Citat:
Ursprungligen postat av
81rulez
Klokt i min mening, eftersom man har trots allt varit bröder...och ska leva med sina beslut.
Varit bröder ja, en polare som sätter på din fru, ska du gulla med honom också för att ni varit bästisar?
Jag trodde du visste lite mer, jag menar, tänk lite, man ertappar någon med att köra fulspel och tjäna pengar på heroin där vederbörande bär västen när han ska möta folk och så. När det kommer fram, så skulle alla tänka, äsch, vi straffar inte honom, vi har blivit en mycket mer förstående klubb, alla gör vi fel, så vi slår inte in hans skalle med domkraft, vi skippar våldet helt för vi alla vet hur hemskt det blir om jättefarligfamedia skulle få reda på det.
Du, en av poängerna med att ex klippa sina egna, och det skulle läcka ut, är ren PR, för då vet alla vilka jävla galningar snubbar dessa kan vara. All PR är bra PR. Plus att det brukar bi ringar på vattnet och folk blir lättare att ha att göra med, man kanske börjar tänka sig för som medlem om ex en annan håller på med lite smågrejer så ökar chansen att han slutar i tid
Och liksom patchen finns kvar och de måste ha det hårda konsekvenssystemet annars skulle det inte funka att behålla struktur och ordning i en sådan jätteorganistation.