2012-08-22, 23:31
Medlem
Smackiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av s-erendipity
Haha, tack så mycket! Du råkar inte ha några tips på bra lärare för JIKen? Jag känner mig något lost

Har själv inte haft någon av dessa som lärare, men jag har hört att Maria Lamm är riktigt bra och Rolf Höök brukar vara populär, hans grupp blev fylld på snabbt i våras.
Citera
2012-08-22, 23:36
Medlem
namgrebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lindgren08
...vet bara med säkerhet att det är en stor fest den sjunde som jag planerar att besöka. Väl mött

Håll utkik efter en dryg jävel som gillar att förklara för stackars jikare vem som blir ihop med vem och vem som hoppar av! Eller nä, jag ska nog hålla låg profil i år, målar kanske en flashback-katt på handen dock!

Citat:
Ursprungligen postat av Lindgren08
Edit: Med det sagt, kan någon snäll från SU rekommendera lärare till C2? Fått väldigt blandat resultat från bekanta på senare terminer.

Konrad Lundberg är för jävligt skön, påläst och kunnig, och lite cynisk, vilket jag gillar. Ser ut som en representant för exit och röker som en borstbindare gör han också. Min syrra som är ekonom har också haft honom och tycker samma sak, till och med mina f.d arbetskollegor har haft honom och håller med! Det enda jag kan tänka mig är att om man är lite åt det idealistiska hippehållet så kanske han inte faller i smaken, och sen gillar han inte rättegångsspelet heller men man förstår varför något år senare.

Citat:
Haha, tack så mycket! Du råkar inte ha några tips på bra lärare för JIKen? Jag känner mig något lost

Om Radetzki finns kvar bör han vara ditt givna val! Låt dig inte luras av hans långsamma tal, killen är knivskarp och hans sköna uttryck sitter för evigt.

Citat:
Ursprungligen postat av Sobofied
Nu när vi har dig här på tråden, vilken typ av nollningsaktiviteter förekommer? Det står något kort om fadderskap men inte spå mycket mer.

Förmodligen lekar, lite alkohol och lite mer lekar. Förmodligen åt det fånigare hållet. Förmodligen kommer någon överfadder att orera om reccefriden för att sedan vara först i säng med första bästa jikare. Välkommen till juristfabriken! Det bättrar sig.
Senast redigerad av namgreb 2012-08-22 kl. 23:43.
Citera
2012-08-23, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av namgreb
Håll utkik efter en dryg jävel som gillar att förklara för stackars jikare vem som blir ihop med vem och vem som hoppar av! Eller nä, jag ska nog hålla låg profil i år, målar kanske en flashback-katt på handen dock!

Konrad Lundberg är för jävligt skön, påläst och kunnig, och lite cynisk, vilket jag gillar. Ser ut som en representant för exit och röker som en borstbindare gör han också. Min syrra som är ekonom har också haft honom och tycker samma sak, till och med mina f.d arbetskollegor har haft honom och håller med! Det enda jag kan tänka mig är att om man är lite åt det idealistiska hippehållet så kanske han inte faller i smaken, och sen gillar han inte rättegångsspelet heller men man förstår varför något år senare.

Tack för tipset! Har hört om Konrad tidigare, känns som ett klokt val. Är det han som avskyr hovrätten och tidigare faktiskt varit domare? Känns som att det finns något fint skvaller här bakom hehe. Tiderna för hans grupp ligger dessutom 10-12, perfekt.
Citera
2012-08-23, 00:53
Medlem
Sobofieds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av namgreb

Förmodligen lekar, lite alkohol och lite mer lekar. Förmodligen åt det fånigare hållet. Förmodligen kommer någon överfadder att orera om reccefriden för att sedan vara först i säng med första bästa jikare. Välkommen till juristfabriken! Det bättrar sig.

Men det börjar under själva terminen, antar jag? 3 sept och framåt alltså. Jag var lite förvånad för jag antog att det skulle vara under tiden mellan upprop och terminsstart...nu har jag plötsligt massa fri tid. Vilket inte är fel i stockholm såklart, men jag kan alltså med säkerhet försvinna någonstans utan att missa något?
Citera
2012-08-23, 01:32
Medlem
Citat:
Jag rekommenderar Maria Lamm (jag hade henne och hon är väldigt bra), Anna Öster och Rolf Höök!
Senast redigerad av Belzira 2012-08-23 kl. 01:35.
Citera
2012-08-23, 01:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sobofied
Men det börjar under själva terminen, antar jag? 3 sept och framåt alltså. Jag var lite förvånad för jag antog att det skulle vara under tiden mellan upprop och terminsstart...nu har jag plötsligt massa fri tid. Vilket inte är fel i stockholm såklart, men jag kan alltså med säkerhet försvinna någonstans utan att missa något?
Absolut! Om du tittar på schemat så finns det en massa dagar med tider under rubriken "Juridiska Föreningens Introduktionsdagar". Just nu är det bara en massa nonsens, men de kommer att uppdatera med ny information inom kort.
Citera
2012-08-23, 02:07
Medlem
Sobofieds avatar
Ah! Tack så mycket.
Citera
2012-08-23, 12:18
Medlem
Är det bara jag som inte kommer in på FastReg?
Jag har bytt pin-kod, som man skulle göra vid sin första inloggning, men när jag nu klickar på logga in står det endast: "Du saknar giltig registrering".
Citera
2012-08-23, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Seabrook
Är det bara jag som inte kommer in på FastReg?
Jag har bytt pin-kod, som man skulle göra vid sin första inloggning, men när jag nu klickar på logga in står det endast: "Du saknar giltig registrering".

Har samma problem.

Sa hon med glasögonen på uppropet att vi inte skulle behöva registrera oss för kursen själva, utan att dom fixade det efter uppropet?

Kom hem och försökte webregistrera vilket inte gick och så mindes jag att hon sa nånting om att vi inte behövde göra det själva nu. På Juridicums hemsida står det "Gruppvalet sker efter det att du har blivit registrerad genom uppropet." vilket känns lite luddigt.

Skulle också vilja veta när man kommer kunna logga in på FastReg.
Citera
2012-08-23, 13:03
Medlem
För att göra ett extra bra intryck bestämde jag mig för att tappa bort pappret där jag skrev upp informationen som sades på uppropet. Är det någon som kanske skulle kunna skriva upp det viktigaste här?

Angående registreringen så läste jag på pappret om kallelsen till uppropet att det står:
"Registrering på första terminens kurser görs av utbildningskansliet måndagen den 27 augusti"
Betyder detta att DE alltså gör det? Och vi inte behöver lyfta ett finger?
Det står dock, om man går in på sina registreringar på mina sidor på mitt.su.se, att: "för att registrera dig måste du kontakta institutionen som ger kursen". Blir väldigt förvirrad.
Ska vi själva göra denna reg. eller kommer utbildningskansliet göra denna åt oss?
Citera
2012-08-23, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Seabrook
För att göra ett extra bra intryck bestämde jag mig för att tappa bort pappret där jag skrev upp informationen som sades på uppropet. Är det någon som kanske skulle kunna skriva upp det viktigaste här?

Angående registreringen så läste jag på pappret om kallelsen till uppropet att det står:
"Registrering på första terminens kurser görs av utbildningskansliet måndagen den 27 augusti"
Betyder detta att DE alltså gör det? Och vi inte behöver lyfta ett finger?
Det står dock, om man går in på sina registreringar på mina sidor på mitt.su.se, att: "för att registrera dig måste du kontakta institutionen som ger kursen". Blir väldigt förvirrad.
Ska vi själva göra denna reg. eller kommer utbildningskansliet göra denna åt oss?

Alltså, ni är de seriösaste jag någonsin sett. Hade ni med er papper och penna till uppropet, what? Såhär ligger det till. Ni kommer att välja grupper via FastReg. Därefter skall ni följa schemat och gå på undervisningen. Det är allt. Ingen registrering, inget mitt.su.se, inget ringande, ingenting. Bara välja grupper via FastReg på utsatt datum
Citera
2012-08-23, 13:16
Medlem
Seriouslynices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chpmanbuck
Har samma problem.

Sa hon med glasögonen på uppropet att vi inte skulle behöva registrera oss för kursen själva, utan att dom fixade det efter uppropet?

Kom hem och försökte webregistrera vilket inte gick och så mindes jag att hon sa nånting om att vi inte behövde göra det själva nu. På Juridicums hemsida står det "Gruppvalet sker efter det att du har blivit registrerad genom uppropet." vilket känns lite luddigt.

Skulle också vilja veta när man kommer kunna logga in på FastReg.

Hon sa att vi registreras automatiskt på juristprogrammet och alla kurser under T1.

Jag mailade IT-support och amanuens för JIK. IT hänvisade mig tillbaks till juridiska institutionen, och JIK-amanuensen gav mig ett telefonnummer (08-164479) som jag sökt utan framgång, och har nu mailat tillbaks (även det utan framgång hittills).

Uppdatera mig gärna om och isf hur det löser sig för dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in