Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-02-25, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av den.dryge
Nja nu kanske de va lite luddigt av mig, det jag ville språka om var änglarnas roll i nedstägningen av klubben

Deras roll i det var att de valde att stänga ner divers istället för att hjälpa sina sbm vänner när de hehövde det, med det är ju känt sedan tidigare att bara för man är med i sbm så har man ingen hjälp att räkna med,fattar inte varför folk är så dumma att de går med och betalar pengar där
81 stängde hellre ner än riskera en konflikt med La familia där nere
Citera
2013-02-25, 23:36
Medlem
den.dryges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WTFworld
Deras roll i det var att de valde att stänga ner divers istället för att hjälpa sina sbm vänner när de hehövde det, med det är ju känt sedan tidigare att bara för man är med i sbm så har man ingen hjälp att räkna med,fattar inte varför folk är så dumma att de går med och betalar pengar där
81 stängde hellre ner än riskera en konflikt med La familia där nere

Ja och de jag fick höra var att sbm/ha stängde ner divers för att dom hade ringt polisen alt. deras telefoner var avlyssnade och dom hade tydligen snackat om "hemlig" info sinsemellan
Citera
2013-02-25, 23:51
Medlem
Citat:
Ja och de jag fick höra var att sbm/ha stängde ner divers för att dom hade ringt polisen alt. deras telefoner var avlyssnade och dom hade tydligen snackat om "hemlig" info sinsemellan

Nja inte riktigt korrekt det där, men är ett bekvämt sätt att gå ut med för att ha en anledning att stänga ner dem, visst var polisen inblandad, men skjuter man på någons bostad så brukar de runt omkring ringa polisen
Citera
2013-02-25, 23:54
Medlem
den.dryges avatar
Citat:
Nja inte riktigt korrekt det där, men är ett bekvämt sätt att gå ut med för att ha en anledning att stänga ner dem, visst var polisen inblandad, men skjuter man på någons bostad så brukar de runt omkring ringa polisen

absolut, då jag inte personligt har hört detta utan i andra ledet så vet du ju själv att allt inte stämmer de man hör.

Men varför stänga ner dom så fort dom fick en anledning?
För vi snackar väl ändå om en av malmös första klubbar väl?
Citera
2013-02-26, 00:03
Medlem
Citat:
absolut, då jag inte personligt har hört detta utan i andra ledet så vet du ju själv att allt inte stämmer de man hör.

Men varför stänga ner dom så fort dom fick en anledning?
För vi snackar väl ändå om en av malmös första klubbar väl?

De stängdes ju ner för att de kom i konflikt med La familia i malmö och istället för att hjälpa sina brödrar så valde de andra att stänga ner dem istället, det är ju så deras "brödraskap" fungerar nu för tiden, old school out,fucked up school in.....
Citera
2013-02-26, 00:08
Medlem
den.dryges avatar
Citat:
De stängdes ju ner för att de kom i konflikt med La familia i malmö och istället för att hjälpa sina brödrar så valde de andra att stänga ner dem istället, det är ju så deras "brödraskap" fungerar nu för tiden, old school out,fucked up school in.....

Så dom helt enkelt stängde en av malmös äldsta klubbar som var där före grabbarna i ha , för dom inte pallade ta striden med LF?!

har inte orkat bry mig ang. detta, men de va fan va änglarna har tappat mark i malmö...
Dom kanske inte är herren på täppan helt enkelt...
Citera
2013-02-26, 00:16
Medlem
Citat:
Så dom helt enkelt stängde en av malmös äldsta klubbar som var där före grabbarna i ha , för dom inte pallade ta striden med LF?!

har inte orkat bry mig ang. detta, men de va fan va änglarna har tappat mark i malmö...
Dom kanske inte är herren på täppan helt enkelt...

Nej det är de inte de har tappat rejält, en avdelning med ett handfull individer samt några wannabes i deras crew, och det enda de gör sista åren är att trakassera sina sbm klubbar som svineri mc osv,
väldigt modigt att ställa till det framför barnfamiljer osv, kan överhuvudtaget inte förstå att yenkarna inte reagerat över detta och låter en ängel göra så de skämmer ju ut hela organisationen, man går ALDRIG ut på en aktion när där finns kvinnor och barn detta är bara ytterligare ett bevis på hur lågt de sjunkit senaste åren, också en av anledningarna till att de tappar folk och support och därmed mark...
Några av de övriga där i malmö;
Bandidos 2 chapter
La familia
Outlaws 2 chapter
Olika invandrargrupperingar
mm
Citera
2013-02-26, 01:15
Medlem
den.dryges avatar
Citat:
Nej det är de inte de har tappat rejält, en avdelning med ett handfull individer samt några wannabes i deras crew, och det enda de gör sista åren är att trakassera sina sbm klubbar som svineri mc osv,
väldigt modigt att ställa till det framför barnfamiljer osv, kan överhuvudtaget inte förstå att yenkarna inte reagerat över detta och låter en ängel göra så de skämmer ju ut hela organisationen, man går ALDRIG ut på en aktion när där finns kvinnor och barn detta är bara ytterligare ett bevis på hur lågt de sjunkit senaste åren, också en av anledningarna till att de tappar folk och support och därmed mark...
Några av de övriga där i malmö;
Bandidos 2 chapter
La familia
Outlaws 2 chapter
Olika invandrargrupperingar
mm

Rent spontant känns malmö som en jävla sjudande kittel som bara väntar att koka över,
BMC har ju "skrapat" ihop en hel del hårda jävlar, både från Danmark där då framför allt Bröndby grabbar har gått med, du har både granborg och Brian från änglarna som vi alla vet sitter med sjuka kontakter och kunskaper om änglarna.

Sen helt ärligt så vet jag åt helvete för lite om dom andra "gängen" i malmö så jag kan inte yttra mig, dock så känns de som att HA inte vill/vågar starta krig mot andra, för som bekant så såg vi hur HA härjade loss i Malmö och inte en klubbjävel som stöttade nån annan än HA vågade vara kvar meller eller mindre.
Nu ha Bmc 2 avdelningar, Outaws finns oxå, varför accepterar dom de?
Citera
2013-02-26, 02:16
Medlem
Citat:
Får väl passa på att tacka herrarna i HAMC Luleå för denna tid och kul läsning, var ju trevligt så länge ni fanns

har dom stängt ner luleå?
Citera
2013-02-26, 07:10
Medlem
Citat:
Rent spontant känns malmö som en jävla sjudande kittel som bara väntar att koka över,
BMC har ju "skrapat" ihop en hel del hårda jävlar, både från Danmark där då framför allt Bröndby grabbar har gått med, du har både granborg och Brian från änglarna som vi alla vet sitter med sjuka kontakter och kunskaper om änglarna.

Sen helt ärligt så vet jag åt helvete för lite om dom andra "gängen" i malmö så jag kan inte yttra mig, dock så känns de som att HA inte vill/vågar starta krig mot andra, för som bekant så såg vi hur HA härjade loss i Malmö och inte en klubbjävel som stöttade nån annan än HA vågade vara kvar meller eller mindre.
Nu ha Bmc 2 avdelningar, Outaws finns oxå, varför accepterar dom de?

HAMC är eller har varit nere från tron sen länge. Dom lever på gamla medlemmar eller vad de äldre medlemmarna gjorde på 90 talet när dom ändå åkte på en omgång mot 8 st Bandidos när dom själva var en hel armé. Nu vågar dom sig på lallare klubbar som är gödda med att skaka så fort en ängel visar sig LF och andra gäng som sätter hårt mot hårt vill dom inte ha och göra med. Då kommer den classica bort förklaringen. Krig är dåligt för pengarna krig är onödigt rätt krig är onödigt och dåligt för pengarna men då varför kriga och spänna vingarna mot OMc,diverse,svineri,Mmc och Rebels mc och andra internet och familje klubbar gäng. Då e det rätt man ska välja sina fajter och krig mot dom som vi kan spöa så Arthur ser farliga ut.

Men kycklingarna är då genomskåda dom väljer och utmana dessa som inte kan eller våga göra något åt saken. Raggare, Internet krigare , pundare som tittat på ett avsnitt av Sons of anarki, familje klubbar och bönder på landet som inte vet någonting mer en en kyckling på moped.
HA är slut om dom inte tänker om dom har förlorat respekten från dom som än gång hade hela deras fulla respekt. Dom försöker att överleva genom att skrämma alla fjant klubbar som går med i Sverige modellen och tycker att dom e farliga och tuffa. Men ärligt talat så vet dom alla att HA inte lever upp till det dom vill på stå sig vara. Stäng ner BMC, LF, Förorts gäng och andra parasiter som tar mark och är ett hot egentligen sluta att sparka på bönder och troll som aldrig skulle våga lyfta ett finger.
Tuffa kycklingar finns det inte bara tuffa änglar och det inte i Sverige
Senast redigerad av kycklingfestnu 2013-02-26 kl. 07:21.
Citera
2013-02-26, 08:09
Medlem
Softails avatar
Citat:

Nu var det väl inget fel på södet från SBM. Det var väl så att ett par representanter från varje klubb i regionen var hos Divers flera kvällar i veckan under en månads tid. Det var väl därför La Familia gav sig på presidentens hem istället, dom vågade inte angripa klubben. Vad som sedan hände råder det väl delade meningar om. Jag tror inte att SBM-klubbarna förväntar sig att HA ska lösa alla deras problem.
Citera
2013-02-26, 14:06
Medlem
Hur gick det för Thomas Möller i ärendet att få inneha vapen? Han skulle väll i så fall ha de i ett vapenskåp i Hells Angels klubbhus där han är skriven?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in