• 1
  • 2
2009-08-25, 11:35
Medlem
baccivorouss avatar
Det är så att jag sitter på en laptop och är nu inne på andra året. Denna Hp dator har redan varit inne två gånger på reparation för moderkortet och överhettning.

Utöver det så har den varit ganska problematisk rent allmänt med ljud, en skärm som inte alltid vill vakna till liv, ett antal crashar osv.

Så nu är min tanke att jag ska ta död på den för att få igenom en reklamation och blåsa detta varuhus som sålt skiten till mig. Min första tanke är att jag ska sätta på en mängd program/spel och sedan täcka över den med en hög täcken eller dylikt och helt enkelt kväva skiten.

Så min fråga till er är vad ni tänker om det eller om ni har några bättre förslag?
Citera
2009-08-25, 13:26
Medlem
sommarlovs avatar
Dessa trådar brukar bli det ena förslagen efter det andra med allt möjligt som högspänning, övervåld och andra kreativa åtgärder...
Citera
2009-08-25, 13:28
Medlem
AnZienTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baccivorous
Det är så att jag sitter på en laptop och är nu inne på andra året. Denna Hp dator har redan varit inne två gånger på reparation för moderkortet och överhettning.

Utöver det så har den varit ganska problematisk rent allmänt med ljud, en skärm som inte alltid vill vakna till liv, ett antal crashar osv.

Så nu är min tanke att jag ska ta död på den för att få igenom en reklamation och blåsa detta varuhus som sålt skiten till mig. Min första tanke är att jag ska sätta på en mängd program/spel och sedan täcka över den med en hög täcken eller dylikt och helt enkelt kväva skiten.

Så min fråga till er är vad ni tänker om det eller om ni har några bättre förslag?

Hur fan hade du tänkt kväva en dator genom att öppna spel och program? Reboot?

Det enda varuhuset kommer att erbjuda dig är en formatering, om det är något mjukvarufel. Annars lagar dom den, om det inte är handhavandefel.
Senast redigerad av AnZienT 2009-08-25 kl. 13:36.
Citera
2009-08-25, 14:27
Medlem
baccivorouss avatar
Jasså? jag sökte runt här men kunde inte finna några liknande trådar.

Kanske ska tillägga att jag köpt den genom min sambo som kom med förslaget om att låta den överhettas igenom att täppa igen fläkten. Så det är väl det som är tanken...
Citera
2009-08-25, 14:30
Medlem
Tror det flesta laptops samt datorer har skydd för överhettning delvis att den stängs av, så kanske inte den bästa iden, släng in skiten i ugnen på 200C* så ska du få se på fan.
Citera
2009-08-25, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rindal
Tror det flesta laptops samt datorer har skydd för överhettning delvis att den stängs av, så kanske inte den bästa iden, släng in skiten i ugnen på 200C* så ska du få se på fan.

HP har det definitivt. Detta vet jag för att min lillebrors dator stängs av helt plötsligt när jag sitter och spelar på den. HP.
Citera
2009-08-25, 14:40
Medlem
asdf011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rindal
Haha, undrar vad som händer med plasten vid 200 grader.
Citera
2009-08-25, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av asdf011
Haha, undrar vad som händer med plasten vid 200 grader.

Hört vid reklamationdisken:

"Jag satt och spela wow sen helt plötsligt så började datorn smälta."
Citera
2009-08-25, 16:08
Medlem
baccivorouss avatar
haha! Ja 200 grader låter inte så hett men det måste ju finnas ngt som kan göras... köra en större magnet rätt över hela skiten?
Citera
2009-08-25, 16:32
Medlem
Twitters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baccivorous
haha! Ja 200 grader låter inte så hett men det måste ju finnas ngt som kan göras... köra en större magnet rätt över hela skiten?
Pajar skärmen i allafall
Citera
2009-08-26, 22:05
Medlem
m0ss avatar
Okej, då vet jag vad jag ska göra om jag får in en HP laptop med smällt plast till jobbet
Citera
2009-08-26, 22:14
Medlem
Kaustis avatar
Vart köpte du datorn? Är det kanske en DV6000 eller en DV9000 du har?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in