2010-04-21, 20:34
Medlem
VonGerstenbergs avatar
Är det ingen som bevittnat berättelsen om grässoppan som Benny föreläsaren berättat om? Enligt honom var den så kallade grässoppan, som var gjord på endast vatten och grässtrån, den enda föda man fick i dödslägrena.
Citat:
Deras mat bestod av grässoppa med rester. Tre gånger var han nära att dö men hade tur. Tillsammans lyckades de sova i omgångar, tio minuter var när de gick för att förflyttas till ett annat läger. Hans bror och kompis höll hans armar på axlarna medan Benny gick och sov samtidigt.

http://webnews.textalk.com/se/article.php?id=253999
Citera
2010-04-21, 20:44
Medlem
Panter49s avatar
Det stämmer nog det han berättade. Det hände sjuka saker i lägren.
Ett tillägg....Det var inte bara judar som satt i lägren. Där fanns bl.a. Tyskar, Engelsmän, Fransmän, Homosexuella, psykiskt sjuka, fysisk handikappade, politiska fångar, fackföreningsfolk, kommunister, anarkister, missbrukare.....
Enklare skrivet - alla - som på något sätt kunde tänkas vara ett hot mot Hitlers politik.
Citera
2010-04-24, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CaesarDavid
Vakten Sepps handling (som jag helst vill slippa tänka på igen) var med största säkerhet möjlig och inte helt osannolik, utifrån de fysiska och psykiska förutsättningarna. Så det håller inte att avfärda hela berättelsen genom att hävda att just denna handling skulle vara omöjlig eller alltför osannolik.

Huvuvida Grocher verkligen bevittnade en sådan handling, eller om han bara hört berättas om den i andra hand, är en annan fråga, som ingen annan än Grocher själv kan svara på. Men som man säger: "Skillnaden mellan sanning och fiktion, är att fiktion måste verka trovärdig."

Och även om vi skulle få bevis för hypotesen att Grocher broderat ut sin berättelse, så skulle inte det motbevisa gaskamrarna eller antalet dödsoffer.

Och om det vore så att Grocher skulle drivas av sin avsky mot tyskar i allmänhet (inte bara nazister eller SS-män), så är han ganska ensam. Andra namnkunniga överlevare i Sverige som Sioma Zubicky, Ferenc Göndör, Jerzy Einhorn och Cordelia Edvardsson har varit minst sagt tydliga med att de inte har några sådana aversioner mot det tyska folket.

Att folk ljuger är också en sak som är relativt vanlig. Jag har inget vidare stort kontaktnät men har ändå stött på och bekantat mig med 3 mytomaner. Dock har jag aldrig träffat någon som slitit isär ett barn, så om man ska gå på vad som är mest sannorlikt så är det ju långt mycket mer sannorlikt att gubben ljuger.

Det finns mycket som är riktigt larvigt inom hela föreintelsegrejen faktiskt, vilket är lite synd efterosm det förlöjligar de saker som troligtvis hände också. Det som allra mest får mig att skaratta med hela grejern är att det alltid ska skrivas med "och SS gjorde allt de kunde för att dölja sina gärningar". Vem fan planerar att utrota miljontals människor och sen tror att man kan vara hemlig med det? :P
Citera
2010-05-15, 14:08
Medlem
unsungs avatar
OT raderat!

// moderator
Citera
2010-05-15, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tonaldin
Förr inte så länge sedan besöktes min skola av en man som hette Mietek Grocher, en polsk jude som säger sig ha överlevt förintelsen. Han påstod en rad intressanta saker, som jag själv tvivlar på har skett då det lå..

Visst var det för jävligt att så många människor mördades, det säger jag ingenting om.

De här föreläsarna har jag dock inte mycket till övers för. De tillåts helt utan att ifrågasättas åka runt i hela Sverige och lura i tusentals barn en massa historier.

Visst kan det vara sant, är så fallet så tycker jag dock att historierna bör verifieras av vittnen INNAN man skickar ut dem till barn som sväljer med hull och hår utan att tveka.

Att det sedan inte finns någon som föreläser om hur det var att vara muslim på balkan, eller i Guantanamo, förrädare i Sovjet etc. är för jävligt.
Citera
2010-05-15, 14:11
Medlem
milkmannenknas avatar
Citat:
Men det där med att SS män bara sprang in på ett sjukhus och skjöt ihjäl alla kvinnor där kan väl inte stämma?

Han påstod dessutom att nazisterna kastade in eldbomber i ett hus och att folk hoppade ur från övervåningsfönstret för att överleva elden, när de gjorde det så använde nazisterna dem som en slags ''lek'' och testade vem som kunde träffa flest med vapnen när de var i luften.

Allt detta låter enligt mig rätt så otroligt, eller gjorde nazisterna sådana grejer?

Sedan påstod gubben att han överlevde massvis med olika förintelselägren, han överlevde även ett år i ett ghetto i Warzawa, lyckades fly från en gaskammare och han överlevde även dödsmarschen. Allt detta kan han fan inte ha överlevt utan jag tror att han ''förbättrar'' sin historia rätt mycket.

Du behöver kolla fler dokumentärer och läsa mer böcker min vän. Det förekom de mest sjuka sakerna du kan tänka dig.
Citera
2010-05-15, 14:51
Medlem
felias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av milkmannenkna
Du behöver kolla fler dokumentärer och läsa mer böcker min vän. Det förekom de mest sjuka sakerna du kan tänka dig.

Vilka "dokumentärer" och vilka böcker verifierar Mietek Grochers lögner? Du kanske borde ta och läsa några vittnesmål innan du uttalar dig i ämnet.
Citera
2010-05-15, 15:48
Medlem
milkmannenknas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av felia
Vilka "dokumentärer" och vilka böcker verifierar Mietek Grochers lögner? Du kanske borde ta och läsa några vittnesmål innan du uttalar dig i ämnet.

Vet inte om just hans historier är sanna, och det skrev jag inte heller.. Jag skrev dock:
Citat:
Det förekom de mest sjuka sakerna du kan tänka dig.
Citera
2010-06-27, 04:30
Medlem
Merkwurdigliebes avatar
(Det är möjligt att detta redan har sagts på de 40 sidorna som jag inte orkade läsa igenom.)
Citat:
Förr inte så länge sedan besöktes min skola av en man som hette Mietek Grocher, en polsk jude som säger sig ha överlevt förintelsen. Han påstod en rad intressanta saker, som jag själv tvivlar på har skett då det låter för sjukt.

Det allra sjukaste och mest otroliga var att han påstod att en nazist vid namn Sepp hade sagt åt en judisk kvinna att ge ifrån sitt barn då den skulle till gaskammaren, då kvinnan upprepade gånger avviserade detta krav tog då denna nazist vid namn Sepp barnet från kvinnan och slet barnet i två delar, drog i benen och armarna och slet itu barnet. Dett kan väl inte stämma? Är det fysiskt möjligt?

En annan mysko sak han berättade var att han lyckades fly ur en gaskammare i Maidanek. Han påstod att han lyckades fly genom att en officer började prata med en annan officer och tog några steg bort och just i det ögonblicket lyckades han slinka i väg från dem och fly sitt ''öde''. Han menade att officeraren inte vågade då han hade fått allvarliga reprimander som han kallade det.

Gubben menade också saker som att nazisterna ofta trakaserade gradvida kvinnor genom att brutalt misshandla dem, spotta på dem och ibland döda dem, ibland slog de bebisars huvuden i betongväggar och annat.

Detta var ett litet axplock av allt han hade att säga, han pratade i hela 2 timmar och det var bara en massa historier som dessa. Hur hög sanningshalt är dessa uppgifter tror ni? Hände sådana här saker på riktigt eller är det fabrikation från hans sida?

Han är en av de kändaste påstodda överlevarna från förintelsen och reser runt varje vecka till olika skolor i Sverige, han har även skrivit en egen bok som heter ''jag överlevde''.
Exakt de sakerna har jag läst i "Om detta må ni berätta" - sossepropagandan som de skickade ut till alla familjer eller vilka nu målgruppen var för ett par år sedan. Det skulle vara ett väldigt sammanträffande, såvida inte samma person intervjuades i samband med att boken skrevs, eller att det var standardpraxis att slita sönder spädbarn på mitten.

Fysiskt möjligt eller inte: Vet du hur det går till när man sliter ut bebisar med sugklocka? Det kan vara extremt våldsamt (så att man undrar om det ska komma ut ett avslitet huvud eller ett helt barn) och barnen klarar sig oftast ändå. Det krävs en hel del för att en bebis ska gå av på mitten, även en nyfödd en.

Oavsett om Förintelsen inträffade eller inte tror jag att det finns ganska många judar som livnär sig på att åka runt och låtsas vara överlevare.
Citera
2010-06-27, 23:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Panter49
Det stämmer nog det han berättade. Det hände sjuka saker i lägren.
Ett tillägg....Det var inte bara judar som satt i lägren. Där fanns bl.a. Tyskar, Engelsmän, Fransmän, Homosexuella, psykiskt sjuka, fysisk handikappade, politiska fångar, fackföreningsfolk, kommunister, anarkister, missbrukare.....
Enklare skrivet - alla - som på något sätt kunde tänkas vara ett hot mot Hitlers politik.

Du tror på ren lögn, ser att du har svalt judepropagandan som media har matat oss med.
Citera
2010-06-27, 23:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av milkmannenkna

Det förekom inget sådant, förintelsen är den största myt man har lyckats koka ihop inom mänsklighetens historia.
Citera
2010-06-27, 23:56
Bannlyst
Det finns inget sådant som en förintelseöverlevare, bara en kosmopolitjude med en bra berättelse.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in