2009-08-24, 17:41
Medlem
Skulle häromdagen ordna till en dator och flyttade över, bilder, dokument etc till min USB hårddisk, en Western Digital, max 1 år gammal.

Under tiden jag fixade datorn kopplade jag in USB disken i en annan dator för att kolla lite saker på disken, denna dator, som ALLTID innan funnit disken hittar den inte nu. Jag skojar lite om, vad är oddsen, man gör en backup, 30 min senare svarar inte backupdisken...

Hur som haver så kvarstår problemet, jag har testat disken i 3 olika datorer, PC och Mac. Mac reagerar inte alls, på PC hittar den disken men kan ej komma in på den, som om det vore tomt...

Det får bara inte vara så att hårddisken är trasig, foton, utbildningar etc, allt borta, och jag var ju duktig och hade backup

Någon som har tips på program, vad som kan vara fel, är detta vanligt, inlämningsställe utan att det kostar massor av pengar.

Tack på förhand.
Citera
2009-08-24, 17:45
Medlem
xzzeros avatar
har usb skadats?
Citera
2009-08-24, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xzzero
har usb skadats?

Det enda som kan ha hänt är att jag vid några tillfällen tagit ut USBn från datorn utan att göra en "säker borttagning"... eftersom datorerna buggat...

Inte tappat den eller så, men visst, har haft den i ryggsäck någon gång vid transport, men inte så att den ska ha skadats eller något.
Citera
2009-08-24, 17:50
Medlem
xzzeros avatar
Hmmm okej , vad äre för fabrikat på hdd:n?
Citera
2009-08-24, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lillen.
Skulle häromdagen ordna till en dator och flyttade över, bilder, dokument etc till min USB hårddisk, en Western Digital, max 1 år gammal.

Under tiden jag fixade datorn kopplade jag in USB disken i en annan dator för att kolla lite saker på disken, denna dator, som ALLTID innan funnit disken hittar den inte nu. Jag skojar lite om, vad är oddsen, man gör en backup, 30 min senare svarar inte backupdisken...

Hur som haver så kvarstår problemet, jag har testat disken i 3 olika datorer, PC och Mac. Mac reagerar inte alls, på PC hittar den disken men kan ej komma in på den, som om det vore tomt...

Det får bara inte vara så att hårddisken är trasig, foton, utbildningar etc, allt borta, och jag var ju duktig och hade backup

Någon som har tips på program, vad som kan vara fel, är detta vanligt, inlämningsställe utan att det kostar massor av pengar.

Tack på förhand.
kort sagt din hdd är fuckad det enklaste är att när den kommer fram på windows högerklicka och sen formatera om du vill använda den men dina bilder o grejjer kan du glömma har hänt mig förut
Citera
2009-08-24, 18:09
Medlem
Hoppas du lärt dig använda "säker borttagning" i fortsättningen. Även om du måste stänga allt som är i gång eller t.o.m stänga av datorn. Har du sådan buggar på en PC är det hög tid att rensa i Windows disken om du så måste formatera och installera allt med nya drivrutiner.

Antar att vi ska rädda dina grejer innan vi går in i diskhanteraren tar bort partitioner och formaterar hela hårddisken.
Start / Höger klicka på "Den här datorn" / Hantera / Diskhantering.
Beroende på var/vilken bild av din hårddisk / partition du höger klickar på får du upp till 3 olika menyer.

Finns olika räddnings/recovery program som kan rädda dina grejer till en annan hårddisk. Om det går att reparera skulle jag vänta med det så att inget går snett och gör saken värre. Hellre recovery program och formatera när allt är räddat.

pci filerecovery (gratis)
File Scavenger
Handy Recovery

Hade redan rädda mina saker innan jag hann testa pci filerecovery men jag gillade de andra 2 för deras snabb sökar funktion som sparar tid och även räddar mapparna som sakerna låg i så att man slapp sortera det man räddat.
Senast redigerad av panpo98 2009-08-24 kl. 18:11.
Citera
2009-08-25, 17:33
Medlem
Det felmess som kommer upp är:

"Begäran kunde inte utföras på grund av ett fel i en I/O enhet"

Tolkning?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem