2009-08-27, 02:10
Medlem
Trance_Nations avatar
Som sagt, Jag har planerat att på något sätt ta bort strängen på kuken. Läste att man kunde göra hål och sedan knyta en fiskelina så "skärs" den av såsmåningom, är det bättre än att bara ta en sax och klippa?

Behöver jag oroa mig mycket över inflamation och liknande?

Vad skall jag rengöra med?

/TN
Citera
2009-08-28, 17:09
Medlem
MisterToms avatar
OT raderat. posta vettiga svar eller posta inte alls! Tillsägelserna åker fram annars. /mod
Citera
2009-08-28, 17:10
Medlem
Tölps avatar
Ramlade en gång med cykeln när jag var mindre och fick typ styret rakt upp i skrevet Cyklade iväg hem och skulle in på toan för att pissa. Precis när trycket lättas känner jag att det svider till som fan men får fortsätta att plåga mig. "Strängen" hade då släppt lite ifrån fästet. Så om du har otur så kan det svida

Sen så bör det väl läka ihop rätt snabbt igen när du drar tillbaka förhuden?
Citera
2009-08-28, 17:11
Medlem
EvilAnnanass avatar
Kan du förklara varför du ska göra det? Tycker det borde göra fruktansvärt ont... Dock har de personern som inte har den kvar sagt att det inte känns så mycket, men då är det ingen som klipps själv...
Citera
2009-08-29, 02:01
Medlem
kalletows avatar
jag har gått i samma banor som dig då jag hade en frenum förr,
läkningen har gått fel och nu är det mer som ett hål, har inte kvar piercingen men hålet kvarstår.

jag frågade en läkare som sa att det är bara att du kommer in så tar vi bort den, inget mer med det.
Sen frågade jag en kirurg som sa att för fan ta inte bort den, sy igen hålet istället, tydligen så är den där lilla strängen viktigare an vad man tror, han sa att den är satt där för att den ska sitta där liksom, den behövs.

Du kan tydligen stuka eventuellt bryta ballen så mycket lättare om du tar bort den, jag ska så igen den istället,

sorry för den taskiga svenskan, full
Citera
2009-08-29, 04:08
Medlem
Knulla av den
Citera
2009-08-29, 20:19
Medlem
Har för mig att jag sätt en person som just klippte strängen, och sedan brände för att det inte skulle läka igen, såsom med en tungklyvning... Gör det inte själv ! ( om du inte e piercare/bodymoddare såklart )
Citera
2009-08-31, 02:13
Medlem
Trance_Nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EvilAnnanas
Kan du förklara varför du ska göra det? Tycker det borde göra fruktansvärt ont... Dock har de personern som inte har den kvar sagt att det inte känns så mycket, men då är det ingen som klipps själv...

Mjodå, jag kan inte dra ner förhuden helt utan att strängen tar i o börjar dra ner ollonet, inte najs.. ang att de gör ont skiter jag i.

Citat:
Ursprungligen postat av kalletow
jag har gått i samma banor som dig då jag hade en frenum förr,
läkningen har gått fel och nu är det mer som ett hål, har inte kvar piercingen men hålet kvarstår.

jag frågade en läkare som sa att det är bara att du kommer in så tar vi bort den, inget mer med det.
Sen frågade jag en kirurg som sa att för fan ta inte bort den, sy igen hålet istället, tydligen så är den där lilla strängen viktigare an vad man tror, han sa att den är satt där för att den ska sitta där liksom, den behövs.

Du kan tydligen stuka eventuellt bryta ballen så mycket lättare om du tar bort den, jag ska så igen den istället,

sorry för den taskiga svenskan, full

Haha hurfan kan man stuka/bryta kuken? Trodde de bara var ben man kunde bryta
Hade inte kirurgen någon anledningn till att den sitter där?

Citat:
Ursprungligen postat av BPEC
Har för mig att jag sätt en person som just klippte strängen, och sedan brände för att det inte skulle läka igen, såsom med en tungklyvning... Gör det inte själv ! ( om du inte e piercare/bodymoddare såklart )

Det låter som ett bra tips, varför skulle jag inte göra det själv? bara o ta en sax, klippa av, torka bort blodet sen bränna på med en lödkolv eller nått?
Citera
2009-08-31, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trance_Nation
Det låter som ett bra tips, varför skulle jag inte göra det själv? bara o ta en sax, klippa av, torka bort blodet sen bränna på med en lödkolv eller nått?
Nej du ska fan heller bränna någonting alls!!!

Bränner du är risken för en hård ärrvävnad stor så åk och prata med närmsta moddare. Calm i Stockholm, Federal i Linköping, Anatomorph i Malmö och eventuellt Eightzero i Skövde kan nog hjälpa dig.
Citera
2009-09-01, 01:04
Medlem
gurkkungens avatar
Citat:
Mjodå, jag kan inte dra ner förhuden helt utan att strängen tar i o börjar dra ner ollonet, inte najs.. ang att de gör ont skiter jag i.

Men om det är ett problem för dig som typ begränsar när du t.ex. ska ha sex så kan du ju antagligen gå till husläkarmottagningen som slussar dig vidare till någon som jobbar med genital plastikkirurgi.

/gurkkungen
Citera
2009-09-01, 03:36
Medlem
Trance_Nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quid

Nej du ska fan heller bränna någonting alls!!!

Bränner du är risken för en hård ärrvävnad stor så åk och prata med närmsta moddare. Calm i Stockholm, Federal i Linköping, Anatomorph i Malmö och eventuellt Eightzero i Skövde kan nog hjälpa dig.

Okej, Stockholm är nära o bra, men tvivlar på att jag vågar låta någon annan göra det

Så, ska ja skära själv är det bäst att inte bränna, vad gör man istället för att det inte skall läka ihop igen?

Citat:
Ursprungligen postat av gurkkungen
Men om det är ett problem för dig som typ begränsar när du t.ex. ska ha sex så kan du ju antagligen gå till husläkarmottagningen som slussar dig vidare till någon som jobbar med genital plastikkirurgi.

/gurkkungen

Plastkirurgi låter dyrt..
Citera
2009-09-01, 19:56
Medlem
Citat:
Så, ska ja skära själv är det bäst att inte bränna, vad gör man istället för att det inte skall läka ihop igen?
Bränner gör vissa för att kontrollera blödningen inte för att snabbläka såret.

Frenum kommer inte växa ut igen om du snittar i det så åk och köp en skalpell på Clas Ohlson och sen en förpackning eller två med sterila kompresser på Apoteket samt lite kirurgtejp och kör hårt, kom bara ihåg att lägga upp bilder på det hela i bildtråden.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in