2009-08-26, 08:12
Medlem
Hur mycket kan man lita på schemat som finns på FastReg? När det inte står något kommer vi ha aktiviteter med faddergrupp eller något åt det hållet? Eller är det tid att disponera själv?
Citera
2010-08-19, 23:12
Medlem
Knuffar upp den här tråden lite och undrar om det är någon som kan berätta lite mer om årets nollning/introduktion för de som börjar juristprogrammet?
Vilka aktiviteter blir det förutom de man hittar på juridicum under JIKen? Blir det fler? Och det här med att välja grupper och allt, hänger inte riktigt med så det vore toppen om någon kunde hjälpa mig att reda ut begreppen
Citera
2010-09-22, 13:25
Medlem
Hej hej,
orkar inte läsa igenom allt, så jag ställer frågan direkt istället.
Körs onsdagspuben fortfarande på allhuset? Någon som vet?
Tack på förhand!
Citera
2012-08-22, 15:00
Medlem
kul att se alla juriststudenter idag på uppropet vid SU Det är inte långt kvar nu innan allt sätter igång nu!
Citera
2012-08-22, 15:28
Medlem
Farenheits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av summer-night
kul att se alla juriststudenter idag på uppropet vid SU Det är inte långt kvar nu innan allt sätter igång nu!

+1 , bara att börja läsa hähä.
Citera
2012-08-22, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av summer-night

Citat:
Ursprungligen postat av Farenheit
+1 , bara att börja läsa hähä.

Håller med! Någon som kommer ihåg när man kunde logga in på Fastreg och registera sig? Visst var det från och med tisdag klockan ett typ? Eller?
Citera
2012-08-22, 17:49
Medlem
Sobofieds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av s-erendipity
Håller med! Någon som kommer ihåg när man kunde logga in på Fastreg och registera sig? Visst var det från och med tisdag klockan ett typ? Eller?

12:00. Undrar om det här var ett försök att få färre att F5:a korrekt tid...hm.
Citera
2012-08-22, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sobofied
12:00. Undrar om det här var ett försök att få färre att F5:a korrekt tid...hm.

Här var vi väldigt misstänksamma... Benefit of the doubt maybe? Nej men, jag antecknade inte och trodde jag skulle komma ihåg eller att det skulle finnas med i bladen/häftet vi fick. Men ja... Det gick ju bra.

Edit: Tack för svaret förresten!
Senast redigerad av s-erendipity 2012-08-22 kl. 18:14.
Citera
2012-08-22, 19:22
Medlem
Seriouslynices avatar
Ni som kom in på reservuppropet på SU idag, kommer ni in på fastreg? Eller kommer SU att behöva någon dag för att registrera?
Citera
2012-08-22, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av s-erendipity
Här var vi väldigt misstänksamma... Benefit of the doubt maybe? Nej men, jag antecknade inte och trodde jag skulle komma ihåg eller att det skulle finnas med i bladen/häftet vi fick. Men ja... Det gick ju bra.

Edit: Tack för svaret förresten!

Ja, gruppvalet via fastreg kommer alltid vara en plåga. Denna första gång ni väljer kommer ni komma in i den grupp ni vill. Därefter (vid följande kurser alltså) tar det cirka 1 sek för grupperna att fyllas och man måste trycka på F5 vid exakt rätt sekund. Välkommen till juristlinjen! Jag ser fram emot att träffa er nya studenter på de kommande aktiviteterna och längre fram för att diskutera den nya studieordningen.

Edit: Med det sagt, kan någon snäll från SU rekommendera lärare till C2? Fått väldigt blandat resultat från bekanta på senare terminer.
Citera
2012-08-22, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lindgren08
Ja, gruppvalet via fastreg kommer alltid vara en plåga. Denna första gång ni väljer kommer ni komma in i den grupp ni vill. Därefter (vid följande kurser alltså) tar det cirka 1 sek för grupperna att fyllas och man måste trycka på F5 vid exakt rätt sekund. Välkommen till juristlinjen! Jag ser fram emot att träffa er nya studenter på de kommande aktiviteterna och längre fram för att diskutera den nya studieordningen.

Edit: Med det sagt, kan någon snäll från SU rekommendera lärare till C2? Fått väldigt blandat resultat från bekanta på senare terminer.

Haha, tack så mycket! Du råkar inte ha några tips på bra lärare för JIKen? Jag känner mig något lost
Citera
2012-08-22, 21:34
Medlem
Sobofieds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lindgren08

Nu när vi har dig här på tråden, vilken typ av nollningsaktiviteter förekommer? Det står något kort om fadderskap men inte spå mycket mer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in