2009-10-06, 11:42
Medlem
felias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Vad är det för typ av källa du efterfrågar? En prislista över judiska föredragshållare? En webadress visande någon skolförvaltnings upplistade föredragsbudget? En skolas kontoutdrag som av outgrundlig anledning skulle finnas att beskåda på nätet?

Hur lär man ut ett pennfodral förresten?

Eftersom som du deklarerat svaret på gåtan vill jag naturligtvis veta hur och var du hittat summan som du anger som korrekt.

Kanske finns kurser i Rehnlandet för pennfodral. du om någon borde veta.
Citera
2009-10-06, 11:45
Medlem
BlizzardKings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vänlige Viktor
Så du inser nu iallafall att du gjorde bort dig när du inte klarade av att leta fram sedelbuntsskribenten.
Inte det minsta. De som gjort bort sig är ju du och andra gapiga gaskammarförsvarare enär ni bär er åt som naiva tjurskallar och enbart riktar in er på att skjuta budbäraren, om budbäraren inte råkat heta Grocher eller Göndör förstås. Deras sagor sväljer och försvarar ni som vore det vedertagen oantastlig sanning.

Men jag förlåter er, eftersom inga bevis för gaskammare eller andra genocidala myter överhuvudtaget existerar.
Citat:
Ironi?
Tror du verkligen felia är ironisk när han ljuger ihop sina falska insuinationer om judar?
Eller kanske blev felia torterad?
Den möjligheten brukar ni ju också dra till med när ni inte har fog för era inlägg.
Ja, ironi, men du förstår inte termens betydelse när det kommer till "förintelseöverlevares" lögner. Alla med logiskt och kritiskt tänkande inser ironin, inte minst när en av dina bundsförvanter börjar yra om ”förmögenheter”. Debatten är förlorad kära Vänlighet!
Citera
2009-10-06, 11:57
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vänlige Viktor
---
Då återstår det bara en gammal man som upplevt fasorna i krigets Tyskland.
---

Tyvärr har ju etniska tyskar och andra offer för den judiska bolsjevismens och den anglo-amerikanska internationella finansalliansens folkmord i Europa under och efter andra världskriget inte tillåtits uppträda i decennier på svenska skolor - medan varje tvivelaktig jude man kunnat uppbåda ivrigt anlitats för att indoktrinera etniskt svenska barn med en imaginär "skuld" för att den gråtmilt tyskhatande juden tvingades kroppsarbeta i koncentrationsläger och på fabriker. Det har varit en strikt judisk business och propagandashow.
Nu tvivlar jag i och för sig också starkt på att exempelvis en svensk frivillig Waffen-SS-veteran eller en tysk soldat som tillfångatogs på Östfronten skulle vilja åka runt som dessa vandrande lipjudar och försöka framkalla tårar hos korkade svennebrudar och sympati hos PK-lealösa och obildbara lärarkollegier.
Historieundervisning ska handla om bevisbara fakta och övergripande hållbara ideologineutrala analyser förmedlade i läromedel av högsta kvalitet, varken tid eller pengar ska läggas på några slemmiga showgubbars tendentiösa och sakligt felaktiga egosjälvförhävelse.

"Jag överlevde Mietek Grocher, Ferenc Göndör, Sioma Zubicky och Benny Grünfeld: en svensk patriots skolminnen".
Senast redigerad av Ezzelino 2009-10-06 kl. 12:10.
Citera
2009-10-06, 12:32
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
Tyvärr har ju etniska tyskar och andra offer för den judiska bolsjevismens och den anglo-amerikanska internationella finansalliansens folkmord i Europa under och efter andra världskriget inte tillåtits uppträda i decennier på svenska skolor -

Vilka personer talar du om här?
Ta gärna med källorna för dina påståenden om att några inte tillåtits uppträda.
Om du inte finner några källor så bespar oss från ironi- eller satirsnacket.

/VV
Citera
2009-10-06, 13:07
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av felia
Eftersom som du deklarerat svaret på gåtan vill jag naturligtvis veta hur och var du hittat summan som du anger som korrekt.

Kanske finns kurser i Rehnlandet för pennfodral. du om någon borde veta.
Då jag har daglig kontakt med det svenska utbildningsväsendet (vilket du aldrig i hela ditt liv tycks ha haft) råkar jag vara bekant med dylika detaljer.

Det är möjligt att nätet någonstans innehåller verifikat på att en föredragshållare får några tusen för ett par lektioners jobb men jag orkar inte leta upp det och jag ger fan i vad du tror om saken.
Citera
2009-10-06, 13:30
Medlem
d00rkeys avatar
Citat:
Så det här skulle göra mig till en lögnare...

Nåväl, jag vet att du inte begriper vare sig satir eller ironi och har grava problem med läsförståelsen. Med hjälp av dina vänner i lynchmobben blir det inga problem att fabricera grundlösa anklagelser mot meningsmotståndare och du är ju ett ynklig litet kräk som gärna hetsas att visa upp din fördomsfulla personlighet. Nästa gång ( jag lovar att det blir fler gånger) skiter jag helt enkelt i att fråga vad du inte begriper och försöka förklara för dig. Dra upp dina nerdragna brallor och försvinn ur min åsyn.
Sprider man bara lögner, ljugerier och osanningar så kan man inte kalla det satir och ironi bara för att försöka rädda ansiktet i efterhand.. Lögner och osanningar är helt enkelt bara fel, felia!

Så dra du upp dina egna nerdragna och nersketna brunbyxor!
Citera
2009-10-06, 13:33
Medlem
BlizzardKings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av d00rkey
Sprider man bara lögner, ljugerier och osanningar så kan man inte kalla det satir och ironi bara för att försöka rädda ansiktet i efterhand.. Lögner och osanningar är helt enkelt bara fel, felia!

Så dra du upp dina egna nerdragna och nersketna brunbyxor!
Så Grocher och Göndör et al är satiriska ironiker? Intressant vinkel från en gaskammarapologet.
Citera
2009-10-06, 13:41
Medlem
felias avatar
Citat:
Då jag har daglig kontakt med det svenska utbildningsväsendet (vilket du aldrig i hela ditt liv tycks ha haft) råkar jag vara bekant med dylika detaljer.

Det är möjligt att nätet någonstans innehåller verifikat på att en föredragshållare får några tusen för ett par lektioners jobb men jag orkar inte leta upp det och jag ger fan i vad du tror om saken.

Råkar vara "bekant", då är det bara att plocka fram uppgifterna med källhänvisning eller packa och dra. Sen skiter jag i vad fan du ids göra, sitter du och bräker ur dig en massa skit du inte kan styrka kan du knipa ihop arslet.
Citera
2009-10-06, 13:45
Medlem
d00rkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlizzardKing
Så Grocher och Göndör et al är satiriska ironiker? Intressant vinkel från en gaskammarapologet.
Jag har aldrig sett eller hört någon av dem påstå sig vara "satiriska ironiker"..
Citera
2009-10-06, 13:47
Medlem
Citat:
Är du från vettet? Tänk lite.
Jag kan garantera dig att ingen budget i våra ekonomiskt hårt pressade skolor inrymmer möjligheter att vräka ut de belopp du gissar på. 1500-2500 kr för 3-4 lektioners arbete (inklusive skollunch) lyder det rätta svaret på gåtan.
Jag pratade precis med min far som är lärare. Han hade inga exakta sifrror att meddela men intressant nog sa han att de senaste åren hade hans skola fått ställa in den årliga överlevaren eftersom det citat: "blev för dyrt". Min uppskattning är förmodligen i överkant, men helt klart handlar det om mer pengar än ett par tusen.
Citera
2009-10-06, 13:55
Medlem
felias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av d00rkey
Jag har aldrig sett eller hört någon av dem påstå sig vara "satiriska ironiker"..

Du kan ju prova att läsa deras vittnesmål innan du uttalar dig.
Citera
2009-10-06, 14:14
Medlem
d00rkeys avatar
Citat:
Du kan ju prova att läsa deras vittnesmål innan du uttalar dig.
Om du inte förstår skillnaden så är det inget som jag kan, eller i vart fall vill eller orkar, förklara. Dessvärre.

Edit: Eller du kanske har något konkret, typ svart på vitt, där någon av dem säger sig vara satiriska och/eller ironiska?!?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in