2009-08-27, 10:57
Medlem
Enligt skatteverket så har de skickat hem till mig en utbetalningsavi gällande restskatt jag ska få tillbaka, men jag har inte mottagit någon avi överhuvudtaget. När jag ringer och snackar med dem så säger de att de inte har fått tillbaka pengarna...va ska jag göra? Är det kört nu...kommer jag inte få tillbaka dom nu
Citera
2009-08-27, 11:13
Medlem
kaxen82s avatar
Förstår inte riktigt, du ska alltså få tillbaka restskatt?
Citera
2009-08-27, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaxen82
Förstår inte riktigt, du ska alltså få tillbaka restskatt?

Ja precis, jag skulle få tillbaka pengar. Men jag har inte plockat ut pengarna, men samtidigt påstår de att de inte har "fått tillbaka" dem.
Citera
2009-08-27, 11:56
Bannlyst
Restskatt betyder att du skall betala tillbaka till staten.

Det andra heter återbäring och brukar väl skickas in på kontot direkt? Annars får man väl en typ av check hemskickad?

Rätta mig om jag har fel
Citera
2009-08-27, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av G.I_Loc
Restskatt betyder att du skall betala tillbaka till staten.

Det andra heter återbäring och brukar väl skickas in på kontot direkt? Annars får man väl en typ av check hemskickad?

Rätta mig om jag har fel

Jo precis, jag va lite klumpig där med min förklaring. Jag hade fått skatteåterbäring, men skrev inget kontonummer eftersom jag bodde utomlands. Så de skickade en check, man den löste jag inte ut. Och nu säger de att de inte har fått dom pengarna tillbaka...
Citera
2009-08-27, 12:35
Medlem
Gå in på ditt Skattekonto och titta hur det ser ut, finns pengarna där så lägg in ditt bankkontonummer och tryck in att du vill ha en utbetalning dit omgående.
Citera
2009-08-27, 19:17
Medlem
Phalanxs avatar
Har för mig att om man inte löser in checken så går pengarna i retur till ditt skattekonto. Måste dock vänta tills checkens giltighetsdatum har gått ut tror jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in