2008-10-24, 21:08
Medlem
Inte förstöra tråden nu, jag gillar att läsa om mc gäng. Har några bekanta som varit medlemmar i Desperados Hedemora.

Har ej båge själv och kommer aldrig att skaffa en heller, men ändå så har jag ett stort intresse av mc-gäng. Följer med spänning alla dessa trådar, gillar dom skarpt.

Lycka till alla glada HD grabbar/gubbar/tjejer/kvinnor

Mvh Lennart Andersson
Hedemora
Citera
2008-10-24, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snorig
Nä skulle jag ha problem????? tappar du målföret nu....ingen har bett dig svara så frenetiskt. haha

SKICKA ETT PM, SKULLE VA KUL O SES, ÄR PÅ ÅNGPANNE V 25
TA EN BIRA O VISA VEM DU ÄR
Citera
2008-10-24, 21:39
Medlem
Snacka Inte Om Ha, Om Du Inte Har Anledning Mr Snor= Jonkare
Citera
2008-10-25, 01:01
Medlem
Sidhellacopters avatar
Snorig, du är uppenbart en gammal jävel-buse. Jag vet inte vem du är. Men du är säkert snabb på kniven.
Citera
2008-10-25, 11:30
Medlem
Lugna Gatan 6

Citat:
Ursprungligen postat av Blah blah Blah
Nu spricker vi andra snart av nyfikenhet över att höra hur du hade det på din semester i Florida..Som du själv sa,hoppas pojkarna har skött om frugans blommor så att ni inte blir ovänner..........
HALLO!
Florida, Miami, Key West, Orlando......well. Har ni sett alla HD-cyklar på Ocean Drive, verkligen en dröm. Har fotat, kan man lägga ut bilder på FB? Någon som vet? Svara gärna-tack! Skönt att vara hemma igen för värmen tar på krafterna.
Lugna er pojkar-ni är som en samling kåta 14-åringar! Litar ni inte på HA? Varför? OK jag förstår er nyfikenhet. Frugan, ett bastant fruntimmer, har inte tagit fram brödkaveln mao ord är hon nöjd att krukväxterna överlevt tack vare bevakningstjänsten från HA. Det är pojkar som man kan lita på. Rekommenderar dem varmt. Får fortsätta uppackningen! Vi hörs!
Citera
2008-10-25, 11:38
Medlem
stibkloFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bogartius
HALLO!
Florida, Miami, Key West, Orlando......well. Har ni sett alla HD-cyklar på Ocean Drive, verkligen en dröm. Har fotat, kan man lägga ut bilder på FB? Någon som vet? Svara gärna-tack! Skönt att vara hemma igen för värmen tar på krafterna.
Lugna er pojkar-ni är som en samling kåta 14-åringar! Litar ni inte på HA? Varför? OK jag förstår er nyfikenhet. Frugan, ett bastant fruntimmer, har inte tagit fram brödkaveln mao ord är hon nöjd att krukväxterna överlevt tack vare bevakningstjänsten från HA. Det är pojkar som man kan lita på. Rekommenderar dem varmt. Får fortsätta uppackningen! Vi hörs!

Nån som kan översätta?
Citera
2008-10-26, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bogartius
HALLO!
Nix...har inte sett hojarna i Florida men när vi ändå är inne på ämnet,skall man se en riktig hoj så skall man väl stanna kvar här hemma i Sverige.
Fast det är sällan man ser en HA på en skön gammal storsida nu för tiden....
Citera
2008-10-27, 16:08
Bannlyst
Ett nytt försök i denna tråd då.

Hej på er alla som vet mer om MC Klubbar än jag.

I Sverige hör man ofta om HA och det talas även om HA i Danmark. Men om HA i Finland hör man inte speciellt mycket.

Under MC kriget på 90-talet så pratades det även mycket om bandidos Finland, men vad jag kan minnas så sades det inget om HA Finland. Surfade lite och hittade HAs finska sida, men är intresserad om mer info.

Hur stora är de i Finland, och hur förhållersig de storleksmässigt till Bandidos där. Bandidos i Helsingfors var uppe på tapeten senas då den finska Hockeyspelaren Jere Karalahti åkte dit för att ha använt droger i Bandidos klubblokaler i Helsingfors, samt varit inblandad i någon form av smuggling. Men i alla fall, vad vet ni om HA Finland?

Tack för alla svar.

För er som vill läsa mer om detta med Karalahti ( http://www.hs.fi/english/article/Hockey+player+Jere+Karalahti+released+pending+tria l+on+drugs+charges/1135232482984 , http://www.hs.fi/english/article/Jere+Karalahti+owed+money+to+friend+and+drank+heav ily+in+May+and+June/1135233726468)
Citera
2008-10-31, 08:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JJDecay
Ömsesidig respekt....Tror du i din vildaste fantasi att HA skulle ha någon ömsesidig respekt bara för ni är grannar?

Ett fel steg och det du/ni trodde var ömsesidig respekt är förvandlat till nåt helt annat.

Tycker personligen det låter som du sitter och drömmer om hur nära du är HA och dess värld...Om du nu är granne, så vet du bara det dom vill du ska veta, inget mer...

Du pratar i nattmössan!

Känner personer i HA kretsen i Helsingborg och kan intyga att dom inte lägger ner tid på småsaker. Felsteg kan alla göra. Var själv på HA jubileumet på 69an och gjorde ett felsteg (skulle gå på toa och hamnade i Members only rummet och fick se sånt som inte skall ses) Det enda som hände var att jag fick en kraftig arm på varje sida som ledde mig tillbaka till baren med en liten uppmaning om att jag nog hade gått fel..

Att tro att HA skulle jaga skiten ur folk för att man ber dom om en tjänst eller berättar att man fått ngt gjort rätt för att man berättat att man bor på samma gata som dem är bara struntprat. Va fan, dom är bara människor...
Citera
2008-10-31, 18:53
Medlem
JJDecays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smotany
Du pratar i nattmössan!

Känner personer i HA kretsen i Helsingborg och kan intyga att dom inte lägger ner tid på småsaker. Felsteg kan alla göra. Var själv på HA jubileumet på 69an och gjorde ett felsteg (skulle gå på toa och hamnade i Members only rummet och fick se sånt som inte skall ses) Det enda som hände var att jag fick en kraftig arm på varje sida som ledde mig tillbaka till baren med en liten uppmaning om att jag nog hade gått fel..

Att tro att HA skulle jaga skiten ur folk för att man ber dom om en tjänst eller berättar att man fått ngt gjort rätt för att man berättat att man bor på samma gata som dem är bara struntprat. Va fan, dom är bara människor...

Du tog det ordagrant. Det var inte meningen. Min mening är och var: Ömsesidig respekt existerar inte för folk utanför den egna kretsen. Dom kan vara mycket schyssta och hyggliga (jag har också träffat både HA, OMC, BMC ett flertal tillfällen och vet att man kan dela en öl elle två med dom och snacka )..
Att dom skulle ha ihjäl nån för att du går på deras gräsmatta, det fattar ju jag med...Alltså var inte inlägget ordagrant.
Citera
2008-10-31, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JJDecay
Att dom skulle ha ihjäl nån för att du går på deras gräsmatta, det fattar ju jag med...Alltså var inte inlägget ordagrant.

Tror du glömde ett inte där
Citera
2008-11-01, 16:31
Medlem
Extra Nyheter

Bandidos president Jan Tinndahn är häktad.

Kvällsposten går ut med namn och bild (081101). Varför? Annars brukar media medvetet mörklägga bild och namnuppgifter. Skall vissa löpa gatlopp innan de är dömda? Här har vi ett tydligt exempel. Nu kan inte journalistpacket komma undan med lögner, nu har vi det svart på vitt.
Ring eller maila och ställ dem mot väggen. Vi vet att media älskar de "nya svenskarna" men nu har det gått för långt.
Mailadress: lars-olof.stromberg@kvp.se
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in