Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-10-12, 13:33
  #17413
Medlem
tjenaretjenares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xtroverto
7.

Fyra st till vänster om Me*a och Swe*pa är väl kvar, är inte fyra av fem på raden längst ner höger om M*ga kvar?
Citera
2017-10-13, 03:07
  #17414
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjenaretjenare
Fyra st till vänster om Me*a och Swe*pa är väl kvar, är inte fyra av fem på raden längst ner höger om M*ga kvar?
Det är Alex jag är osäker på, han kanske är kvar? Inte i GBG iaf, han fick väl dra iväg om jag inte missminner mig.
Citera
2017-10-14, 20:36
  #17415
Medlem
Nu har Matte Carlsson från Uppsala åkt ut. Hans gamla cp brud Alexandra har lagt upp bilder på blåtiror i ansiktet och olika citat som man antar är om honom. Rykten går att han slagit henne? Känns som att dessa HA snubbar inte är något att ha relations mässigt. Vet många som gått på sina flickvänner/fruar.
Shame shame.

Instagram: seifriere
Alexandra
Kan hända att hon e privat nu
Citera
2017-10-15, 10:15
  #17416
Medlem
rich1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yeezy84
Nu har Matte Carlsson från Uppsala åkt ut. Hans gamla cp brud Alexandra har lagt upp bilder på blåtiror i ansiktet och olika citat som man antar är om honom. Rykten går att han slagit henne? Känns som att dessa HA snubbar inte är något att ha relations mässigt. Vet många som gått på sina flickvänner/fruar.
Shame shame.

Instagram: seifriere
Alexandra
Kan hända att hon e privat nu
Out ingen kontakt utskickat
Citera
2017-10-15, 17:44
  #17417
Medlem
Där ser man. Vet du varför? Hade det nått med hans brud att göra och hennes ryktes spridning?
__________________
Senast redigerad av Yeezy84 2017-10-15 kl. 18:14.
Citera
2017-10-18, 11:27
  #17418
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NonServium
Det du skriver är en sanning med en oerhört stor modifikation.
Man skall ha klart för sig att du får dom fiender du själv skapar dig, det finns inga, och då menar jag absolut inga som helst krav på dig som fullvärdig medlem att begå brott. Däremot så öppnar det sig väldigt många möjligheter för dig att tex tjäna snabba pengar, MEN det är en helt annan sak om du själv väljer att ge dig in i något sådant.
Att Mega slutade som han slutade är inte någon annans fel än hans egna, det som står i diverse böcker är bara halva sanningen, den andra sanningen kommer aldrig att komma fram, för klubben väljer att inte prata om det, och varför skulle dom? Dom har ingenting att bevisa! Mega gjorde bort sig fler än en gång, både gentemot klubben och mot många andra.
Sedan har du helt rätt i att det finns individer inom klubben som egentligen aldrig borde vara i närheten av klubben ens, som säkert skulle offra en broder för ett klipp.
Om man har någon som helst insyn (när vi nu snackar om Mega och då givet Göteborg) så finns det ju en anledning till att det finns flera avdelningar, och kan ju säga att det inte är för att man är så in i helvete fina bröder.


Hur vet du att den andra halvan inte är sanning den också? Om allt stannar i klubben så vet ju inte du vad som är sant och inte. Men skönt att klubbarna är på nedgång å drar ner brallorna när förorten kommer och hälsar på
Citera
2017-10-18, 16:00
  #17419
Medlem
power.rangerss avatar
Läste i boken att färgade personer inte kan bli fullvärdiga medlemmar i HA. Kvinnor och färgade(svarta antar jag dom menar då) kunde inte bli medlemar i HA. Stämmer det?

En annan sak jag läste var att HA brukar supa ner personer som står på gränsen till ett fullvärdigt medlemskap, eftersom "alla kan verka/spela trevliga när dom är nyktra, men när dom är berusade kommer den sanna sidan fram". Enligt vad jag läste hade vissa som supits ner fallit på målsnöret.

En tredje sak jag undrar är det här med plikten att ställa upp för HA. När HA var i krig med Bandidos så var det enligt vad jag har läst en plikt att ställa upp som exempelvis livvakt och annat. Som medlem var man då tvungen att bära pistol och skottsäker väst. Om HA ville att en viss person skulle dödas/attackeras så var det en plikt för den som fick uppdraget att göra det. Hur stämmer detta överens med att man inte måste begå brott när man är med i HA?? Enligt vad jag läste är det uteslutet att säga nej till såna saker.
Citera
2017-10-18, 18:22
  #17420
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av power.rangers
Läste i boken att färgade personer inte kan bli fullvärdiga medlemmar i HA. Kvinnor och färgade(svarta antar jag dom menar då) kunde inte bli medlemar i HA. Stämmer det?

En annan sak jag läste var att HA brukar supa ner personer som står på gränsen till ett fullvärdigt medlemskap, eftersom "alla kan verka/spela trevliga när dom är nyktra, men när dom är berusade kommer den sanna sidan fram". Enligt vad jag läste hade vissa som supits ner fallit på målsnöret.

En tredje sak jag undrar är det här med plikten att ställa upp för HA. När HA var i krig med Bandidos så var det enligt vad jag har läst en plikt att ställa upp som exempelvis livvakt och annat. Som medlem var man då tvungen att bära pistol och skottsäker väst. Om HA ville att en viss person skulle dödas/attackeras så var det en plikt för den som fick uppdraget att göra det. Hur stämmer detta överens med att man inte måste begå brott när man är med i HA?? Enligt vad jag läste är det uteslutet att säga nej till såna saker.
I krig behöver man hjälpas åt vettu. Krig och vad som krävs då är undantaget som bekräftar regeln. Eller tycker du att man ska invänta att få en kula i sig, eller att endast vissa ska ställa upp och försvara och strida?
Citera
2017-10-18, 22:18
  #17421
Medlem
rich1s avatar
Jag förstår inte män över 50 som försöker bli medlem. Själv är jag 50+ skulle aldrig orka med och vara en kitchenbitch i x antal år. . Hade jag varit runt 20 hade jag lätt försökt gå med. Antingen i röd vita eller guld röda. Umgås ibland med med ngr i ngt läger
Citera
2017-10-19, 05:00
  #17422
Medlem
Browndawgs avatar
Hur kommer man som lekman i kontakt med HA i nordligaste Svea Rike? Har väl några bekanta från mitt förra liv som är medlemmar som jag kan ta kontakt med... Men har inte rört mig i kretsarna på ett tag.

Går inte att skriva så mycket här utan att alla direkt vet vem man är... Bara skicka PM om någon har förslag.
Citera
2017-10-20, 16:23
  #17423
Medlem
power.rangerss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xtroverto
I krig behöver man hjälpas åt vettu. Krig och vad som krävs då är undantaget som bekräftar regeln. Eller tycker du att man ska invänta att få en kula i sig, eller att endast vissa ska ställa upp och försvara och strida?

Nej, visst ska man ställa upp och försvara sina bröder, inget snack om saken. Men det rörde sig inte bara om rent självförsvar och att skydda individer. Mega sliskpung berättade att han och några andra från Gamlestadens MC(som sedan blev HA) fick i uppdrag att skjuta ner personer med anknytning till Bandidos. Men dom som skulle skjutits dök aldrig upp på platsen som angivits, så det blev inget. Dom misstänkte i efterhand att HA bara ville testa dom, för att se om dom kunde ställa upp. Det var ju då när Gamlestaden MC arbetade för att bli fullvärdiga HA.

En annan sak var när personal från en klubb som Gamlestaden brukade hänga hade upptäckt en holländare med Hells Angels väst(som det stod Holland på) på sig. Personalen hade då ringt till Gamlestaden och frågat om han var från HA, Gamlestaden ringde då upp HA i Skåne som i sin tur ringde upp HA i Holland och frågade om någon medlem befann sig i GBG. Men han var ingen medlem i HA. Då åkte Mega och en till snubbe upp till klubben på avenyn där holländaren befann sig. Väl framme såg dom att HA västen inte var äkta, dom bad då holländaren följa med till ett ställe, och han hängde på. Sedan drog dom av honom västen och slog honom sönder och samman, Mega trodde till och med mannen hade dött. Men det hade han inte..
__________________
Senast redigerad av power.rangers 2017-10-20 kl. 16:27.
Citera
2017-10-20, 16:24
  #17424
Medlem
power.rangerss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rich1
Jag förstår inte män över 50 som försöker bli medlem. Själv är jag 50+ skulle aldrig orka med och vara en kitchenbitch i x antal år. . Hade jag varit runt 20 hade jag lätt försökt gå med. Antingen i röd vita eller guld röda. Umgås ibland med med ngr i ngt läger

Varför hade du velat gå med i Bandidos eller HA?
Vad är det du dras till, vad är du ute efter?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback