2009-08-25, 02:34
Medlem
Jag minns att jag och familjen brukade åka till en ostmässa i Skara när jag var liten. Det var i princip en stor hall full med massa ostar på bord man fick äta av.

Är det någon som vet ifall denna mässa finns kvar, eller om det finns någon liknade nuförtiden? Ja,jag är en ostfanatiker!
Citera
2009-08-25, 11:58
Medlem
på din fråga har jag tyvärr inget svar, däremot har det varit ostmässa i sandared (ett litet samhälle en bit utanför borås) dom senaste tre åren, förra året var mässan den 21-22 oktober
Citera
2009-08-25, 13:19
Medlem
techno_the_kings avatar
Tyvärr det var många år sen den försvann
dom har inte haft den så länge jag har bott här iallafall dvs minst 7 år
den höll väl till inne i ishallen om jag inte minns helt fel
& varför den försvann vet jag inte den var ju rätt populär ändå

ska se om man hittar info om den..

Edit: Fått fram lite mer info iallafall
det var en ostmässa i Oktober 2004
fan att man missa den då
Citera
2009-08-25, 14:55
Medlem
Karl-Bertils avatar
I Falköping (ganska nära Skara) finns Osterian! Ett absolut måste när man åker förbi....
Citat:
Ostparadiset i Falköping
En riktig ostbutik med mängder av delikatesser och presenter och drygt 200 000 besökare varje år. Här finns allt för ostälskaren, en 25 meter lång ostdisk med ost från europas alla hörn, givetvis finner du våra egna varumärken som exempelvis 1878 och Morfars Brännvinsost. Här du finner även marmelader, kex, oljor, gelé, choklad och andra härligheter som retar smaklökarna.
Citat:
Koppla av i vår mysiga restaurang
Här är vår Ostbuffé alltid uppdukad med mängder av ost, kex, bröd, frukt och grönsaker. Utbudet i buffén ändras varje månad, men buffén brukar alltid ha inslag av våra egna ostar blandat med andra delikatesser. Ät så mycket du vill.
http://www.falbygdensost.se/
Senast redigerad av Karl-Bertil 2009-08-25 kl. 14:59. Anledning: Länk
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in