Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2009-03-03, 18:52
Medlem
redaxegoldzs avatar
OJOJOJ! HA har visst lärt sig att dela ut örfilar?!!!? jag tycker att dom ska få ett stort diplom! BFFB
Citera
2009-03-03, 18:55
Medlem
Kenty-59s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av redaxegoldz
OJOJOJ! HA har visst lärt sig att dela ut örfilar?!!!? jag tycker att dom ska få ett stort diplom! BFFB
Och Bandidos verkar ha lärt sig vända andra kinden till, kanske kan få diplom dom också då..
Citera
2009-03-03, 19:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kenty-59
Och Bandidos verkar ha lärt sig vända andra kinden till, kanske kan få diplom dom också då..

ja, sant! men vågar dom något annat?
Citera
2009-03-03, 19:24
Medlem
My name is Earls avatar
Va stolta de måste känna sig de svenska "urBandidos" som krigade med HA på 90-talet.
Citera
2009-03-03, 19:25
Medlem
tma2662s avatar
Vem är det som ska ha fått en örfil och vem påstås ha delat ut den?
Citera
2009-03-03, 20:54
Medlem
kepi blancs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tma2662
Vem är det som ska ha fått en örfil och vem påstås ha delat ut den?

Ursprungligen postat av kepi blanc
Nån som vet vad som hände i baren i fredags under k-1. Såg bara att en h-a örfilade en bmc. Var ca 5 från varje sida och samtliga hade resp västar.

Kepi
Citera
2009-03-03, 22:18
Medlem
tma2662s avatar
Citat:
Nån som vet vad som hände i baren i fredags under k-1. Såg bara att en h-a örfilade en bmc. Var ca 5 från varje sida och samtliga hade resp västar.

Kepi
Jo men det där sa ju ingenting...namn, eller åtminstone chapters....
Citera
2009-03-04, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wurzten
Färgerna rött och vitt kan man inte varumärkesskydda. En font kan man, men det har HA inte gjort (inte i EU/Sverige iaf). Sedan så kanske man aktar sig för att bråka med ett av de mest kända lagen i USA, det är inte bra PR.

HM-grejen är annorlunda. För de tröjorna hade faktiskt ett Deathhead som var närapå identiskt med HAs. Dock visades huvudet från en helt annan vinkel, framifrån och inte från sidan som HA gör. Deras logga är registrerad från sidan, men inte framifrån. De hade aldrig vunnit i rätten enligt en patentingenjör jag känner.

Naturligtvis har dom inte patent på sin logga, då det är omöjligt eftersom det inte är en teknisk lösning. Däremot har dom sannolikt varumärkesskydd (sk. R och/eller TM) vilket vilar på helt andra grunder än vad du försöker göra gällande. Där spelar det mindre roll hur märket i sig är porträtterat utan snarare hur inarbetat det är och vilka associationer folk får till den specifika logotypen.

Det räcker med andra ord att folk generellt sett ser HM-tröjans logotyp och tänker "HA" för att man skall kunna börja fundera på om det faktiskt skett ett varumärkesintrång i det fallet även om dom i realiteten valde att lösa det på ett lite mer direkt sätt.

.... Om jag får vara lite petig.
Senast redigerad av qlo 2009-03-04 kl. 00:07.
Citera
2009-03-04, 00:20
Medlem
Wurztens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qlo
Naturligtvis har dom inte patent på sin logga, då det är omöjligt eftersom det inte är en teknisk lösning. Däremot har dom sannolikt varumärkesskydd (sk. R och/eller TM) vilket vilar på helt andra grunder än vad du försöker göra gällande. Där spelar det mindre roll hur märket i sig är porträtterat utan snarare hur inarbetat det är och vilka associationer folk får till den specifika logotypen.

Det räcker med andra ord att folk generellt sett ser HM-tröjans logotyp och tänker "HA" för att man skall kunna börja fundera på om det faktiskt skett ett varumärkesintrång i det fallet även om dom i realiteten valde att lösa det på ett lite mer direkt sätt.

.... Om jag får vara lite petig.
Nej, vem har sagt något om patent som är något helt annat. Varumärkesskydda skrev jag

Men patentingenjörer patentbyråer hanterar varumärkesskydd också. Vilka registreras på Patent och Registreringsverket.

Så du ska kanske läsa innantill bättre innan du tar fram pekpinnen
Citera
2009-03-04, 00:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wurzten
Nej, vem har sagt något om patent som är något helt annat. Varumärkesskydda skrev jag

Men patentingenjörer patentbyråer hanterar varumärkesskydd också. Vilka registreras på Patent och Registreringsverket.

Så du ska kanske läsa innantill bättre innan du tar fram pekpinnen

Syftade på ditt sista stycke, där jag uppenbarligen missförstod din mening. Sorry. Men hoppas samtidigt jag förtydligade och förlängde ditt resonemang med min lilla utläggning.
Citera
2009-03-05, 18:06
Medlem
undrar...

Ingen som kan berätta lite om Görgen Wass? Skicka gärna PM. Tacksam för svar!!
Citera
2009-03-07, 04:58
Medlem
Alladins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lord_Stalin
De man kanske ska fråga sig är ju vad gör man för att förtjäna att få en tatuering bortslipad.
Citat:
Ursprungligen postat av IndecII
Han åkte till USA utan klubbens godkännande och träffade presidenten.

Det var snarare så att han knarkade för mycket, skötte sig dåligt och lånade pengar åt höger och vänster som han strulade med att betala tillbaka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in