2009-09-01, 22:15
Medlem
SoTireds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mamub
För att annars skulle en del säga att hon var en sån där jävla kärring som tar barnen i från pappan och ser barnen som sin egendom? Det är ju något som påtalas ofta nu för tiden.

Att ta med sig någon kanske retade upp honom ännu mer och skulle göra att han hämnades på barnen? Kan hon ha tänkt så.

Tyvärr finns det kvinnor som gör på det viset. Jag känner till ett par fall och känner alltså personerna i fråga. Man kan bara undra hur fan dom tänker.

I det här fallet framstår ju MH som en riktig psykopat. MH:s föräldrar har bidragit genom att underhålla galenskapen som fått råda i familjen. I deras ögon var nog FS något av en fiende till familjen.
Citera
2009-09-01, 22:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SoTired
Tyvärr finns det kvinnor som gör på det viset. Jag känner till ett par fall och känner alltså personerna i fråga. Man kan bara undra hur fan dom tänker.

I det här fallet framstår ju MH som en riktig psykopat. MH:s föräldrar har bidragit genom att underhålla galenskapen som fått råda i familjen. I deras ögon var nog FS något av en fiende till familjen.

Javisst finns det såna varelser och de är helt sjuka i skallen. Men när det här slängs fram i tid och otid drabbar de ju de som verkligen behöver separera och ta avstånd från fadern. Bäst är ju att inte säga nånting om såna saker förrän man vet säkert hur det är. Det finns ju som sagt män som faktiskt misshandlar och till slut har ihjäl sina tjejer. Att dessa mammor försöker få ensam vårdnad om barnen är ju inget konstigt.

Ja farföräldrarna verkar ha varit helt skadade i bollen de med. Och tantan ska vara psykolog.
Citera
2009-09-01, 22:44
Medlem
Tuesdays avatar
Citat:

Ja farföräldrarna verkar ha varit helt skadade i bollen de med. Och tantan ska vara psykolog.

Det hjälper inte när de är hemmablinda. Jag har stött på en hel del till synes märkliga fall, där t ex socialsekreterare respektive barnläkare som handlägger, respektive skriver intyg i, barnaärenden vittnar i rätten till sitt eget barns fördel när den vuxna sonen/dottern står åtalad för sexbrott mot/misshandel av det lilla barnbarnet. Fall där det är tydligt för alla och envar, utom just den som vi tycker borde se det bäst - fall där fängelse utdöms.
Citera
2009-09-01, 22:47
Medlem
SoTireds avatar
Citat:
Javisst finns det såna varelser och de är helt sjuka i skallen. Men när det här slängs fram i tid och otid drabbar de ju de som verkligen behöver separera och ta avstånd från fadern. Bäst är ju att inte säga nånting om såna saker förrän man vet säkert hur det är. Det finns ju som sagt män som faktiskt misshandlar och till slut har ihjäl sina tjejer. Att dessa mammor försöker få ensam vårdnad om barnen är ju inget konstigt.

Jag känner som sagt till ett par fall där det är kvinnan som är störd och har hållit undan barnet från pappan trots att pappan fått vårdnaden enligt TR-dom. Det är ingen myt, sånna kvinnor finns på riktigt.
Typen att mannen ger sig på kvinnan på olika sätt är inget nytt. Här gick det käpprätt åt helvete.
Citera
2009-09-01, 22:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tuesday
Det hjälper inte när de är hemmablinda. Jag har stött på en hel del till synes märkliga fall, där t ex socialsekreterare respektive barnläkare som handlägger, respektive skriver intyg i, barnaärenden vittnar i rätten till sitt eget barns fördel när den vuxna sonen/dottern står åtalad för sexbrott mot/misshandel av det lilla barnbarnet. Fall där det är tydligt för alla och envar, utom just den som vi tycker borde se det bäst - fall där fängelse utdöms.

Ja nog måste de vara hemmablinda alltid. Man blir väldigt nyfiken på om det alltid varit så så ungen fått för fria händer eller om det är resultatet av att ha fått ett barn som beter sig så fel att det blir svårt att acceptera. Det är förstås olika i olika familjer, man undrar hur det var här.
Citera
2009-09-01, 22:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SoTired
Jag känner som sagt till ett par fall där det är kvinnan som är störd och har hållit undan barnet från pappan trots att pappan fått vårdnaden enligt TR-dom. Det är ingen myt, sånna kvinnor finns på riktigt.
Typen att mannen ger sig på kvinnan på olika sätt är inget nytt. Här gick det käpprätt åt helvete.

Nej oh nej, det är absolut ingen myt. Vad jag menar bara att det är svårt att veta när en kvinna försöker få ensam vårdnad, vad det beror på. Att inte döma i förväg. Varken åt ena eller andra hållet.

Här verkar ju pappan och hans föräldrar vara riktigt störda allihop, osagt om det är pappan/sonen som har fått alla att bli tokiga eller om det är föräldrarna som varit det från början och förstört för sonen. Hur mycket genetik det är inblandat vet man inte heller. De kanske är födda såna en del i den släkten eller i alla fall den familjen.
Citera
2009-09-01, 22:56
Medlem
SoTireds avatar
Citat:
Nej oh nej, det är absolut ingen myt. Vad jag menar bara att det är svårt att veta när en kvinna försöker få ensam vårdnad, vad det beror på. Att inte döma i förväg. Varken åt ena eller andra hållet.

Här verkar ju pappan och hans föräldrar vara riktigt störda allihop, osagt om det är pappan/sonen som har fått alla att bli tokiga eller om det är föräldrarna som varit det från början och förstört för sonen. Hur mycket genetik det är inblandat vet man inte heller. De kanske är födda såna en del i den släkten eller i alla fall den familjen.

Sant !!!
Citera
2009-09-02, 00:41
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alexander Lias
Åh men gud. Jag trodde min poäng var hur tydlig som helst. Jag saxar mig själv.

Jag lägger till; Läs innan du tänker. Tänk innan du skriver.

Fast det spelar liksom ingen roll. Jag menade inte att du försvarade GM, jag menar bara att även om han känt så, så berättigar det inte dådet i mina ögon. Här handlar det inte om att jag ska läsa innan jag tänker, tänka innan jag skriver. Jag känner verkligen så. Även när jag tänkt efter
Citera
2009-09-02, 02:48
Medlem
TigerKids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Tack för det, Tuesday!

Vad kan man säga?

Varför varför varför åkte hon till gården när hon kände oro för vad han skulle kunna ta sig till? Varför varför varför tog hon inte med sig några vänner?
Inte för att skuldbelägga henne alltså, men om hon hade gjort det så hade hon kanske varit i livet nu.

Nu spekulerar jag bara men han kan ju ha använt barnen som gisslan. Hon var kanske orolig för deras säkerhet om han blev uppretad?
Citera
2009-09-02, 08:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Tack för det, Tuesday!

Vad kan man säga?

Varför varför varför åkte hon till gården när hon kände oro för vad han skulle kunna ta sig till? Varför varför varför tog hon inte med sig några vänner?
Inte för att skuldbelägga henne alltså, men om hon hade gjort det så hade hon kanske varit i livet nu.

Varför tänker DU inte efter och skaffar dig KUNSKAP istället!
Har omgivningen god koll och begriper skillnaden på gärningsmän och brottsoffer och upptäcker misshandel som ofta pågår i många år i olika förklädnader.Kan VI se och hjälpa kvinnor /män så de överlever.

Hon levde aldrig under mordhot så hur kan du TRO att hon skulle veta att hon skulle DÖ?
Citera
2009-09-02, 09:16
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaPenelope
Varför tänker DU inte efter och skaffar dig KUNSKAP istället!
Har omgivningen god koll och begriper skillnaden på gärningsmän och brottsoffer och upptäcker misshandel som ofta pågår i många år i olika förklädnader.Kan VI se och hjälpa kvinnor /män så de överlever.

Hon levde aldrig under mordhot så hur kan du TRO att hon skulle veta att hon skulle DÖ?
Öh, har du följt den här tråden?

Han har ju både hotat henne och brukat våld förr. Hon var orolig för att han skulle slå ihjäl henne.
När hon skulle åka till gården (där hon blev ihjälslagen när hon kom fram) så sade hon till sin mamma eller kompis (har glömt vilket) att det inte alls kändes bra.
Citera
2009-09-02, 10:01
Bannlyst
Hon dog.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här