Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-01-29, 19:06
Medlem
Wurztens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av My name is Earl
LITE fel, Morticians bytte namn till Undertakers först.
(jag var bara tvungen)
Ja du har så rätt så, men de bytte efter att de hade börjat flirta med BMC så jag har lite mindre fel än vad du tror

Petimeter !
Citera
2009-01-29, 19:15
Medlem
My name is Earls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wurzten
Ja du har så rätt så, men de bytte efter att de hade börjat flirta med BMC så jag har lite mindre fel än vad du tror

Petimeter !
Ibland måste man ju få spela besserwisser.
Citera
2009-01-29, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WHITEWEREWOLF
Jo invandrargängen är säkert fler, men den fasad som HA har haft utåt så skulle man trott att det vid det här laget skulle legat 10 Mohammeds under jord. Istället så blir HA skjutna, bombade och knivhuggna utan någon större hämnd.

Än så länge så är det väl endast en ur invandrargängen som har dödats?
Han som attackerade Jönke och hans kamrat var ju istället själv den som råkade värst ut, rent fysiskt, vid attacken då han höll på att stryka med.

Har någon bomb utlösts och orsakat någon större skada än?

Huruvida den här skjutningen har något med "kriget" att göra eller ej återstår ju att se.
Citera
2009-01-29, 19:38
Medlem
VicePrecidents avatar
Citat:
Ibland måste man ju få spela besserwisser.

Det var väl en mix av före detta medlemmar i Morticians, Bullshit och även HA som blev Undertakers MC i slutet av -88 eller början av -89.
Undertakers blev BMC sommaren 1993.

Historia är ett trevligt ämne
Citera
2009-01-29, 19:51
Medlem
WHITEWEREWOLFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rock N Roll
Än så länge så är det väl endast en ur invandrargängen som har dödats?
Han som attackerade Jönke och hans kamrat var ju istället själv den som råkade värst ut, rent fysiskt, vid attacken då han höll på att stryka med.

Har någon bomb utlösts och orsakat någon större skada än?

Huruvida den här skjutningen har något med "kriget" att göra eller ej återstår ju att se.
Ja fast det har ju varit många attacker på änglarna sen de händelser som du skriver om. Fast det kan ju vara så också att HA har hämnats utan att det skrivits om det. Dock så läste jag nyss att polisen misstänkte att skottlossningen mot Brian var ett svar på en skottlossning som hade skett på någon thairestaurang några dagar tidigare och för denna skottlossning misstänks några supportrar till HA.
Citera
2009-01-29, 19:57
Medlem
Wurztens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VicePrecident
Det var väl en mix av före detta medlemmar i Morticians, Bullshit och även HA som blev Undertakers MC i slutet av -88 eller början av -89.
Undertakers blev BMC sommaren 1993.

Historia är ett trevligt ämne
Det tillkom kanske medlemmar från både Bullshit och HA, men det var klubben Morticians som till slut blev BMC.
Citera
2009-01-29, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WHITEWEREWOLF
Ja fast det har ju varit många attacker på änglarna sen de händelser som du skriver om. Fast det kan ju vara så också att HA har hämnats utan att det skrivits om det. Dock så läste jag nyss att polisen misstänkte att skottlossningen mot Brian var ett svar på en skottlossning som hade skett på någon thairestaurang några dagar tidigare och för denna skottlossning misstänks några supportrar till HA.

Jaha ok jag var visst lite dåligt uppdaterad märker jag.
Citera
2009-01-29, 20:06
Medlem
WHITEWEREWOLFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rock N Roll
Jaha ok jag var visst lite dåligt uppdaterad märker jag.
Jag har inte heller någon stenkoll utan läser lite på nätet då och då bara.
Citera
2009-01-29, 20:17
Medlem
VicePrecidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wurzten
Det tillkom kanske medlemmar från både Bullshit och HA, men det var klubben Morticians som till slut blev BMC.

Från MC-Razzia 2008-10-01
* Jim Tinndahn, 46, är en veteran inom Bandidos. Han är mc-gängets högst uppsatte ledare i Europa och Asien.
* Tinndahn var den som tog Bandidos till Skandinavien.
Han var tidigare president för Undertakers MC på Själland i Danmark - en mcklubb som sedan blev Bandidos. Han var också den som välkomnade Morbids MC i Helsingborg - som blev den första Bandidosklubben i Sverige 1994

Så detta stämmer inte då ???.
Citera
2009-01-29, 20:24
Medlem
My name is Earls avatar
Citat:
* Jim Tinndahn, 46, är en veteran inom Bandidos. Han är mc-gängets högst uppsatte ledare i Europa och Asien.
Han var tidigare president för Undertakers MC på Själland i Danmark - en mcklubb som sedan blev Bandidos. Han var också den som välkomnade Morbids MC i Helsingborg - som blev den första Bandidosklubben i Sverige 1994

Ingen har väl sagt emot det, Jim var prez för Morticians Stenlöse, som fö. var supporters till HA, "nåt" skar sig mellan HA och Morticians och Morticians fick byta namn till Undertakers, som sen blev BMC, om där var några HA medlemmer som klev över där är jag tveksam till, dock är Clark f.d. HA
Jag kan ju tillägga att även Morticians drabbades av Bulshits vrede vid en skottlossning utanför Rio Bravo i Köpenhamn.
Senast redigerad av My name is Earl 2009-01-29 kl. 20:28.
Citera
2009-01-29, 20:36
Medlem
Wurztens avatar
Citat:

Jo, läs vad jag och Earlen skrivit tidigare ikväll. Morticians bytte namn till Undertakers och blev sedan upptagna i BMC.
Citera
2009-01-29, 20:46
Medlem
VicePrecidents avatar
Citat:
Ingen har väl sagt emot det, Jim var prez för Morticians Stenlöse, som fö. var supporters till HA, "nåt" skar sig mellan HA och Morticians och Morticians fick byta namn till Undertakers, som sen blev BMC, om där var några HA medlemmer som klev över där är jag tveksam till, dock är Clark f.d. HA
Jag kan ju tillägga att även Morticians drabbades av Bulshits vrede vid en skottlossning utanför Rio Bravo i Köpenhamn.

Jag säger inte att nån har emotsagt detta, vad jag syftar på är att Morticians inte enbart byter namn över en natt till Undertakers utan att det bildas en helt ny klubb där merparten av medlemmarna är från Morticians.
Gamla Bullshit medlemmar tas tillsammans med i varje fall 2 st f.d. HA-medlemmar (Clark och Mike) upp i den "nya" klubben.

Undertakers MC existerar i nästan fyra år innan de tas upp i BMC så det är alltså inte "klubben" Morticians som blir BMC.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in