Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-08-25, 09:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JJDecay
Intressant fråga! Vet ej om det är en renodlad HD klubb, tror nog det funkar med andra amerikanska hojar också, så som Indian, Victory mfl.
Flera har säkert hojar med RevTech motorer od också.

Dock finns nog inga japaner
En huvudanledning är att dom åker så mycket 'i tjänsten' . till och ifrån andra avdelningar så att dom har prioriterat driftsäkrare hojar + att dom minskat risken att polisen får en extra anledning till att stoppa dom för små idiot-grejor. Dvs precis som vi övriga kan bli. Dock finns det undantag, den finns iaf en som har en med gammel-stuk.
Senast redigerad av Felaktigt 2008-08-25 kl. 09:06.
Citera
2008-08-25, 12:13
Medlem
Kreeps avatar
Man kan ju inte annat än tycka det är trist om dom kompromissat på hojjarna för sina andra aktiviteter. Om man läser om bikerkulturen som fanns på 50/60/70-talet så får man ju känslan av att målet var att ha en så ball hoj som möjligt, köra den så mycket som möjligt, och festa så mycket som möjligt,
och att sidoprojekten var enbart till för att finansiera dessa tre intressen.
Numera känns mest som en ekonomisk förening där hojjarna har blivit varumärket utåt.

På tal om ingenting så har jag hört att HA ska ha vart dom första att pusha PCP, aka Angel dust. Nån som kan verifiera detta?
Citera
2008-08-25, 12:27
Medlem
Wurztens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kreep
Man kan ju inte annat än tycka det är trist om dom kompromissat på hojjarna för sina andra aktiviteter. Om man läser om bikerkulturen som fanns på 50/60/70-talet så får man ju känslan av att målet var att ha en så ball hoj som möjligt, köra den så mycket som möjligt, och festa så mycket som möjligt,
och att sidoprojekten var enbart till för att finansiera dessa tre intressen.
Numera känns mest som en ekonomisk förening där hojjarna har blivit varumärket utåt.

På tal om ingenting så har jag hört att HA ska ha vart dom första att pusha PCP, aka Angel dust. Nån som kan verifiera detta?
Hojarna de har är nu som förr ändamålsenliga. I staterna körs det långa sträckor. Och George Wethern, HA Oakland, säger sig ha varit först med PCP.
Citera
2008-08-25, 12:57
Medlem
Kreeps avatar
Det tror jag säkert, men beror ju på vad ändamålet är.
Man kör ju inte med hardtail, raka pipor och apehangers för komfortens skull iaf.
Citera
2008-08-25, 14:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Wurzten
Hojarna de har är nu som förr ändamålsenliga. I staterna körs det långa sträckor. Och George Wethern, HA Oakland, säger sig ha varit först med PCP.

Och därav namnet "angel" dust? Jag såg det någonstans.
Citera
2008-08-25, 15:28
Medlem
Wurztens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Finnveding
Och därav namnet "angel" dust? Jag såg det någonstans.
Ja, men han krängde det i tablettform.
Citera
2008-08-25, 16:19
Medlem
kyrpas avatar
Set Free Soldiers MC

Intressanta grejer det händer i Kalifornien,åtta medlemmar av den kristna klubben Set Free Soldiers MC omringade och attackerade fem HA medlemmar på en restaurang i Newport,CA. Två HA`s blev knivhuggna och en SFS fick en biljardboll i skallen.Flertal medlemmar i bägge klubbarna blev anhållna. With the help of almighty lord
Citera
2008-08-25, 16:37
Medlem
wreckingballs avatar
Tydligen ska dom kristna klubbarna i Usa inte vara bättre en några andra utan syssla med utpressning och indrivning. Dom verkar ju ha stake dom där gubbarna.
Citera
2008-08-25, 16:44
Medlem
kyrpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wreckingball
Tydligen ska dom kristna klubbarna i Usa inte vara bättre en några andra utan syssla med utpressning och indrivning. Dom verkar ju ha stake dom där gubbarna.

På sin hemsida så poserade SFS med diverse tunga automatvapen,även bilder där SFS minglade med Mongols och Bandidos. Presidenten ska även ha skakat galler för pedofili. Hallelujah
Citera
2008-08-25, 16:48
Medlem
wreckingballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kyrpa
På sin hemsida så poserade SFS med diverse tunga automatvapen,även bilder där SFS minglade med Mongols och Bandidos. Presidenten ska även ha skakat galler för pedofili. Hallelujah

Pedofili i Usa kan väl vara att man gökat nån under 21 kan jag tänka mig iofs. Inga klubbar verkar gilla HA i staterna är bilden man får. Dom verkar ju vara osams med alla stora.
Citera
2008-08-25, 17:03
Medlem
kyrpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wreckingball
Pedofili i Usa kan väl vara att man gökat nån under 21 kan jag tänka mig iofs. Inga klubbar verkar gilla HA i staterna är bilden man får. Dom verkar ju vara osams med alla stora.

Nä,så rätt så,sä här ligger HA till med de resterande stora klubbarna i USA.
Mongols MC - krig
Vagos MC - ingen regelrätt krig,men gruff när dom stöter på varandra
Sons Of Silence MC- ingen vänskap men ingen krig
Bandidos MC - ingen regelrätt krig,men gruff när dom stöter på varandra (i våras blev fem texas bandidos rejält spöade av medlemmar ur HA Massachusetts,bilder finns på you tube)
Warlocks MC - kommer överens med HA,inga nära band
Iron Horsemen MC - kommer överens med HA,inga nära band,förutom deras Maine chapters,som har gemensamt att båda hatar Outlaws MC
Pagans MC - krig
Outlaws MC - "krig" (dock så undviker dom varandra,några sammandrabbningar per år)
Citera
2008-08-25, 17:17
mc-klubben Gjutjärn

Kriminella mc-gäng i Uppsala
En mc-klubb i Uppsala har blivit provmedlem till Hells Angels.
Det uppger en källa på Rikskrim.
Uppsalapolisen håller nu på att bilda en aktionsgrupp mot grov organiserad brottslighet.

vilka är dessa grabbar bor själv i uppsala har aldrig hört talas om dom?

http://www2.unt.se/avd/1,1826,MC=77-AV_ID=791146,00.html
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in