Flashback bygger pepparkakshus!
2009-08-27, 00:28
Medlem
Var inne på Lidl och köpte sprejbart espressoskum för några veckor sen och det var smidigt och fint. Passar skitbra till vanligt kaffe också. De har inte haft varan inne sedan dess. Någon som vet vart man kan köpa sånt? Har letat förgäves, vait inne på en massa olika Lidl och ingen har den längre.
Citera
2009-08-27, 07:28
Medlem
FF0000s avatar
Ica.
Citera
2009-08-27, 11:22
Medlem
Va?!!??!!
Nä, förlåt - jag måste säga det igen - Va??!!??!??!!
Är det här någon skum produkt (nej, ingen särskrivning) som man använder om man inte får en bra crema på sin espresso? Eller är det capuccionskum som avses? Är det någon som kan länka till det här, det verkar ju vara det bästa sedan färdigblandad äggröra på tetra!
Citera
2009-08-27, 12:34
Medlem
meepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av reference
Va?!!??!!
Nä, förlåt - jag måste säga det igen - Va??!!??!??!!
Är det här någon skum produkt (nej, ingen särskrivning) som man använder om man inte får en bra crema på sin espresso? Eller är det capuccionskum som avses? Är det någon som kan länka till det här, det verkar ju vara det bästa sedan färdigblandad äggröra på tetra!

Det är skummad mjölk i sprejflaska.
Citera
2009-08-27, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av meeper
Aha! Kall skummad möjlk i sprayflaska. Nä, nu låter det inte så spännande längre.
Citera
2009-08-27, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av meeper

Ja, precis. Det var det nog ja. Smakar väldigt krämigt ändå asså.

Och detta kan man alltså köpa på Ica? Det var som fan. Antar det står vid mejerivarorna då va? Tror jag kollat efter det innan men måste ha missat. Tack!
Citera
2009-08-27, 18:24
Medlem
FF0000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Badkarslabbet
Ja, precis. Det var det nog ja. Smakar väldigt krämigt ändå asså.

Och detta kan man alltså köpa på Ica? Det var som fan. Antar det står vid mejerivarorna då va? Tror jag kollat efter det innan men måste ha missat. Tack!

Brukar stå vid spraygrädden. Så, någonstans vid mejerier (eller glass).
Citera
2009-08-27, 23:28
Medlem
meepers avatar
I min butik står den tillsammans med kaffet, i samma hylla som syrups och liknande. Precis bredvid det kaffe som jag brukar köpa. Den står alltså inte i kyldisken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in