2011-08-08, 01:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tonaldin
Gubben menade också saker som att nazisterna ofta trakaserade gradvida kvinnor genom att brutalt misshandla dem, spotta på dem och ibland döda dem, ibland slog de bebisars huvuden i betongväggar och annat.

Detta var ett litet axplock av allt han hade att säga, han pratade i hela 2 timmar och det var bara en massa historier som dessa. Hur hög sanningshalt är dessa uppgifter tror ni? Hände sådana här saker på riktigt eller är det fabrikation från hans sida?

.

Låter alldeles för osannolikt! Att Nazisterna misshandla gravida kvinnor och döda småbarn är ju bara absurt! De hade bättre saker för sig. T.ex. det här: http://sv.wikipedia.org/wiki/Oradour-sur-Glane

Nej, du grabben. Gubben snackar dynga. Nazisterna behandlade människor med värdighet. T.ex. så lät de judarna ta en dusch när de anlänt till arbetslägrena.

btw så var samma gubbe på min högstadieskola 1999. Minns exakt dem sakerna du berättar om.
Jag tyckte han var en jättedålig föreläsare. När han snyftgrät så kändes det manusbundet.
Störde mig mycket på det. Han hade säkert dragit samma historia 10 000 gånger innan vi fick höra den. Grät han varje gång då också eller?
Citera
2011-08-08, 09:10
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skommet

Nej, du grabben. Gubben snackar dynga. Nazisterna behandlade människor med värdighet.
T.ex. så lät de judarna ta en dusch när de anlänt till arbetslägrena.

Värdighet?
Under vilken sten kom du framkrypandes ifrån?

/VV
Citera
2011-08-08, 11:00
Medlem
felias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vänlige Viktor
Värdighet?
Under vilken sten kom du framkrypandes ifrån?

/VV

Såja lille Viktor, alla har rätt till en åsikt. Även intoleranta stollar som dig. För att återgå till topic, om Grocher plagierat och fantiserat ihop sin bok (som han säljer till ovetandes skolungdomar), förtjänar han någon som helst tilltro? Kan du som är förintelsetroende förklara hur lipjuden kan ljuga om förintelsen? Är inte förintelsen helig? Och en "överlevande" jude dessutom, undrar vilka stenar dem härbärgerar under?
Citera
2011-08-08, 11:51
Medlem
Personligen så tror jag att han i stort talar sanning, och händelserna är korrekta. Dock är jag rätt övertygad om att vissa berättelser är "saltade" för underhållnings/chockvärde.

Har själv haft en föreläsning med mannen.
Citera
2011-08-08, 12:27
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av felia
Såja lille Viktor, alla har rätt till en åsikt. Även intoleranta stollar som dig. För att återgå till topic, om Grocher plagierat och fantiserat ihop sin bok (som han säljer till ovetandes skolungdomar), förtjänar han någon som helst tilltro? Kan du som är förintelsetroende förklara hur lipjuden kan ljuga om förintelsen? Är inte förintelsen helig? Och en "överlevande" jude dessutom, undrar vilka stenar dem härbärgerar under?

Ovetande skolungdomar klarar av vissa delar av både det svenska språket och historieundervisningen.
De har dessutom en viss intellektuell spänst som gör att de kan ta upp vad som är relevant.

Om det finns detaljer som är fel gör oftast ingenting, men grava felaktigheter borde tas bort i den nya upplagan.

/VV
Citera
2011-08-08, 13:37
Medlem
felias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vänlige Viktor
Ovetande skolungdomar klarar av vissa delar av både det svenska språket och historieundervisningen.
De har dessutom en viss intellektuell spänst som gör att de kan ta upp vad som är relevant.

Om det finns detaljer som är fel gör oftast ingenting, men grava felaktigheter borde tas bort i den nya upplagan.

/VV

Det verkar som om du hela tiden undviker att svara på de primära frågorna och söker avleda debatten genom att hitta grammatiska och politiska oväsentligheter. Det är olustigt när en ohederlig person, som du, svänger sig med uttryck som "intellektuell spänst" när du återigen visar prov på att vara en intolerant och fördomsfull liten skit. Det verkar rätt utsiktslöst att fråga en förintelselögnare, som du, vad han anser om en annan förintelselögnare. Du verkar dessutom inte ens vilja diskutera detta för att försöka hålla din solkiga fasad uppe.

Hur kan "överlevaren" Grocher, som numera även är en överbevisad lögnare, plagiera fiktiva berättelser och ljuga om sina upplevelser?
Citera
2011-08-08, 17:50
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skommet
Låter alldeles för osannolikt! Att Nazisterna misshandla gravida kvinnor och döda småbarn är ju bara absurt! De hade bättre saker för sig. T.ex. det här: http://sv.wikipedia.org/wiki/Oradour-sur-Glane

Nej, du grabben. Gubben snackar dynga. Nazisterna behandlade människor med värdighet. T.ex. så lät de judarna ta en dusch när de anlänt till arbetslägrena.

btw så var samma gubbe på min högstadieskola 1999. Minns exakt dem sakerna du berättar om.
Jag tyckte han var en jättedålig föreläsare. När han snyftgrät så kändes det manusbundet.
Störde mig mycket på det. Han hade säkert dragit samma historia 10 000 gånger innan vi fick höra den. Grät han varje gång då också eller?

Varför skulle de behandlas med värdighet? De var ju dömda brottslningar, och bestraffades därefter som sådana också.

http://www.youtube.com/watch?v=ytBCZRKwuho&feature=related värdigt??? pfff...
Citera
2011-08-08, 18:07
Medlem
Vad jag ser när jag ser videon eller filmen är magra människor eller fångar som går omkring och skelett av människor, men ingen som förklarar att skeletten kan vara varifrån som hellst och de vandrande skeletten kan vara från ett läger i krigets slutskede, då maten tog slut och sjukdomar härjade.
Det är inte bara så att man sjunger om " dont forget about me", man måste förklara också. Men det är ju just såhär propagandan fungerar.
Citera
2011-08-09, 17:56
Medlem
unsungs avatar
OT raderat

// moderator
Citera
2011-08-11, 22:41
Medlem
Keruacs avatar
Just denna delen med alla dessa "Förintelseöverlevare" som genom åren har fått förpesta våra ungdomars skolor med deras sjuka lögner. Givetvis helt oemotsagda - Borde vara intressant att analysera.

Hur ställer sig dom ansvariga för denna cirkusen så här i efterhand?
Vilket ansvar känner diverse lärare som släppte fram dessa mytomaner och lögnare typ Fred Schiefler?
http://www.youtube.com/watch?v=pTrJPYDOt6M

Här finns en hel tråd om vad jag talar om.
https://www.flashback.org/t297930

Snacka om skuldbeläggande och om att ljuga hejvilt.
Det var ju rena Pravda metoder!

Att bara ha mage att pracka på våra barn/ungdomar dessa sjuka lögnerna om några miljoner "förintade" judar och zigenare för att våra barn/ungdomar ska acceptera att deras vita länder blir förpestade av en massa negrer och andra icke vitt pack!

För handen på hjärtat - Det exakt vad det handlar om -Skuldbeläggande och politik.
Senast redigerad av Keruac 2011-08-11 kl. 22:55.
Citera
2011-08-26, 18:26
Medlem
SjooSandstroms avatar
Du, TS pratar om att Sepp ska ha slitit sönder ett barn. Det han kan ha menat kan ha varit att nazisten slet sönder lederna på barnet. Detta är inte speciellt svårt att göra, inte ens på en vuxen människa.
Citera
2011-08-26, 20:18
Medlem
WERYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tonaldin
Hände sådana här saker på riktigt eller är det fabrikation från hans sida?
Han är en av de kändaste påstodda överlevarna från förintelsen och reser runt varje vecka till olika skolor i Sverige, han har även skrivit en egen bok som heter ''jag överlevde''

Det händer hela tiden och förintelsen under WW2 var knappast den första av sitt slag där man använde sig av brutalitet för att förgöra sina motståndare. Själv har jag träffat två olika överlevare från förintelsen, en som hade föreläsning på den skola jag gick högstadiet på, en annan som föreläste på gymnasiet där jag gick några år senare

Så förintelse och övervåld brukas hela tiden i krig och i blodbad. Det har förekommit så många gånger i historien att det mer eller mindre är att betrakta som regel, snarare än undantag
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in