2009-03-01, 23:38
Medlem
TIPSET – Slutspelet och kvalserien 2009.

När börjar det?
Första spelet blir Kvartsfinal 1, torsdagen den 5 mars. Play-off 1 spelas inte men däremot kommer Play-off 2 att tippas. Lottningen till KF sker på måndag 2 mars, så den kvällen ska tipset kunna starta.

Vad skiljer sig det här tipset från det förra?
Det kommer att tippas nästan varje dag men med färre matcher vid varje tipstillfälle. Slutspelet kommer varvas med kvalserien som startar 13 mars. Play-off 2 spelas samtidigt som KF 2 och KF 3 så de matcherna åker med i tipset.
Ingen kan förutspå hur många matcher som spelas i slutspelet så därför kan vi inte med säkerhet bestämma hur varje spelomgång ser ut i förväg. Det är upp till varje deltagare att följa med i tråden för få information om kommande spel. Instruktioner om spel anges alltid i tråden.

Regler

1. Anmälan för att tävla
Anmälan för att delta i tävlingen sker genom att helt enkelt lägga in sitt tips. Vill du delta förväntar vi oss att du är aktiv och är med och tippar under hela säsongen. Tänker du bara lämna ett tips i ett infall av lust, är det bättre om du avstår. Eftersom vi aldrig stryker icke aktiva deltagare besparar ni oss en massa onödigt arbete genom att respektera detta.

2. Hur tippar jag?
2.1 Tipset ska lämnas före spelstopp i tråden. Information om vilka spel som gäller redovisas i tråden.
Ett tips sker i form av ett inlägg innehållande matcherna i omgången samt 1, X eller 2 för hur man tror att respektive match slutar vid full tid (60 minuter). (Förlängning räknas inte)

2.2 Vi använder stats.swehockey.se som underlag för matchordning och resultatrapportering.

2.3 Förkortningar såsom FBK, BIF, SAIK etc skippar vi helt enkelt för att göra översikten enklare och för att snabbt kunna räkna ihop varje användares poäng efter omgången är avslutad. Ett korrekt tips ser alltså ut enligt följande:
exempel:
Färjestad - Brynäs 1
Linköping - Timrå X
osv. osv……

3. När ska jag tippa?
Efter varje spelad omgång ges information om nästa spel samt tid för spelstopp. Under denna tidsperiod kan man alltså lägga sitt tips.
Ett sent inlämnat inlägg räknas inte med i omgången. Den tid som gäller är forumtiden.
Ibland omfattar ett spel matcher under två dagar. Även vid sådana tillfällen är det spelstopp som gäller.

Redovisning av resultat sker löpande efter varje omgång. Undantag kan komma ske och meddelas isåfall i tråden.

4. Poäng
Poängen kommer att delas ut i enklast möjliga form, d.v.s. 1 poäng för 1 rätt. Den som samlat flest poäng efter sista omgången har vunnit tävlingen.
Vi gör säkert fel någon gång också men alla fel ska liksom ev. frågor tas via PM med någon av oss ansvariga.

5. Övriga regler
5.1 Diskussioner i tråden är inte tillåtet. Förutom våra egna redovisningar och meddelanden som rör tipset är det endast tipsinlägg som accepteras i tråden.

5.2 Frågor om tävlingen tas med oss via PM

5.3 Vill ni diskutera resultat mm gör ni detta i lämpligast elitserietråd alt kvalserietråd.
Följs inte detta så kommer vf och Gromgutten att vara snabba med att städa i tråden.

5.4 Lagt tips gäller. Det är inte tillåtet att ändra sitt tips i efterhand. Det skulle medföra orimligt mycket merarbete för att hålla koll på era tips och poäng om detta skulle tillåtas.

5.5 Om ni måste resa bort eller av annan anledning riskerar att missa ett par tipsomgångar kan ni skicka en förfrågan via PM till någon av oss om denne har lust att vara bulvan och lämna in era tips istället. Vi ger inget löfte att infria detta men ställer upp om vi kan. Undantag för denna regel ges under punkt 5.6.

5.6 Om någon blir avstängd från forumet, äger denne inte rätt att lämna tips via bulvan.

I princip samma regler som tidigare gäller alltså. Efter några omgångar delas kanske deltagarna upp i grupperna: Elitserien, Allsvenskan, Div 1, Div 2, Div 3A, Div 3B, Div 3C, Farmarserien och Juniorligan beroende på hur många som deltar i tävlingen.
Uppdelningen är 10 deltagare i varje serie enligt följande ordning:
Prio 1, totalpoäng - Prio 2, omgångens poäng – Prio 3, rankningen efter elitserietipset där vinnaren är högst rankad.

6. Ansvariga
Det är vi som hjälps åt att sköta det här och det är någon av oss ni ska kontakta om ni har några undringar. Poängen räknas i första hand av mig (catami).
Alla frågor ska ske via PM.

loafmaster, Vic Voc, SweTech, Gromgutten och catami

Välkomna!
Citera
2009-03-02, 21:51
Medlem
loafmasters avatar
Då Catami jobbar kväll vikarierar jag.

Vilka lag som möter vilka är nu klart, och vi börjar därmed att tippa igen.

Omgång nr 1:

Brynäs - Färjestad
Skellefteå - Linköping
Luleå - Frölunda
Timrå - HV71

Spelstopp 5:e mars kl 18:59.
Citera
2009-03-02, 22:02
Medlem
VicVocs avatar
Brynäs - Färjestad 2
Skellefteå - Linköping 1
Luleå - Frölunda 2
Timrå - HV71 1
Citera
2009-03-02, 22:10
Medlem
SweTechs avatar
Brynäs - Färjestad 2
Skellefteå - Linköping 2
Luleå - Frölunda 1
Timrå - HV71 X
Citera
2009-03-02, 22:13
Medlem
mazzys avatar
Brynäs - Färjestad 2
Skellefteå - Linköping 2
Luleå - Frölunda 1
Timrå - HV71 2
Citera
2009-03-02, 22:14
Medlem
Brynäs-Färjestad X
Skellefteå-Linköping 1
Luleå-Frölunda 1
Timrå-HV71 1
Citera
2009-03-02, 22:14
Medlem
Ferross avatar
Brynäs - Färjestad 1
Skellefteå - Linköping 2
Luleå - Frölunda 2
Timrå - HV71 X
Citera
2009-03-02, 22:19
Medlem
Apekatts avatar
Brynäs - Färjestad 1
Skellefteå - Linköping 1
Luleå - Frölunda 1
Timrå - HV71 2
Citera
2009-03-02, 22:20
Medlem
Brynäs - Färjestad 2
Skellefteå - Linköping 2
Luleå - Frölunda 2
Timrå - HV71 1
Citera
2009-03-02, 22:23
Medlem
Trumpeters avatar
Pga en del tjänsteresor kan jag nog inte delta varje omgång men jag gör mitt bästa

Brynäs - Färjestad 2
Skellefteå - Linköping 2
Luleå - Frölunda 1
Timrå - HV71 2
Citera
2009-03-02, 22:30
Medlem
Gavves avatar
Brynäs - Färjestad 2
Skellefteå - Linköping 2
Luleå - Frölunda 2
Timrå - HV71 2
Citera
2009-03-02, 22:34
Medlem
SweTechs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trumpeter
Pga en del tjänsteresor kan jag nog inte delta varje omgång men jag gör mitt bästa

Brynäs - Färjestad 2
Skellefteå - Linköping 2
Luleå - Frölunda 1
Timrå - HV71 2

Du kan skicka dina tips i förhand till någon av oss som är involverad i tipset så ser vi till att det blir lagt i tid.

//SweTech
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in