• 1
  • 2
2009-08-27, 10:50
Medlem
EddieShredders avatar
Någon som har koll? Har hört lite olika, vet att Swedbank gör det, men hur många sitter inne med 200000 laxar på banken?
Citera
2009-08-27, 10:51
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EddieShredder
Någon som har koll? Har hört lite olika, vet att Swedbank gör det, men hur många sitter inne med 200000 laxar på banken?
Har du inga pengar på banken bör du nog inte köpa hus. Vi betalade 270 000 i kontantinsats. Måste man låna ihop till allt så är man ute på hal is...
Senast redigerad av Carl Serung 2009-08-27 kl. 10:55.
Citera
2009-08-27, 10:54
Medlem
Tjippmunks avatar
jag har.

10% seb, swedbank, nordea, handelsbanken

5% sbab, ikano,

nu har jag bara kollat snabbt på dom bankenrna som hemnet länkar till
Citera
2009-08-27, 10:57
Medlem
Lånade hela summan på Länsförsäkringar, så de är inte benhårda på kontantinsatsen i alla fall.
Citera
2009-08-27, 11:02
Medlem
--locco--s avatar
varför ger man sig in på husköp om man inte har kontantinsatsen ens ?
folk är ju blåsta om dom köper ett hus med full belåning och när nått händer så kan dom inte låna ett öre till.
Citera
2009-08-27, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av --locco--
och när nått händer så kan dom inte låna ett öre till.
Jodå, fast det beror väl kanske på vilken prisklass huset ligger i.
Citera
2009-08-27, 12:19
Medlem
EddieShredders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Nej, det är ju det jag inte gör. Kom in i matchen när du slutat mecka med moppar och odlat fjunmustasch.
Snorunge.

Uhum? Förstår inte ditt resonemang, vem säger att man har samma ekonomiska situation om två år, min kommer öka markant i positiv riktning, men har en lång utbildning bakom mig som inte direkt generat i undansparade pengar
Citera
2009-08-27, 14:10
Medlem
Citat:
Uhum? Förstår inte ditt resonemang, vem säger att man har samma ekonomiska situation om två år, min kommer öka markant i positiv riktning, men har en lång utbildning bakom mig som inte direkt generat i undansparade pengar

Ponera att du blir allvarligt sjuk i samband med en bostadsbubbla spricker? Du kommer inte kunna få ut en saftig lön och ditt hus är numera kraftigt överbelånat så att marknadspriset inte täcker lånen. Mer otroliga saker än det händer dagligen. Alla vill vi jämna ut inkomstnivån över livet men hur högt är det värt att satsa?
Citera
2009-08-27, 14:27
Medlem
EddieShredders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Velon
Ponera att du blir allvarligt sjuk i samband med en bostadsbubbla spricker? Du kommer inte kunna få ut en saftig lön och ditt hus är numera kraftigt överbelånat så att marknadspriset inte täcker lånen. Mer otroliga saker än det händer dagligen. Alla vill vi jämna ut inkomstnivån över livet men hur högt är det värt att satsa?

Jag har inga planer att köpa ett hus i ett område där priserna kommer toksjunka. Har ett litet billigt hus på g i ett mkt expansivt område. Alla kan bli sjuka, men skulle varje låntagares kalkyl bygga på det skulle 50 % av alla inse att det skulle bli knapert. Tror det dröjer innan vi får se en rejäl räntehöjning, skulle räntorna bli 15 % som på 90-talet skulle hela bostadsmarkanden gå omkull såklart
Citera
2009-08-27, 15:42
Medlem
JackBlacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GJJ
Lånade hela summan på Länsförsäkringar, så de är inte benhårda på kontantinsatsen i alla fall.
Frågan är NÄR du lånade pengar. Sedan finanskrisen började har långivarna blivit mycket hårdare. Kan man inte spara ihop till 200 000 så ska man nog inte heller lånat till en bostad...
Citera
2009-08-28, 01:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JackBlack
Kan man inte spara ihop till 200 000 så ska man nog inte heller lånat till en bostad...
Det här kanske kommer som en chock för dig men, alla hus i Sverige ligger inte i två miljoners-klassen...
Citera
2009-08-28, 01:15
Medlem
Farmstars avatar
Citat:

http://www.finansportalen.se/bolan.htm

- SBAB
- Ikano Bank
- Freedom Finance
- Nordnet

Ovanstående verkar belåna upp till 95% av bostadens värde.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in