2009-08-29, 19:56
Medlem
zaturn87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tonaldin
Nej men jag tror verkligen att detta är fabricerat. Eller finns det bevis för att SS män kastade in barn i kremeringsugnar och sådant?

Kommentera hans påstående om att han överlevde ca 9 olika lägren, plus ghettot plus dödsmarschen? Jag skulle ge honom mindre än 1 % chans att överleva alla dessa saker. Han lyckades ju även ''fly'' från en gaskammare, enligt han själv.

Och det är just därför de lyckades döda över 6 miljoner människor...
7.2 om man räknar med alla handikappade, zigenare och slaver...

Historien om Sepp och barnen som fröst fast vid fötterna innan de gasades har bekräftats från flera håll sen finns ju dokumentationen som de Allierade kom över från Wannsee mötet från 1942 mellan alla staffmedlemmar.

Grymheterna som nazisterna gjorde har bevisats.

Jag går lite Off nu men jag tror en utav anledningarna till varför man idag ska vara mer skeptisk är för att man idag har en negativ syn på Israel och hur de behandlar omvärlden så därför för att reta dem så går man och blir semi-förnekare...
Senast redigerad av zaturn87 2009-08-29 kl. 20:00.
Citera
2009-08-29, 22:21
Medlem
unsungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zaturn87

Tja, därom tvistar de lärde..
Citera
2009-08-29, 23:20
Medlem
felias avatar
Citat:

Det är inte längre sex miljoner det är numera under fyra miljoner och det är inte människor det judar om man tror på bluffen. Zigenare och slaver är det väl ingen som saknar...

Citat:
Historien om Sepp och barnen som fröst fast vid fötterna innan de gasades har bekräftats från flera håll sen finns ju dokumentationen som de Allierade kom över från Wannsee mötet från 1942 mellan alla staffmedlemmar.

Vilka håll har bekräftat Sepp och vilka barn frös fast med fötterna?

Vad står det i Wannseeprotokollet? Vad är en staffmedlem?

Citat:
Grymheterna som nazisterna gjorde har bevisats.

Vilka var grymheterna och var finns bevisen?

Citat:
Jag går lite Off nu men jag tror en utav anledningarna till varför man idag ska vara mer skeptisk är för att man idag har en negativ syn på Israel och hur de behandlar omvärlden så därför för att reta dem så går man och blir semi-förnekare...

Reta Israel??? Semiförnekare??? Tänk vilket bryderi små judinnor får när man inte snyftar över guds utvalda offerfolk.
Senast redigerad av felia 2009-08-29 kl. 23:38. Anledning: dubbla qutes raderade
Citera
2009-08-30, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av felia
Det är inte längre sex miljoner det är numera under fyra miljoner och det är inte människor det judar om man tror på bluffen. Zigenare och slaver är det väl ingen som saknar...

Gør du alltså skillnad på mænniskor och judar? Ær inte judar mænniskor menar du...?

Tror du inte anhøriga till de som dødats saknar dem, oavsett om de var zigenare slaver eller vad som helst?

Dr Tinnitus
Citera
2009-08-30, 00:22
Medlem
Citat:

Nu har du ju verkligen visat på vilken oerhørt låg nivå du ær på.....

Menar du att du ær helt ovetande om att nazisterna har en enorm skuldbørda vad gæller grymheter de utsatt folk før? Vi talar alltså om både sitt eget folk, tyskarna, samt alla andra som de hærjade med.

Nazisterna øppnade ju t ex Dachau och dit tvångsdeporterades och internerades folk som var oønskade eller obekvæma av nazisterna. Det handlade om allt från homosexuella till intellektuella. Dessa tvingades till så hårt slavarbete och annan misær vad gæller mat och hygieniska førhållanden, samt misshandel och tortyr, att dødstalen før Dachau (som inte var ett dødslæger) ændå var graverande høga.

Utøver det så finns det ju, æven om vi skulle bortse från rena dødslæger och gaskammare, en oerhørd mængd odiskutabla fakta om att mænniskor från alla møjliga håll i europa har tvångsdeporterats till olika læger (det fanns væl nærmare 1000 koncentrationslæger under nazisternas styre) dær det under både insamlande deportation och internering dog folk genom undernæring slavarbete usla sanitæra førhållanden, misshandel tortyr, dødsmarcher, arkebuseringar och fan vet allt.

Fan, hela detta forum kryllar ju av exempel på all jævelskap som nazisterna åsamkade både sitt eget tyska folk och andra folk/mænniskor runt om i europa. Det ær sannerligen inte konstig att nazizmen idag ær rena krækmedlet før tyskarna sjælva i allmænhet. De ser ju det som en mycket mørk era i deras historia som de gærna hade vela ha ogord om de kunnat backa tiden. I princip alla tyskar jag talat med anser att Hitler och nazismen var ett stort misstag att slæppa till makten, och att nazisterna førstørde tyskland och dess anseende.

Dr Tinnitus
Citera
2009-08-30, 00:24
Medlem
felias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Gør du alltså skillnad på mænniskor och judar? Ær inte judar mænniskor menar du...?

Tror du inte anhøriga till de som dødats saknar dem, oavsett om de var zigenare slaver eller vad som helst?

Dr Tinnitus

Nej, jag gör inte skillnad på människor och människor. Det gör däremot judendomen. Har vi inte redan konstaterat det?
Citera
2009-08-30, 02:59
Medlem
felias avatar
Citat:
Nix, vad jag kan se så ær jag on topic. Då jag svarade på och motargumenterade på påståenden du gjort om det som tråden handlar om.

Dæremot torde det vara du som ær OT då mitt tangentbord eller folks ev. problem med verb har ytterligt føga med trådens topic att gøra.

Jag noterar æven att du unviker att kommentera det jag skrev om nazisternas grymheter, trots att du frågade "vilka grymheter".

Dr Tinnitus

Tråden handlar om en förintelseöverlevare. Jag frågade zaturn87 vilka judar som bekräftat att "Sepp" gjort konfetti av ett judebarn. Till detta hörde den sedvanliga nazidemoniseringen som du nu hävdar är topic. Är jag förvånad?

Ditt solkiga tangentbord är helt riktigt inte topic, det var bara en reflexion då norska bokstäver torde utgöra ett regelbrott enär språket på FB skall vara svenska med svenska bokstäver.

De påstådda grymheter du radar upp och vill ha svar på är inte topic. Frågeställningen om grymheter paketerades och adresserades till zaturn87 där slutstationen är dennes totala ignorans och löjeväckande slutsats. Du kan givetvis göra personen ifråga sällskap för du uppfyller sannerligen kriterierna för en Shoavåldtäkt (dumknullade offer) men det är fortfarande inte topic. Kanske en moderator kan förklara för dig.
Citera
2009-08-30, 04:26
Medlem
BlizzardKings avatar
Citat:
Följdfråga; anser judar i allmänhet att icke-judar är ’människor’?
Citera
2009-08-30, 04:32
Medlem
Citat:
Tråden handlar om en förintelseöverlevare. Jag frågade zaturn87 vilka judar som bekräftat att "Sepp" gjort konfetti av ett judebarn. Till detta hörde den sedvanliga nazidemoniseringen som du nu hävdar är topic. Är jag förvånad?

De påstådda grymheter du radar upp och vill ha svar på är inte topic. Frågeställningen om grymheter paketerades och adresserades till zaturn87 där slutstationen är dennes totala ignorans och löjeväckande slutsats. Du kan givetvis göra personen ifråga sällskap för du uppfyller sannerligen kriterierna för en Shoavåldtäkt (dumknullade offer) men det är fortfarande inte topic. Kanske en moderator kan förklara för dig.

Så nær du då skriver nedanstående inlægg till zaturn87 så ær jag automatiskt totalt førbjuden att svara på den fråga jag fetat och understrukit i citeringen??

Vill du vænligen i fortsættningen lista vilka forumdeltagare som får svara på dina inlægg...

Citat:

Vilka håll har bekräftat Sepp och vilka barn frös fast med fötterna?

Vad står det i Wannseeprotokollet? Vad är en staffmedlem?

Reta Israel??? Semiförnekare??? Tänk vilket bryderi små judinnor får när man inte snyftar över guds utvalda offerfolk.

Nu nær du har så svårt att hålla dig till topic som fortsætter væl jag på topic.

Nær det gæller øverlevare så ær det ju så att det mesta de vittnar om kan styrkas på ett eller flera sætt. T ex så ær det många som vittnar om liknande upplevda saker, t o m från førøvarnas sida.

Att det sen kan tyckas vara otroliga saker kan ju ha att gøra med att få av oss i dessa trådar sjælva har varit ens i nærheten att uppleva de fasor som krig och elænde kan utsætta folk før. Men vi kan ju bara se till "vanligt hederligt" fotbollshuliganvåld, eller vad sk. vanligt folk kan gøra mot andra mænniskor vilken vanlig helg som helst i landet. Folk blir mørdade, nedsparkade, ihjælslagna, torterade, knivstuckna, skjutna och fan vet allt. Så varfør skulle det vara så jækla omøjligt att någon råsælle till SS-vakt skulle kunna gøra rent groteska saker mot folk/fångar under nåt så hemskt som ett værldskrig. Du vet, krig kan locka fram det værsta ur folk.

Sen ang. ituslitandet av babyn, så vet vi ju inte exakt i detalj hur det gick till. Hur stort var barnet? Slets en arm urled eller itu eller bort? Ett ben? Delades kroppen och hur/var? Vi kan æven återgå och funder på det jag tidigare skrev hur olika folk kan beskriva samma upplevelse i ord. Låt mig førklar igen, æven om jag tror att du inte kan eller ens vill førsøka førstå.

Hær på jobbet så fick en arbetare ett finger i klæm rætt rejælt før en dryg vecka sen, riskerade faktiskt amputation av en del av fingret. Nu var det ett arbetslag som utførde ett jobb så ca 5 personer var sjælva vittnen till hændelsen. Nær dessa 5 personer återger denna hændelse så ær historien inte 100% lika. Dærfør att alla stod inte på exakt samma stælle och såg dærmed inte vad som hænde från samma håll. Dessutom så berættar de på olika sætt och med olika ord. En sæger klæmde fingrarna så det spack, en annan sæger att han skar upp fingret, en tredje att han mosade fingrarna och en att han krossade handen. De har också olika åsikt om hur mycket det blødde och hur stor skadan var och alla var inte ens sækra på om det var høger eller vænster han eller hur många fingrar som skadades. Nær vi nu har facit i hand, så var inte skadan så illa som man først trodde och som det såg ut, trots att han kom i klæm mellan ett 1000 kg tungt rør och en stålbalk. Man kunde rædda fingret och det utan men.

Om vi nu skulle ta oss ann detta på ditt/revisionisters sætt så skulle væl du/ni hævda att det inte ens hænt, før det låter ju otroligt och vittnena ær ju inte eniga m.m.

Saken ær ju den att man inte alltid kan tolka vad vittnen sæger helt ordagrannt. Nær ett vittne sæger att bilen kørde jættefort och ett annat att bilen kom i 200 så kan man anta att det handlar om en bil som kørde ovanligt fort, och har man sen bromsspår som indikerar 150 kmh så bekræftar ju det vittnenas upplevelse.

Så, vittnen till førintelsen, øverlevare från olika læger, som reser runt och berættar sina upplevelser kanske gør det på ett målande sætt, kanske med beskrivande ord som inte alltid ær exakt på pricken vad som hænde, ja precis så som vi alla ofta gør nær vi berættar før folk vad vi varit med om. T ex om jag sæger att jag sopade omkull en bråkig fyllskalle, så betyder det inte att jag drog omkull honom med just en sopkvast..... Hænger du med...? Antagligen inte....

Dr Tinnitus
Citera
2009-08-30, 04:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlizzardKing
Följdfråga; anser judar i allmänhet att icke-judar är ’människor’?

Det kan diskuteras ja, det ær nog lite både och det beroende på hur hængivna judendomen de ær och kanske var de bor och verkar i samhællet. Å andra sidan så ær det væl inte helt ovanligt i olika religioner att anse att "vi" ær OK och andra folkgrupper och religioner inte ær OK, eller hur...?

Vi bør hur som helst inte dra allt vad judar heter øver en och samma kam, før då bør vi væl æven dra t ex alla revisionister øver en och samma kam, eller...? Och då det ær ett obestridligt faktum att mången revisionist i værlden ær pro-nazistiska, så ær væl alla revisionister det? Ja om vi ska anvænda kammen på samma sætt på alla....?

Så vad sæger du? Ska vi dra alla judar, och revisionister och andra øver samma kam? Eller ska vi sæga "fy" bara åt de judar som ær dumma och till de revisionister som frotterar sig med och ær pro-nazistiska? Vilket tycker du ær vettigast?

Dr Tinnitus
Citera
2009-08-30, 04:45
Medlem
BlizzardKings avatar
Citat:
Det kan diskuteras ja, det ær nog lite både och det beroende på hur hængivna judendomen de ær och kanske var de bor och verkar i samhællet. Å andra sidan så ær det væl inte helt ovanligt i olika religioner att anse att "vi" ær OK och andra folkgrupper och religioner inte ær OK, eller hur...?

Vi bør hur som helst inte dra allt vad judar heter øver en och samma kam, før då bør vi væl æven dra t ex alla revisionister øver en och samma kam, eller...? Och då det ær ett obestridligt faktum att mången revisionist i værlden ær pro-nazistiska, så ær væl alla revisionister det? Ja om vi ska anvænda kammen på samma sætt på alla....?

Så vad sæger du? Ska vi dra alla judar, och revisionister och andra øver samma kam? Eller ska vi sæga "fy" bara åt de judar som ær dumma och till de revisionister som frotterar sig med och ær pro-nazistiska? Vilket tycker du ær vettigast?
Det är inte frågan!
Jag undrar varför du tycks tillåta judar att ha en speciell term för icke-judar och om du kan ge ett exempel på någon annan religion där samma fenomen förekommer?
Citera
2009-08-30, 05:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlizzardKing
Det är inte frågan!
Jag undrar varför du tycks tillåta judar att ha en speciell term för icke-judar och om du kan ge ett exempel på någon annan religion där samma fenomen förekommer?

Jo det ær frågan før jag stællde den till dig, har du svårt att førstå?

Jag svarade dessutom rætt utførligt på din fråga, så varfør svarar inte du på min fråga...? Blev den før obekvæm så det blev læge att dodga och slingra sig...?

Sen ær du på væg att gå OT som vanligt, och dessutom far med osanning. Før var i hela friden har jag tillåtit judar att tycka si eller så om andra, citera gærna... Det enda jag gjorde var att konstatera att sådan førekommer, inte att jag gillar det eller uppmanar till det.

Exempel på annan religion dær samma fenomen førekommer? Tja, tillhør muslimer samma religion som judar? Om inte så har vi ju ett exempel redan dær, och det har tydligt visats i ett dokumentærprogram i SVT før ca 1-2 år sedan. Vill du ha mer så kan du ju studera svenska kyrkan och vår egen religion, så kommer du høgst sannolikt att træffa på att man inte alltid anser att alla mænniskor och religioner ær lika bra som den egna.

Dessutom så ær det væl ett vælkænt faktum att de flesta krig och oroligheter i værlden beror på religion och pengar. Hur var det nu på t ex Nordirland?

Dr Tinnitus
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in