2016-12-06, 08:49
Medlem
81rulezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xtroverto
Jaha ja, så man bytte termer för att slippa ev mula ngn som lurat hela kluben. YHahahhhaha..

De gräver ner dem och de hittas aldrig så den biten är de minst sagt diskreta med.

Allt är ju relativt... Det är ju skillnad på någon som stulit ur kaffekassan, eller den som gjort stor skada för klubben. Man måste ju särskilja på sakerna. Precis som i samhället, straff efter brott. Det är inte alltid svart eller vitt.
Citera
2016-12-06, 08:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 81rulez
Klokt i min mening, eftersom man har trots allt varit bröder...och ska leva med sina beslut.
Varit bröder ja, en polare som sätter på din fru, ska du gulla med honom också för att ni varit bästisar?

Jag trodde du visste lite mer, jag menar, tänk lite, man ertappar någon med att köra fulspel och tjäna pengar på heroin där vederbörande bär västen när han ska möta folk och så. När det kommer fram, så skulle alla tänka, äsch, vi straffar inte honom, vi har blivit en mycket mer förstående klubb, alla gör vi fel, så vi slår inte in hans skalle med domkraft, vi skippar våldet helt för vi alla vet hur hemskt det blir om jättefarligfamedia skulle få reda på det.

Du, en av poängerna med att ex klippa sina egna, och det skulle läcka ut, är ren PR, för då vet alla vilka jävla galningar snubbar dessa kan vara. All PR är bra PR. Plus att det brukar bi ringar på vattnet och folk blir lättare att ha att göra med, man kanske börjar tänka sig för som medlem om ex en annan håller på med lite smågrejer så ökar chansen att han slutar i tid

Och liksom patchen finns kvar och de måste ha det hårda konsekvenssystemet annars skulle det inte funka att behålla struktur och ordning i en sådan jätteorganistation.
Citera
2016-12-06, 08:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 81rulez
Allt är ju relativt... Det är ju skillnad på någon som stulit ur kaffekassan, eller den som gjort stor skada för klubben. Man måste ju särskilja på sakerna. Precis som i samhället, straff efter brott. Det är inte alltid svart eller vitt.
Precis, därför nyanserade man det med OUt, OUT bad, Left, osv!

Som Mega själv säger, i faxet från H-borg står det ju Molle is OUT. Bad.
Citera
2016-12-06, 09:33
Medlem
Nemjungs avatar
Citat:
Ni kan säkert detta bäst men nu råkar det vara så att out och BS inte är samma sak, för samma sak har inte olika namn, och man byter inte benämning om det ändå ska stå för samma sak, ungefär som att vissa tror att olika patachar kan ha samma innebörd.

Sedan får ni tjata hur mycket ni vill. Fundera på varför Mega ex har slipat bort en annans medlemsgadd men att hans inte blev det.

Man använde även out förr, med la till bad. Som Mongols har, det står OUT BAD.

Tror ni man skriver BS. BAD?

Klart man gör det, ni vann

För att Mega sprang direkt till polisen för skydd innan dom fick chansen att ta bort den? Efter skotten mot han, antar jag dock bara...
Citera
2016-12-06, 10:19
Medlem
81rulezs avatar
Citat:
Varit bröder ja, en polare som sätter på din fru, ska du gulla med honom också för att ni varit bästisar?

Jag trodde du visste lite mer, jag menar, tänk lite, man ertappar någon med att köra fulspel och tjäna pengar på heroin där vederbörande bär västen när han ska möta folk och så. När det kommer fram, så skulle alla tänka, äsch, vi straffar inte honom, vi har blivit en mycket mer förstående klubb, alla gör vi fel, så vi slår inte in hans skalle med domkraft, vi skippar våldet helt för vi alla vet hur hemskt det blir om jättefarligfamedia skulle få reda på det.

Du, en av poängerna med att ex klippa sina egna, och det skulle läcka ut, är ren PR, för då vet alla vilka jävla galningar snubbar dessa kan vara. All PR är bra PR. Plus att det brukar bi ringar på vattnet och folk blir lättare att ha att göra med, man kanske börjar tänka sig för som medlem om ex en annan håller på med lite smågrejer så ökar chansen att han slutar i tid

Och liksom patchen finns kvar och de måste ha det hårda konsekvenssystemet annars skulle det inte funka att behålla struktur och ordning i en sådan jätteorganistation.

Allt har gått snett enligt min mening... Bröder dödar varandra, pga missämja osv. Någonstans har det gått fel. Precis som maffian i Italien... Allt var bra i begynnelsen...men sedan kom andra faktorer in i spelet, och även där tog man död på sina egna. Tragiskt, väldigt tragiskt. Jag tror helt ärligt att en del bröder sitter kvar av ren rädsla. Snälla X, du måste lära dig att läsa rätt... Jag skrev att det beror på gärningen osv, eller hur? Bli inte så hetsig i din framtoning.. Det är inte alltid den som skriker högst som har rätt käre X.
Citera
2016-12-06, 13:40
Medlem
tjenaretjenares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nemjung
För att Mega sprang direkt till polisen för skydd innan dom fick chansen att ta bort den? Efter skotten mot han, antar jag dock bara...

De drog ett streck över den sen skrev de "out" och datumet.
Citera
2016-12-06, 13:57
Medlem
81rulezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjenaretjenare

Citera
2016-12-06, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nemjung
Fel. De hann ju plocka av honom prylarna som tillhörde klubben och gadda in OUT.
Citera
2016-12-06, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjenaretjenare
Precis, och på ex Jonas Granborg OUT Good(Left-GS)så skrev man också datumet. Man skriver väl förihelvete inga jävla datum på en i BS!
Citera
2016-12-06, 15:40
Medlem
veritatems avatar
Citat:
De använde väl både och har jag för mig.
Na
Citera
2016-12-06, 16:17
Medlem
"Den blivande HA-klubben MC Swedens ledare ställde sig framför den 36-årige mannen. Offret hade tvingats ner på en bänk i en lada utanför klubb-huset i Göteborg. Bredvid honom stod en annan gängmedlem och siktade med ett avsågat hagelgevär.
Mannen på bänken förstod det inte än. Men när ledaren tog på sig vita handskar och till dånet av en rondellslipmaskin uppmanade honom att ta av sig på överkroppen, då förstod han.
Han kämpade mot tårarna när maskinen slipade bort hans stora gängtatuering på underarmen.
”Är ju 11 år sen”
Det var lördagen den 21 mars 1998 och hans öppna, blödande sår berättade att medlemskapet i klubben var över.
Flera medlemmar dömdes till fängelse för misshandeln.
Presidenten Bengt Olsson – då 34 år – dömdes för grov misshandel och olaga tvång. Straffet blev två och ett halvt års fängelse och skadestånd på 105 000 kronor. Enligt Aftonbladets kartläggning har Olsson vare sig före eller efter domen dömts för andra brott.
Hur ser du på misshandelsdomen i dag?
– Jag ser det som dåtid. Det är ju 11 år sen. Det bör ju inte vara en belastning längre. I dag satsar jag på familj och arbete, jag har knappt ens varit sjukskriven.
Bengt Olsson var med från början. Han ledde förvandlingen från Gamlestans MC, via MC Sweden till Hells Angels första avdelning i Göteborg. De senaste åren har han enbart varit så kallad fullvärdig medlem i Hells Angels Gothenburg."
Citera
2016-12-06, 16:35
Medlem
Nå, använde de både och? Eller kanske bara en slipmaskin, för hade det varit ett strykjärn så är inte det lika brutalt som en slipmaskin, så då hade ju han själv sagt det eller den som utsatts för det.

Men INGEN sa strykjärn, det är Megas sätt att verka trixig och det låter mindre brutalt.

Slipmaskin sa jag, och ni ska tjata emot.

"De fem männen satt dömda för en grov misshandel av en utesluten medlem från den egna klubben. Mega var en av de medlemmar som höll fast honom medan tatueringarna togs bort. Enligt åklagarens åtal använde de en slipmaskin, men i boken avslöjar Mega att de i själva verket använde ett strykjärn för att bränna bort tatueringarna."

Hahaha, ni trodde på Mega, era jävla muppar.
Senast redigerad av xtroverto 2016-12-06 kl. 16:38.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in