2009-08-28, 15:57
Medlem
Tuesdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nagellack
Som jag förstått det satt kvinnan och ett av barnen i bilen när han drämde sönder biltaket med traktorskopan. Det kallar jag ett fullständigt sjukligt beteende.

När ska detta ha hänt, och är det polisanmält?
Citera
2009-08-28, 16:02
Medlem
Enligt tidigare inlägg i tråden hade han bara något "bilrelaterat" brott i registret, så det har nog inte anmälts. Kan tillägga att hon var gravid då det hände...
Citera
2009-08-28, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tuesday
När ska detta ha hänt, och är det polisanmält?

https://www.flashback.org/showpost....&postcount=135
Citera
2009-08-28, 16:06
Medlem
Funderar också på det. Som det framstod av de lokala nyheterna i Norrbotten var händelsen dock inte polisanmäld, men vänner och bekanta kände till det inträffade.
Citera
2009-08-28, 16:11
Medlem
Vad tror ni att det kommer bli för längd på straffet? 10-15 års fängelse?

Förresten varför är det så svårt att skärpa straffen på grova brott i Sverige när i princip alla "normala personer"(räknar inte in politiker här) är för det?
Citera
2009-08-28, 16:16
Medlem
Babsies avatar
Är det bara jag som inbillar mig, eller har det inte varit sjukt många kvinnor som blivit mördade i sommar? tycker att jag har läst om ett nytt mord var och varannan dag senaste tiden.
Citera
2009-08-28, 16:32
Bannlyst
jag läser om detta med blandade känslor. första tanken var att hon var ett jävla svin som ville ta barnen ifrån honom och nästan förtjänade att bli dödad. känner inte till bakgrunden till detta, men känslan är ändå att tjejjerna nästan jämt får som dom vill i vårdnadstvister hos tingsrätten, vilket ju är käpprätt åt helvete. kan verkligen förstå hatet GM måste ha känt när han fick beskedet och jag skulle troligen också ge tillbaka jävligt hårt. tror inte att jag skulle kunna döda nån men helt säkert är att hon skulle få betala ett högt pris för den gravt kränkande stölden.

På FB framstår ju GM som ett praktsvin som varit våldsam och dyl och då blir ju hela saken så mycket svårare och kanske var det rätt att ta ifrån honom ungarna, men jag känner mej ändå skeptisk till detta pga att tingsrätterna alltid går på morsornas sida av nån jävla anledning.
Citera
2009-08-28, 16:40
Medlem
flexators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cating
Aftonbladet har bestämt sig att skriva om mordet :
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article5704596.ab

Planerat...

"
...
Hon vågade aldrig vara ensam med honom. En gång när han var där tog han flickan och bara sprang därifrån, säger Anne-Marie.

I förrgår, när tingsrättens interimistiska beslut kom, var sonen hemma hos sin pappa. Efter någon timme ringde 37-åringen och sa att hon skulle komma och hämta honom direkt.

Frida tvekade, men han insisterade.

– Det här känns inte bra, sa Frida innan hon satte sig i bilen med dottern.

Enligt vittnen hann Frida bara kliva ur sin blå Mercedes innan 37-åringen kom springande från huset. Strax därefter låg Frida på marken. "

Hur fan fick hon 2 barn med GM om dom inte var ensamma?
Citera
2009-08-28, 16:51
Medlem
slemmigsnigels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lee-Clayton
Vad tror ni att det kommer bli för längd på straffet? 10-15 års fängelse?

Förresten varför är det så svårt att skärpa straffen på grova brott i Sverige när i princip alla "normala personer"(räknar inte in politiker här) är för det?

Kommer han undan med dråp blir det bara 6-10 år. I praktiken 2/3 av det. Helt sjukt är det!

Jämför med t.ex. detta:
http://www.metro.se/se/article/2008/02/11/18/2548-45/

Varför det är såhär skulle jag också vilja veta. Man kan bara konstatera att döda sin partner är en mindre förseelse och inte i klass med allvarligare brott som skattefusk och narkotikaförsäljning.
Citera
2009-08-28, 16:53
Medlem
Scania-Vabiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babsie
Är det bara jag som inbillar mig, eller har det inte varit sjukt många kvinnor som blivit mördade i sommar? tycker att jag har läst om ett nytt mord var och varannan dag senaste tiden.

Tyvärr är det väl så att du har rätt. Förr var vi rädda om "Töserna" och dom var väl mer eller mindre fridlysta. Fan tog den man som gav sig på en kvinna för det var mycket simpelt. För att dra en liknelse, så är det så i djurens väld också, ett handjur ger sig inte på ett hondjurr, där finns respekten kvar,
Citera
2009-08-28, 17:51
Medlem
reemkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ghjkiuyt
jag läser om detta med blandade känslor. första tanken var att hon var ett jävla svin som ville ta barnen ifrån honom och nästan förtjänade att bli dödad. känner inte till bakgrunden till detta, men känslan är ändå att tjejjerna nästan jämt får som dom vill i vårdnadstvister hos tingsrätten, vilket ju är käpprätt åt helvete. kan verkligen förstå hatet GM måste ha känt när han fick beskedet och jag skulle troligen också ge tillbaka jävligt hårt. tror inte att jag skulle kunna döda nån men helt säkert är att hon skulle få betala ett högt pris för den gravt kränkande stölden.

På FB framstår ju GM som ett praktsvin som varit våldsam och dyl och då blir ju hela saken så mycket svårare och kanske var det rätt att ta ifrån honom ungarna, men jag känner mej ändå skeptisk till detta pga att tingsrätterna alltid går på morsornas sida av nån jävla anledning.
Där har du ju helt fel. Det är extremt svårt att få enskild vårdnad. Sen finns det ju fall där pappor som dräpt sina barns mammor efter avtjänat straff fått vårdnaden. Allt för att inte kränka den lättkränkta pappan, kanske...?
Citera
2009-08-28, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flexator
Hur fan fick hon 2 barn med GM om dom inte var ensamma?

Jag tror nog mamman avser situationen efter att relationen tog slut.

För övrigt har jag all förståelse i världen för att kvinnor som fått bilen förstörd med en traktorskopa medan de och barnen befunnit sig i den sedan kämpar för att bli vårdnadshavare. Att det sedan finns pappor som döms ut som föräldrar enbart pga att sitt kön är fruktansvärt, men hör inte hemma i en diskussion om våldsamma män.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in