Snubblade olyckligt på en temporär kabel och slog fejjan i trottoaren tidigare i dag. En tandflisa gick av (2) och emaljen känns lite skadad på tanden bredvid (1). Tyvärr upptäckte jag inte det förrän jag kom hem så jag har inte flisan kvar. Det syns knappt på fotot, men det känns och syns att tanden är avslagen.
http://img14.imageshack.us/img14/6728/tandk.jpg
Ni som vet, räcker det med en plastlagning/front, eller behövs det en krona? Och när jag ändå frågar, kan någon rekommendera en bra tandläkare i Stockholm? Just nu har jag följande alternativ som ser bäst ut:
Folktandvården, abonnemang (om det går att starta, jag har ju inga lagningar sen tidigare)
A Afta Akuttandvård vid Sergels torg, har fått bra omdömen och verkar inte allt för dyra
Sven-Olof Törnqvist, privattandis som ploppar upp lite här och var bland rekommendationer
Västermalmskliniken, har också fått bra omdömen
Östermalmstandläkaren
City Dental och dylikt är jag lite skeptisk till, vill helst att en lagning ska hålla ett tag med tanke på att jag lär få betala 3 000+ för den (hemförsäkringen gällde inte olycksfall som jag trodde när jag tecknade den, bara att bita i det sura äpplet).