2019-09-26, 08:07
Medlem
Rebali179s avatar
New Creation & Per-Olof Karlsson - Sing Out My Soul

https://www.discogs.com/New-Creation-3-Per-Olof-Karlsson-Sing-Out-My-Soul/release/4460692

Ett underbart Kristen / Prog / Psych album som jag har letat länge efter.
Riktigt magisk skiva
Citera
2019-09-26, 16:53
Avslutad
I september månad har jag verkligen lyssnat på mycket Onkel, passade på att köpa fyra (CD-)skivor av dem :

Gyllene Tider - CD, Konk 003, 2003
Fantastiska Äfventyr - CD, Konk 007, 1999
Gammeldags Jul - Vinyl, Onkel Kånkel Fanclub, 2016
Kalle Anka Suger Pung - Vinyl, Tjockfet 001, 2016

Hade Underbara Värld på vinyl sen innan, ska köpa en '93 CD inom kort.
Om någon har Kånkelmania som dom är villiga att sälja för ett bra pris är det bara att kontakta mig!

GÖB GÖB ERA FETSLAN
Citera
2019-09-26, 19:09
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iio127
I september månad har jag verkligen lyssnat på mycket Onkel, passade på att köpa fyra (CD-)skivor av dem :

Gyllene Tider - CD, Konk 003, 2003
Fantastiska Äfventyr - CD, Konk 007, 1999
Gammeldags Jul - Vinyl, Onkel Kånkel Fanclub, 2016
Kalle Anka Suger Pung - Vinyl, Tjockfet 001, 2016

Hade Underbara Värld på vinyl sen innan, ska köpa en '93 CD inom kort.
Om någon har Kånkelmania som dom är villiga att sälja för ett bra pris är det bara att kontakta mig!

GÖB GÖB ERA FETSLAN

Synd och tråkigt att det Gammeldags Jul är en fulbootleg. Kolla även stavfelet på 7-Tums singeln ifall den finns med
Citera
2019-09-28, 14:14
Medlem
Geomeisters avatar
CD!

George Benson - Walking to New Orleans: Remembering Chuck Berry and Fats Domino
Senaste skivan producerad av Kevin Shirley som även producerat Europe, Iron Maiden, Black Country Communion och andra.

The Velvet Underground - The Velvet Underground & Nico
Kända debuten med bl.a. Lou Reed.
Citera
2019-09-29, 03:01
Medlem
Geomeisters avatar
Sidofråga till tråden (som jag tror inte är tillräckligt stor för att skapa en egen tråd om).

Här är vi ett antal som fortfarande köper CD, LP, Vinyl och dylikt. Att ha en mindre samling är inget problem för dom flesta (100-200 stycken), men vid något antal börjar det ta mycket plats. Man börjar få skivor man sällan eller aldrig lyssnar på längre. Kanske att man köpt tio skivor av ett band/artist man totalt tröttnat på som står och dammar.

Hur gör ni? Sparar ni på allt eller rensar ni efter behov? Tyvärr är det inga större pengar i det mesta utöver udda utgåvor så att sälja är ofta en stor förlust. Betalat 149 kronor för något och få 25 tillbaka i byte i lokal butik för något i bra skick. Ingen asbra deal precis. Pengarna lockar inte..

Säg att ni samlar på en specifik artist och kommer över en skiva ni verkligen inte gillar. Behåller ni den för samlandet eller gör ni er av med den när ni inser att den bara tar plats?
Citera
2019-09-29, 12:16
Medlem
Bret-Harts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geomeister
Sidofråga till tråden (som jag tror inte är tillräckligt stor för att skapa en egen tråd om).

Här är vi ett antal som fortfarande köper CD, LP, Vinyl och dylikt. Att ha en mindre samling är inget problem för dom flesta (100-200 stycken), men vid något antal börjar det ta mycket plats. Man börjar få skivor man sällan eller aldrig lyssnar på längre. Kanske att man köpt tio skivor av ett band/artist man totalt tröttnat på som står och dammar.

Hur gör ni? Sparar ni på allt eller rensar ni efter behov? Tyvärr är det inga större pengar i det mesta utöver udda utgåvor så att sälja är ofta en stor förlust. Betalat 149 kronor för något och få 25 tillbaka i byte i lokal butik för något i bra skick. Ingen asbra deal precis. Pengarna lockar inte..

Säg att ni samlar på en specifik artist och kommer över en skiva ni verkligen inte gillar. Behåller ni den för samlandet eller gör ni er av med den när ni inser att den bara tar plats?

Allt jag gillar sparar jag helt enkelt brukar byta in skivor mot byte i affär
Citera
2019-09-29, 12:56
Medlem
Än så länge har jag plats för fler skivor så jag spar allt jag har. Dock har jag utvidgat utrymmet för skivor. Börjat använda större lådor i samband med att jag skaffat en större möbel. Plats finns det alltid om man tar sig plats. Bor dock i ett egnahemshus. Kan vara svårare om man bor i en liten lägenhet.
Citera
2019-09-29, 13:39
Medlem
GastonLeMans avatar
Va på skivmässan i Gbg idag.
Fick fyndat några Zappa lp ,
”You are what you is” och ”Chunga’s revenge”

Även Eldkvarn ”De berömdas aveny” på lp
Citera
2019-09-29, 13:47
Medlem
GastonLeMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geomeister

Jag behåller även lite sämre plattor av mina favorit artister, man vill ju ha en komplett samling!
Är det så att jag köper ett bättre ex av någon platta brukar jag byta in mitt gamla ex, ibland kan det vara någon riktig raritet.
Då brukar jag först vända mig till mina vänner, sen går jag till skivhandeln med den.
Citera
2019-09-29, 14:03
Medlem
Ördögs avatar
Min 18-årige gudson spelar bas och samlar vinyler, vilket jag storligen uppskattar. Jag har nyss varit i Prag och inhandlade då två LP-skivor -

M Efekt: Svitanie (1977)
Luboš Andršt: Capricornus (1981)

- att ge i present. Artisternas namn sa mig inget, men den vänlige försäljaren i skivbutiken Maximum Underground rekommenderade dem.
Citera
2019-09-29, 14:07
Medlem
mimmitigers avatar
CD: Onkel Kånkels Underbara värld, gammal klenod

LP: Stevie Ray Vaughan, Couldnt Stand The Weather
Citera
2019-09-29, 18:15
Medlem
ChocolateWatchbands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ördög
Min 18-årige gudson spelar bas och samlar vinyler, vilket jag storligen uppskattar. Jag har nyss varit i Prag och inhandlade då två LP-skivor -

M Efekt: Svitanie (1977)
Luboš Andršt: Capricornus (1981)

- att ge i present. Artisternas namn sa mig inget, men den vänlige försäljaren i skivbutiken Maximum Underground rekommenderade dem.

Modry Efekt! Bra öststatsprog från 70-talet. Tjeckerna hade en hel drös bra progressiva rockgrupper under den här perioden. Lp:n som kom 75 är bättre, lite mer kommersiell.
Senast redigerad av ChocolateWatchband 2019-09-29 kl. 18:42.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in