och tror. Framtiden har svaren.

Tackar alla som skriver. Kul att följa tråden. Skulle vara kul med lite mer skvaller. Känns som HA håller på att dö ut både i verkligheten och på nätet.

Senaste nytt: Efter att J***y Väktaren Th*rnbl*d fick lämna så är han intresserad av kontakt med rivalerna Saturdhar
Om detta är 100 vet jag inte just nu
Gräver fortfarande och har skickat ut mina duvor att samla info
Citera
2016-12-19, 10:11
Medlem
Citat:
Här flyr Hells Angels-männen efter en blodig attack med träpåk, köttyxa och samurajsvärd.
Dådet blir starten på en serie av gängrelaterade mord och mordförsök.
Expressens kartläggning visar hur mc-klubbarnas allt mer kriminella profil lett till en våldsvåg – med fler svenska dödsoffer än under 1990-talets stora mc-kring.
– Vissa drivande ledande personer förmår många i svansen att begå brott av olika slag, säger Torsten Angervåg, chefsåklagare i det hårt drabbade Norrköping.

http://www.expressen.se/nyheter/samurajattacken-startar-mc-kriget/
Citera
2016-12-19, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jongari
http://www.expressen.se/nyheter/samurajattacken-startar-mc-kriget/

Finns det någon FPU av samurajmisshandeln någonstans på nätet?
Senast redigerad av DefconOne 2016-12-19 kl. 12:10.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in