Citat:
Ursprungligen postat av felia
Tråden handlar om en förintelseöverlevare. Jag frågade zaturn87 vilka judar som bekräftat att "Sepp" gjort konfetti av ett judebarn. Till detta hörde den sedvanliga nazidemoniseringen som du nu hävdar är topic. Är jag förvånad?
De påstådda grymheter du radar upp och vill ha svar på är inte topic. Frågeställningen om grymheter paketerades och adresserades till zaturn87 där slutstationen är dennes totala ignorans och löjeväckande slutsats. Du kan givetvis göra personen ifråga sällskap för du uppfyller sannerligen kriterierna för en Shoavåldtäkt (dumknullade offer) men det är fortfarande inte topic. Kanske en moderator kan förklara för dig.
Så nær du då skriver nedanstående inlægg till zaturn87 så ær jag automatiskt totalt førbjuden att svara på den fråga jag fetat och understrukit i citeringen??
Vill du vænligen i fortsættningen lista vilka forumdeltagare som får svara på dina inlægg...
Citat:
Ursprungligen postat av felia
Det är inte längre sex miljoner det är numera under fyra miljoner och det är inte människor det judar om man tror på bluffen. Zigenare och slaver är det väl ingen som saknar...
Vilka håll har bekräftat Sepp och vilka barn frös fast med fötterna?
Vad står det i Wannseeprotokollet? Vad är en staffmedlem?
Vilka var grymheterna och var finns bevisen?
Reta Israel??? Semiförnekare??? Tänk vilket bryderi små judinnor får när man inte snyftar över guds utvalda offerfolk.
Nu nær du har så svårt att hålla dig till topic som fortsætter væl jag på topic.
Nær det gæller øverlevare så ær det ju så att det mesta de vittnar om kan styrkas på ett eller flera sætt. T ex så ær det många som vittnar om liknande upplevda saker, t o m från førøvarnas sida.
Att det sen kan tyckas vara otroliga saker kan ju ha att gøra med att få av oss i dessa trådar sjælva har varit ens i nærheten att uppleva de fasor som krig och elænde kan utsætta folk før. Men vi kan ju bara se till "vanligt hederligt" fotbollshuliganvåld, eller vad sk. vanligt folk kan gøra mot andra mænniskor vilken vanlig helg som helst i landet. Folk blir mørdade, nedsparkade, ihjælslagna, torterade, knivstuckna, skjutna och fan vet allt. Så varfør skulle det vara så jækla omøjligt att någon råsælle till SS-vakt skulle kunna gøra rent groteska saker mot folk/fångar under nåt så hemskt som ett værldskrig. Du vet, krig kan locka fram det værsta ur folk.
Sen ang. ituslitandet av babyn, så vet vi ju inte exakt i detalj hur det gick till. Hur stort var barnet? Slets en arm urled eller itu eller bort? Ett ben? Delades kroppen och hur/var? Vi kan æven återgå och funder på det jag tidigare skrev hur olika folk kan beskriva samma upplevelse i ord. Låt mig førklar igen, æven om jag tror att du inte kan eller ens vill førsøka førstå.
Hær på jobbet så fick en arbetare ett finger i klæm rætt rejælt før en dryg vecka sen, riskerade faktiskt amputation av en del av fingret. Nu var det ett arbetslag som utførde ett jobb så ca 5 personer var sjælva vittnen till hændelsen. Nær dessa 5 personer återger denna hændelse så ær historien inte 100% lika. Dærfør att alla stod inte på exakt samma stælle och såg dærmed inte vad som hænde från samma håll. Dessutom så berættar de på olika sætt och med olika ord. En sæger klæmde fingrarna så det spack, en annan sæger att han skar upp fingret, en tredje att han mosade fingrarna och en att han krossade handen. De har också olika åsikt om hur mycket det blødde och hur stor skadan var och alla var inte ens sækra på om det var høger eller vænster han eller hur många fingrar som skadades. Nær vi nu har facit i hand, så var inte skadan så illa som man først trodde och som det såg ut, trots att han kom i klæm mellan ett 1000 kg tungt rør och en stålbalk. Man kunde rædda fingret och det utan men.
Om vi nu skulle ta oss ann detta på ditt/revisionisters sætt så skulle væl du/ni hævda att det inte ens hænt, før det låter ju otroligt och vittnena ær ju inte eniga m.m.
Saken ær ju den att man inte alltid kan tolka vad vittnen sæger helt ordagrannt. Nær ett vittne sæger att bilen kørde jættefort och ett annat att bilen kom i 200 så kan man anta att det handlar om en bil som kørde ovanligt fort, och har man sen bromsspår som indikerar 150 kmh så bekræftar ju det vittnenas upplevelse.
Så, vittnen till førintelsen, øverlevare från olika læger, som reser runt och berættar sina upplevelser kanske gør det på ett målande sætt, kanske med beskrivande ord som inte alltid ær exakt på pricken vad som hænde, ja precis så som vi alla ofta gør nær vi berættar før folk vad vi varit med om. T ex om jag sæger att jag sopade omkull en bråkig fyllskalle, så betyder det inte att jag drog omkull honom med just en sopkvast..... Hænger du med...? Antagligen inte....
Dr Tinnitus