2009-09-27, 00:44
Medlem
Gud#742s avatar
"Miljöaktivisthycklare"

Springer omkring och släcker ljus/drar ur sladdar osv. och sätter sig sedan ner framför sina datorer och spenderar 100 år på att "kolla Facebook" eller något.
Citera
2009-09-27, 01:59
Medlem
Fargoths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gud#742
"Miljöaktivisthycklare"

Springer omkring och släcker ljus/drar ur sladdar osv. och sätter sig sedan ner framför sina datorer och spenderar 100 år på att "kolla Facebook" eller något.

Eller ännu värre: Miljöaktivisthycklare som äger stora villor med pool och tillhörande SUV med mera med mera...
Citera
2009-09-27, 03:44
Avslutad
jag vet inte om de va rätt tr¨d men jag ogillar pruttlukt på dansgolvet
Citera
2009-09-27, 08:01
Medlem
No_fears avatar
Studentkåren med overall: Dessa människor har levt nåt skyddat liv där deras mor har sett över hela deras trygga barndom och en bit av deras vuxna liv, men sen får dom flytta till annan ort och ska börja studera.
Då får dom lite väl för fria tyglar och vill göra studentlivet så vilt och spännande som möjligt så dom gillar att dricka alkohol (för det fick dom inte göra för mamma fast dom är 25 år) och göra en massa svammellekar.
Sen med lite flyt så kanske dom innan studenttiden är över så eventuellt så har dom iallafall mist oskulden.
Oftast är dom lite småtjocka, ser allmänt barnsliga ut, går runt med ett fult leende på läpparna och tycker allt är allmänt vilt och galet och kan stå och skrik-prata om hur skoj det var igår och att dom drack så mycket och var sjukt bakis imorse. Fast dom egentligen bara drack ca en halv kvarting och några öl.
Även älskar dom att göra viktiga kår-uppdrag som att hålla igång smörgåsförsäljning i nån kår-cafe eller dylikt och dom går in i det som dom har det viktigaste jobbet i världen och går runt och försöker verka viktig.

Så tips till FB: Ska du studera så sup och knulla runt hur mycket du vill men dra inte på en overall och gå runt och se allmänt ful ut, då kommer iallafall jag att hata dig.
Citera
2009-09-27, 10:05
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av No_fear
Studentkåren med overall: Dessa människor har levt nåt skyddat liv där deras mor har sett över hela deras trygga barndom och en bit av deras vuxna liv, men sen får dom flytta till annan ort och ska börja studera.
Då får dom lite väl för fria tyglar och vill göra studentlivet så vilt och spännande som möjligt så dom gillar att dricka alkohol (för det fick dom inte göra för mamma fast dom är 25 år) och göra en massa svammellekar.
Sen med lite flyt så kanske dom innan studenttiden är över så eventuellt så har dom iallafall mist oskulden.
Oftast är dom lite småtjocka, ser allmänt barnsliga ut, går runt med ett fult leende på läpparna och tycker allt är allmänt vilt och galet och kan stå och skrik-prata om hur skoj det var igår och att dom drack så mycket och var sjukt bakis imorse. Fast dom egentligen bara drack ca en halv kvarting och några öl.
Även älskar dom att göra viktiga kår-uppdrag som att hålla igång smörgåsförsäljning i nån kår-cafe eller dylikt och dom går in i det som dom har det viktigaste jobbet i världen och går runt och försöker verka viktig.

Så tips till FB: Ska du studera så sup och knulla runt hur mycket du vill men dra inte på en overall och gå runt och se allmänt ful ut, då kommer iallafall jag att hata dig.
Det låter nästan som marinkårssoldater. De har konstiga huvudbonader (som de för övrigt inte får gå utomhus utan att ha dom på) och de har konstiga ord för gevär (rifle) och golv (deck). Och vet du vad poängen är? Gissa.
Citera
2009-09-27, 10:42
Medlem
HimmelsBlaus avatar
"Wannabe-vänster"

Ni vet, det där rikemansbarnet som "brutit" sig ut ur familjen och vill leva ett spännande och händelsefyllt liv i kollektivet, dela på allt och alla.
Sen när det väl börjar skita sig med allt(som det alltid gör när det gäller vänstern) så drar de sig hemåt till tryggheten med svansen mellan benen.
Citera
2009-09-27, 11:28
Medlem
No_fears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Lindholm
Det låter nästan som marinkårssoldater. De har konstiga huvudbonader (som de för övrigt inte får gå utomhus utan att ha dom på) och de har konstiga ord för gevär (rifle) och golv (deck). Och vet du vad poängen är? Gissa.

Ahh fast är mer deras betende som är det jobbiga, det känns som mammas pojkar som just ska iväg och studera och leva det vilda studentlivet. Så studenter i sig är inte det jobbiga, att dom är en grupp skiter jag också i men alla som söker sig till kåren verkar vara lite spåniga på nåt udda sätt.
Citera
2009-09-27, 11:29
Medlem
intespringas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AL10
Okej. Vilka kulturer är det du ser ner på? Antar att du ser ner på missbruk och den kriminella världen. Kriminella som skadar andra ser jag också ner på, just för att dom skadar andra eller tar det som inte är deras. Men att dom skulle vara mindre värda är bara dumt och baserat på känslor istället för att se på det mer objektivt.

Umm, du är väldigt underlig i ditt tänkande...
Ditt påstående är ju så fel det kan bli! "Objektivt" så ÄR de mindre värda, då de inte tillför lika mycket till samhället.
Känslomässigt så kan man däremot argumentera för att de är lika värda då man inte behöver särskilt logiska argument bakom känslor.

Ett känslomässigt tänkande säger som du: att det inte är deras fel, och att de kan förändra sig och därför bör man inte se ner på dom.
Jag skulle vilja säga att det inte är deras fel och att de kanske kan ändra sig, men man kan inte blunda för att de just nu är dåliga för samhället.
Citera
2009-09-27, 12:18
Medlem
Huge-0s avatar
Jag gillar inte höghusmänniskor.. Jag känner alltid hat för dom när jag tvingas ta bussen som alltid hoppar av och går till arbetsförmedlingen med sina ungar.. USCH såna som man inte riktigt ser att de har dåligt ställt för de kanske gör av med 3 lök på krogen och då är dom hjältar i samma stad som dom bor i.. Utomlands? njaa dom har väl varit på vikingline några gånger.. och 84 åkte vi och träffade kusinen i england med buss! OFÖRGLÖMLIGT.. jävla luffare jag pissar på er
Citera
2009-09-27, 12:23
Medlem
zizacons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av No_fear

Absolut, det är de nördigare elementen som hänger där. Samtidigt kan det va kul att engagera sig i någonting om man börjar plugga på annan ort för att träffa lite folk.

Angående topic så skriver jag under på störiga wannabes i mjukisbyxor och kamphund som någon nämnde, svårmodiga kultur/teaterfjantar och anabolagymmare med byggarlinne och tribaltatueringar, gärna med fågelben.
Den klassiska nazilooken stör jag mig på också, rakad skalle, svarta kängor, jeans med hängslen som hänger ner, bombarjacka. Gärna överaggressiv så osäkerheten som lyser igenom som hel majbrasa.
Senast redigerad av zizacon 2009-09-27 kl. 12:31.
Citera
2009-09-27, 14:09
Medlem
soundchecks avatar
Jag har väldigt svårt med svenskar (även fast jag själv är en). Visst, dom kanske har byggt upp världens bästa land rent välfärdsmässigt men som social natur är de förskräckliga. De har svårt att slappna av (utan alkohol och efter för mycket så blir de jobbiga), trångsynta, humorbefriade och moralsargade.

Men det är kanske just dessa attribut som krävs för att man ska bygga upp en bra välfärd.
Citera
2009-09-27, 14:09
Medlem
Von0bens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HimmelsBlau
"Wannabe-vänster"

Ni vet, det där rikemansbarnet som "brutit" sig ut ur familjen och vill leva ett spännande och händelsefyllt liv i kollektivet, dela på allt och alla.
Sen när det väl börjar skita sig med allt(som det alltid gör när det gäller vänstern) så drar de sig hemåt till tryggheten med svansen mellan benen.

Carl Johan Dee Geer är ett rätt bra exempel på att det faktiskt funkar för vissa att bryta från sin överklassbakgrund och bygga sig ett liv helt utan stöd från den överklassiga bakgrunden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in