2009-09-02, 19:48
Medlem
saturs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Profax
Sedan finns det förstås massa andra grupper som man inte direkt känner någon gemenskap med Bönder osv osv.
Ta och käka ditt ... Ja, vadfan är det du inte köper i affärer när du ska äta?
Citera
2009-09-02, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kuuki
Tack vare de arbetande människorna kan jag plocka ut 14 000 netto varje månad från FK.

Har en liten "förmögenhet" ihopsparad, inte tillräckligt stor för att räkna som förmögenhet men jag har bra ekonomi faktiskt. Så arbetarna duger till nånting.

Vinner jag på Lotto kommer jag ändå fortsätta ta ut pension. Det skulle tydligt markera att skattebetalarna är mina livegna då de måste skatta till mig trots att jag är ekonomiskt oberoende och de har studieskulder/lån.

Så förslavar man NT-befolkningen. De är och ska i än högre grad bli mina slavar.

Den dag jag vinner på Lotto ska jag starta en hemsida med min riktiga identitet enbart för att påminna Sverige om att det är till MIG deras skattepengar går. Ska fylla den hemsidan med roliga angrepp på neurotypiska arbetande grisar.

Hur plockar du ut 14k från FK? Kan du inte, eller vill du inte jobba?
Citera
2009-09-02, 20:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av lat jävel
Hur plockar du ut 14k från FK? Kan du inte, eller vill du inte jobba?

Både och. Hypotetiskt kanske jag skulle kunna om samhället såg annorlunda ut. Men nu är det jag som inte passar in. Dock OT. Finns redan en tråd om det här i arbetsliv/studier.
Citera
2009-09-02, 20:43
Medlem
Emerthons avatar
Studenteter, särskilt sådana som läser till något "fint" och tror de är något i sin lilla värld av vardagsfyllor, tentor och stuprörs jeans eller va fan som är modernt bland dem. Så går dom på lån och bidrag dom svinen

Har inte alla studenter någon form av fjantig pagé frisyr, tjocka glasögonbågar och tajta acne jeans samt randiga tröjor? Converse skor eller några fjantiga sandaler som ser ut som ett svångrems hopkok är väl rätt vanligt med? Usch, studenter är vidriga i all sin smuts...
Citera
2009-09-03, 08:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Emerthon
Studenteter, särskilt sådana som läser till något "fint" och tror de är något i sin lilla värld av vardagsfyllor, tentor och stuprörs jeans eller va fan som är modernt bland dem. Så går dom på lån och bidrag dom svinen

Har inte alla studenter någon form av fjantig pagé frisyr, tjocka glasögonbågar och tajta acne jeans samt randiga tröjor? Converse skor eller några fjantiga sandaler som ser ut som ett svångrems hopkok är väl rätt vanligt med? Usch, studenter är vidriga i all sin smuts...

Delar din uppfattning helt och hållet. Uppvuxen i en universitetsstad och studenter är skräp på alla sätt och vis.
Citera
2009-09-03, 10:09
Medlem
Kosstaskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chipsmongol
Anti-intellektuella kulturer, såsom raggarkulturen och överhuvudtaget alla sociala sammanhang där intelligens och bildning ses ned på.

Jävla undermänniskor är vad de är.

Instämmer. Men inskränkheten bland självutnämnda elitister som svänger sig med bevingande uttryck och som, mellan rödvinsglasen, försöker få in så många ryska författare, franska konstärer och -ismer i varje mening är också stor.

Oftast är det blekfeta fula brudar (som aldrig fått uppmärksamhet) eller undernärda killar med krafiga rektangulära glasögonbågar, som är så insnöade i sin lilla värld att de skulle skita knäck i ett socialt sammanhang utanför teologistudenternas korridor.

Det är jättefint att de är intresserad av kultur och religion men hoppa av era höga hästar när ni umgås med annat folk.

Bidragspolitikivrare ogillar jag också. Hänger märkligt nog ihop med de vänstervridna människorna i kategorin ovan, då de en dag går upp för dem att de inte kan leva på att snacka existensialism dagnarna igenom.

Ogillar:
Vuxna män i baggy jeans, hip-hop skor som bor i Grums och skaffar barn med sin 18 åriga tribal-tatuerade slampa till flickvän gillar jag inte heller. Sen köper de ett ruckel till hus i en förort till Grums (Slottsbron) inreder det med glansiga varg-i-månsken- och indianposters.
Citera
2009-09-03, 10:31
Medlem
Folk som ser cannabis som en dödsdrog medan dom själv super sig fulla varje helg!

Och nej, jag är ingen hippie som tycker cannabis ska legaliseras runt världen om.
Citera
2009-09-03, 10:36
Medlem
Kosstaskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drlowe
Folk som ser cannabis som en dödsdrog medan dom själv super sig fulla varje helg!

Och nej, jag är ingen hippie som tycker cannabis ska legaliseras runt världen om.

Instämmer.
Jag röker ytterst sällan själv och dricker för ofta öl å vin. Men folk som tror på propaganda och förmynderi framför eget kritiskt tänkande och beslutsfattande är hemska.
Citera
2009-09-03, 10:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kosstasken
Instämmer.
Jag röker ytterst sällan själv och dricker för ofta öl å vin. Men folk som tror på propaganda och förmynderi framför eget kritiskt tänkande och beslutsfattande är hemska.

Du vet väl att Cannabis är inkörsporten till tyngre droger?

Mvh Socialstyrelsen.
Citera
2009-09-03, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av McCarthy01
Du vet väl att Cannabis är inkörsporten till tyngre droger?

Mvh Socialstyrelsen.
Det är subjektivt, serru. Du vet väl att alkohol är inkörsporten till cannabis
Citera
2009-09-04, 02:27
Medlem
ESS-Lunds avatar
Det ena utesluter inte det andra (ang. alkohol vs hasch som inkörsportar)

För övrigt hatar jag alla sociala kulturer som innefattar att hata andra sociala kulturer.
Citera
2009-09-04, 06:07
Medlem
Ratads avatar
Raggare och kickers. Dessa är så fulla av självgoda och hatiska människor. Och folk från MUF, har aldrig mött bittrare människor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in