2009-08-27, 11:31
Avstängd
WTFSTHLMs avatar
Läste nyss den här artikeln som även är på löpet

http://www.expressen.se/Nyheter/1.16...a-lan#comments

Hur dum verkar inte den feta white trash tjockisen och det går även för
expressen som tycks ställa sig på den "stackars utnyttjade" människan

Smileyn passar kanske inte klockrent men det är den roligaste
Citera
2009-08-27, 12:32
Medlem
kaxen82s avatar
Citat:
SMS lån har ni det

Nej.
Citera
2009-08-27, 19:03
Medlem
Nennenes avatar
Nää skulle aldrig någonsin komma på tanken o ta något heller.
Citera
2009-08-28, 19:10
Medlem
Nej, inte en jääkla chans
Citera
2009-08-28, 19:47
Medlem
Har funderat lite på det. Jag känner ingen som tagit smslån. Ingen av mina vänner känner någon. Vilka är det som gör det? Självklart inser jag att detta inte är något man skyltar med. Man borde ju hört om någon.
Citera
2009-08-28, 20:33
Medlem
Har testat i början när dom kom till Sverige, inte för att jag behövde pengarna. Mer för att testa hur det fungerade. Slutsatsen är att det är för lätt, åtminstone för svaga personer. Men att man borde förbjuda tycker jag inte. Alla måste ta ansvar över sitt eget liv.
Citera
2009-08-29, 01:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheInternalRevenueService
Har testat i början när dom kom till Sverige, inte för att jag behövde pengarna. Mer för att testa hur det fungerade. Slutsatsen är att det är för lätt, åtminstone för svaga personer. Men att man borde förbjuda tycker jag inte. Alla måste ta ansvar över sitt eget liv.

Nja, du verkar vara en sådan där jobbig rå-liberal som är så övertygad om friheten för människan är det bästa som finns. Ibland måste man göra regleringar på marknader som inte fungerar. Vi måste tyvärr leka förmyndare över folk ibland. Åldersgräns för att köpa alkohol tycker i alla fall jag är bra även om det är ett brott mot friheten för människan. Jag tycker också det är bra att vi inte får använda asbest i byggen även om det också är en reglering mot friheten hos individen.

Jaja, nu kommer du hävda att det här är en helt annan sak men i grund och botten verkar ditt problem ligga vid att det är dåligt att inkränka på en persons frihet. Jag hatar dock sådant snack även om jag med förespråkar just frihet för individen. Vissa grejer fungerar inte i samhället och jag förstår verkligen inte folks problem med regleringar, i många fall är dem väldigt bra även om folks enkelspråkiga syn inte vill se det. De är ungefär lika tröga och har lika dålig verklighetssyn som en insyltad Lars Ohly anhängare.
Senast redigerad av Locos 2009-08-29 kl. 01:17.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in