2009-09-01, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av batcat
Hatar hela fjortiskulturen där man får respekt genom att knulla runt så mycket som möjligt, dricka så mycket som möjligt, ens hår ska stå åt alla håll som tänkas kan, intelligens ses ned på, killarna ska vara coola medan tjejerna ska vara sexiga och svårfångade...

f-kultur=
Citera
2009-09-01, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Litet gult djur
Dagens utbildningshysteri stör mig, att papper på utbildning ses som lika med sann bildning. Att akademiker har som vana att se ner på folk som tillägnat sig kunskap på annat sätt än standardvägen gymnasie-högskola-univ.

Jobbar någon inom kommun, vård eller liknande, och vi nämner att vi har ingen utbildning och tjänar onmormalt mycket pengar, antagligen stirrar de på oss utan att tro på det. Eller så ser vi deras själ krossas, som att "jag hade inget annat val" och jag har pluggat och slavat i åratal.

Citera
2009-09-01, 19:36
Medlem
Gralos avatar
Folk som lever för att arbeta och anser att man hela tiden måste göra något "vettigt".

Så tråkiga och sorgliga människor.
Citera
2009-09-01, 20:09
Medlem
Mescalitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjohilda
Ja, så länge ingen vill köpa din sk konst så får du väl för fa-an utöva den på fritiden...

Om de som gillar den råkar sakna köpkraften att stödja den ekonomiskt, då?
Citera
2009-09-01, 23:30
Medlem
Litet gult djurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mescalito
Om de som gillar den (konsten) råkar sakna köpkraften att stödja den ekonomiskt, då?

Här kliver du fram ytterligare en social grupp jag bara skakar på huvudet i lätt förakt åt. Ett exempel: Tio personer skapar en förening, en dag fattas det säg 2000:- till t.ex. lokalhyra, 200:- per person alltså. Alla står där, petar med tårna i backen och mumlar om att söka bidrag, men man får inget mer bidrag för det har man redan fått - och föreningen går under.

Jag vet inte hur många gånger jag sett liknande, och samma princip gäller de du nämner ovan: Men gillar du konsten, musiken eller whatever och har inte råd eller möjlighet att köpa den: Ge konstnären en hundralapp som klapp på axeln, bjud på en middag eller en vinflaska, tipsa om honom eller henne för olika gallerister. Det finns så många sätt att stödja och betala för sig bara man har lite fantasi!
Citera
2009-09-02, 00:11
Medlem
Fleggards avatar
Måste hålla med den som skrev om vänster folket.
Jag är glad att invånarna i Rosengård reagerade och ville ha ut vänster packet.
Citera
2009-09-02, 00:19
Medlem
McCarthy01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gralo
Folk som lever för att arbeta och anser att man hela tiden måste göra något "vettigt".

Å andra sidan sett är det en jäkla tur att det finns såna människor, för vem skulle annars göra grovjobben? Samhället skulle gå under om det inte vore för arbetsnarkomanerna eller de som hela tiden måste göra något vettigt.

Jag hyser ju definitivt mer respekt för en sån människa än för någon som bara går hemma och lever på bidrag, som dagens unga t.ex.

Men jag förstår vad du menar, jag kan också tycka att det är rätt torra typer, personlighetsmässigt.
Citera
2009-09-02, 02:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gralo

Håller med. Jag vill utrota den gruppen av människor och deras barn.
Citera
2009-09-02, 02:09
Medlem
noreones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av McCarthy01
Å andra sidan sett är det en jäkla tur att det finns såna människor, för vem skulle annars göra grovjobben? Samhället skulle gå under om det inte vore för arbetsnarkomanerna eller de som hela tiden måste göra något vettigt.

Jag hyser ju definitivt mer respekt för en sån människa än för någon som bara går hemma och lever på bidrag, som dagens unga t.ex.

Men jag förstår vad du menar, jag kan också tycka att det är rätt torra typer, personlighetsmässigt.

Jag håller med att dessa individer behövs i samhället, likaså tycker jag att det måste finnas folk som hittar sin egen väg i livet. Utan dem så skulle det inte finnas så mycket utanför arbetet som det finns just nu.
Citera
2009-09-02, 03:02
Bannlyst
Tack vare de arbetande människorna kan jag plocka ut 14 000 netto varje månad från FK.

Har en liten "förmögenhet" ihopsparad, inte tillräckligt stor för att räkna som förmögenhet men jag har bra ekonomi faktiskt. Så arbetarna duger till nånting.

Vinner jag på Lotto kommer jag ändå fortsätta ta ut pension. Det skulle tydligt markera att skattebetalarna är mina livegna då de måste skatta till mig trots att jag är ekonomiskt oberoende och de har studieskulder/lån.

Så förslavar man NT-befolkningen. De är och ska i än högre grad bli mina slavar.

Den dag jag vinner på Lotto ska jag starta en hemsida med min riktiga identitet enbart för att påminna Sverige om att det är till MIG deras skattepengar går. Ska fylla den hemsidan med roliga angrepp på neurotypiska arbetande grisar.
Citera
2009-09-02, 13:14
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chipsmongol
Anti-intellektuella kulturer, såsom raggarkulturen och överhuvudtaget alla sociala sammanhang där intelligens och bildning ses ned på.

Jävla undermänniskor är vad de är.
Intellektuella kulturer där hela tillvaron ses som ett enda långt seminarium där allting kan stötas och blötas och man kan inte ens beställa en kopp kaffe utan att briljera.

Dvs humanioradrägg från universitetet.
Citera
2009-09-02, 17:16
Medlem
Jag håller med.

Dock finns det allt för många som trampar i samma jobb för länge. Och säger "Jag måste jobba" utan att dem egentligen vet varför.

Citat:
Å andra sidan sett är det en jäkla tur att det finns såna människor, för vem skulle annars göra grovjobben?

Jag har FK just nu. Men tror du ärligt att du vinner på lotto?

Du behöver kanske 500:- för att starta den hemsidan nu.

Räcker det inte
att du har FK och tar skattepengar. Men du vill även
vinna på "Lotto" och då ska minsann visa arbetsgrisarna. Eh?

Citat:
Ska fylla den hemsidan med roliga angrepp på neurotypiska arbetande grisar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in